Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Auto” topic
- Dit onderwerp bevat 1,075 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 februari 2013 om 19:00 #29986
zo heeft mijn golf 1 ook een engine swap gehad en van binnen en buiten helemaal gespoten maar heb ik het laten gebeuren haha en ook mijn ex bmw heeft alleen nog maar als koetswerk gestaan toen ik aan die verbouwing begon dus begrijp wat je hebt mee gemaakt alleen ging ik dan eens per week kijken hoe de vorderingen gingen
buiten de grove werken heb ik verder wel veel zelf gedaan aan de autos;)
ja was al van begin 2011 niet meer gebruikt en onder de 18+ onder ons wel een leuk topic want als je een leuke vespa hebt gaat het meestal ook over op een autootje:)
zelf zit of beter gezegt zat ik veel op forum van automaxx , tuned belgium , cleaned.be en volksforum de laatste waar ik dan wel nog vaker op zit
12 februari 2013 om 19:25 #29891@erikbloemberg jawel zijn wel te chippen, had een opmaat KMS systeem ervoor. En deze seat heeft 156pk standaard, idd een AQX
12 februari 2013 om 19:36 #29958hey
mijn auto

golf 4 v6 4-motion
+/- 215pk (schatting)gr leon
12 februari 2013 om 20:46 #30052zelfde motortje als ik in mijn passat had:) maar die golf heeft standaard toch maar 204 pk?
12 februari 2013 om 21:00 #29987klopt
ik heb de kat eronderuit gehaald en een K&N luchtfilter geplaatst.
215pk is een schatting.12 februari 2013 om 22:00 #29934tompiebozzel, hier ook een vag liefhebber, ik vind het vreemd dat je met 0,8 bar 220 pk haalt. standaard hebben ze 156pk, met chip is de 220 wel haalbaar maar dan zit je wel op 1,25 bar.
Verder heb ik zelf ook een golf2 kr in de schuur staan, ik ken de motor door en door en een kr motor heeft geen chip.
je kunt hem alleen mechnisch tunen tenzij je naar stand alone gaat. maar dan is 190pk nog veel voor een 1,8 zonder turbo.je hebt wel een mooie verzameling!
dit is mijn ride

veel aan gedaan, en het is wel een daily
projectauto

nog meer aan gedaan haha
12 februari 2013 om 22:08 #29933oh, nou mij is toen die tijd verteld dat die 190pk had en dat er een kms systeem op zat van een g60 blok, de schrick nokkenassen en spruitstuk kon je horen en zien. Het schommellen in toerental bedoel ik hiermee en natuurlijk het spruitstuk dat letterlijk op spaghetti lijkt omdat het kris kras door elkaar loopt, ding was rete snel in elk geval, zat een lichtere vliegwiel etc op, ding trok als een beest.
zal even kijken of ik een uitdraai van mijn cordoba kan vinden, er zit een garret turbo op met bosch injectoren. uitdraai kwam op 219,7 pk.
leuke auto’s, die audi is een 1.8 20v turbo quattro? en die golf 2 is helemaal vet, ben helemaal gek op golf en dan vooral de mk 1 en mk2 gti’s. mag ik misschien een klein lijstje met de grootste aanpassingen die je hebt gedaan? en misschien een aantal foto’s? en aantal pk’s etc? leuke porsche c2’s
13 februari 2013 om 06:21 #30393mijn pa is net als mij ook een vag rijder hij had een audi tt 1.8t met fabriekschip en ook uitgebouwd veder had die ook net als mij een golf 1 gti met een golf 2 kr blok

13 februari 2013 om 07:12 #30305
erikbloembergpeter139 :
tompiebozzel, hier ook een vag liefhebber, ik vind het vreemd dat je met 0,8 bar 220 pk haalt. standaard hebben ze 156pk, met chip is de 220 wel haalbaar maar dan zit je wel op 1,25 bar.Verder heb ik zelf ook een golf2 kr in de schuur staan, ik ken de motor door en door en een kr motor heeft geen chip.
je kunt hem alleen mechnisch tunen tenzij je naar stand alone gaat. maar dan is 190pk nog veel voor een 1,8 zonder turbo.je hebt wel een mooie verzameling!
dit is mijn ride

veel aan gedaan, en het is wel een daily
projectauto

nog meer aan gedaan haha
niks meer aan toe te voegen
@tompiebozzel
kms van een g60?
digifant 1 bedoel je zeker?
dan nog is 190 pk in mijn ogen nie echt geloofwaardig.13 februari 2013 om 08:45 #29797@erikbloemberg nee KMS is een bedrijf dat computers maakt voor VW, een kennis van mij heeft zo’n systeem op zijn golf 2 maar daar ligt een 2.0 TFSI in, maar net wat ik zeg hierboven( moet je zelf ook even beter lezen dan is je commentaar overbodig), het is mij toen verteld en heb em nooit op een testbank gehad.
het was mijn eerste auto en ik was toen 18, en die golf was sneller dan een orginele vr6, dus ik heb hem maar op zijn woord vertrouwd.
@Dubracer, die mk1 is leuk man
alleen die audi???? jammer van dat tupperware, vind em origineel veel mooier, zoals bovenstaande van peter bijvoorbeeld.verder leuke collectie beide
13 februari 2013 om 13:24 #31830Bij deze dan wat foto’s van mijn hobby auto.
Deze 2cv is nu 43 jaar uit en heb ik volledig gerestaureerd, een uitgebreid verslag is te zien op Familiebrouns.nlBij deze wat foto’s
13 februari 2013 om 18:43 #30010@tompiebozzel dit is geen tupperware prul hoor! dit is een abs setje van rieger met orginele s3 grill een kenner moet dit toch zien;) dit zijn geen polyester bumpertjes ofzo ,chrome grill alleen is al bijna 400 euro maar orgineel spul betaal je nu eenmaal 🙂
13 februari 2013 om 20:48 #30336Mooie eend! mijn bravo is bijna even oud :>
13 februari 2013 om 22:57 #30027@Dubracer, ja klopt, wist ook wel dat het van rieger was, alleen vind het toch tupperware, ik hou er nou eenmaal niet van:)
vind zulke dingen echt iets voor de honda rijder hahaha:D
13 februari 2013 om 23:32 #29814mijn auto(tje) aixam 400 evo sl 2005

licht een 0.4 l diesel automaat motortje in van een kubota tuintractor, deze werken met vario en een automatenbak
hij heeft op dit moment een top van 65 km/u maar en zitten net zoals bij een scooter vario ringen achter, er zitten er origineel 4 in en ik heb er nog 3 in, als je ze alle 3 eruit haalt nog dan haalt hij een top van 80 km/u maar dan heb je binnen de korste keren de motorsteunen kapot en versnellingsbak kapot (heb ervaring die van mij liep eerst 80)
hij kan natuurlijk nog iets harder maar dat is een beetje moeilijk uit te leggen en een beetje onintressant natuurlijk:Pgroetjes jc
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.