Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het “GROTE” boete-topic
- Dit onderwerp bevat 66 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 4 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 november 2007 om 17:07 #167745
106 onbelast, 98 met mij erop
maar een roller geeft veel minder weerstand dan de weg, geen luchtweerstand e.d.
28 november 2007 om 17:08 #167746Die nieuwe Nederlandse rollerbanken, die km/h meten, zijn die van hetzelfde type als die Belgische?
28 november 2007 om 17:10 #167747FonS :
106 onbelast, 98 met mij eropmaar een roller geeft veel minder weerstand dan de weg, geen luchtweerstand e.d.
oh, ik dacht dat dat wel meer zou schelen dan 8 km/h, maar inderdaad rollerbank is geen weg nee.
28 november 2007 om 17:14 #167748Dan is het echt een naaierige kutroller, die meet alleen het maximale toerental wat jouw blok het achterwiel kan draaien, echt totale bullshit:o Was die roller goedgekeurt btw?
Van een schakel/scooter kan ik me voorstellen dat de politie geloofd dat hij 100km/uur loopt, maar van een ciao brommertje :con:?
Wat gaat er nu verder gebeuren dan, je moet echt 1000euro boete gaan betalen? Kun je er bezwaar tegen maken?
(rollers in Nederland houden wel rekening met luchtweerstand, dat is zelfs overdreven en daarom rijden veel brommers langzamer op de rollerbank dan in het echt:))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 november 2007 om 17:14 #167749@ Loek; geen idee, daar heb ik gelukkig nog niet op gestaan
@ Jeroen; ja dat dacht ik dus ook, maar onbelast tov rijden op de weg scheelt véél.
zie je dus maar weer hoe weinig weerstand die roller geeft he@ Arvid; ja die roller was pas gechecked,
maar voor de duidelijkheid (me pa is bij de juten geweest en heeft uitleg gevraagd) :
in BE geldt; te hard is te hard, boetebedrag voor 1 km/h te hard is gelijk aan bedrag voor 50+ km/h te hard.
dus ook, vanaf 1 km/h te hard wordt hij 30 dagen in beslag genomen.
mijn snelheid maakt dus niets uit, ik krijg dezelfde boete als bijv. een vriend van me, die 7 km/h te hard ging.
Maar.. het bedrag hangt wel weer af van bijvoorbeeld;
– of je hebt geprobeerd te vluchten bij de controle
– of je eerder al boetes hebt gehad
– of je netjes binnen 2 weken na teruggave v/d brommer, weer op de roller komt en hij afgevoerd is (door een scootshop ! niet vet, moet dat ook weer geld kosten)
– enzzzboete zou rond de 1000 euro liggen ja
28 november 2007 om 17:18 #167750@ Loek, nee, gelukkig niet. Nieuwe rollerbanken geven netzoals de ouderwetse Nederlandse gewoon te weinig aan 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 november 2007 om 17:29 #167751FonS :
@ Loek; geen idee, daar heb ik gelukkig nog niet op gestaan@ Jeroen; ja dat dacht ik dus ook, maar onbelast tov rijden op de weg scheelt véél.
zie je dus maar weer hoe weinig weerstand die roller geeft he@ Arvid; ja die roller was pas gechecked,
maar voor de duidelijkheid (me pa is bij de juten geweest en heeft uitleg gevraagd) :
in BE geldt; te hard is te hard, boetebedrag voor 1 km/h te hard is gelijk aan bedrag voor 50+ km/h te hard.
dus ook, vanaf 1 km/h te hard wordt hij 30 dagen in beslag genomen.
mijn snelheid maakt dus niets uit, ik krijg dezelfde boete als bijv. een vriend van me, die 7 km/h te hard ging.
Maar.. het bedrag hangt wel weer af van bijvoorbeeld;
– of je hebt geprobeerd te vluchten bij de controle
– of je eerder al boetes hebt gehad
– of je netjes binnen 2 weken na teruggave v/d brommer, weer op de roller komt en hij afgevoerd is (door een scootshop ! niet vet, moet dat ook weer geld kosten)
– enzzzboete zou rond de 1000 euro liggen ja
perfecte kans om de wouten us op hun plaats te zetten! de scootershop voert uhm 10 km af. en ik zou alsk jou was de vario er cker op laten zitten, en als de scooter shop dan zegt hij loopt 50. en dan weer op de rollerbank en weer 90 km per uur eej wouten is jullie bankie miss kapot? haha deze kans moet je niet laten liggen cker werk van maken. want hiermee kun je HEEL goed je onschuld bewijzen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.