Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Auto” topic
- Dit onderwerp bevat 1,075 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 februari 2013 om 21:19 #29902
haha die bmw en corsa had in 2004 al zo gemaakt toen was dat behoorlijk in, mede door the fast and the furious vandaag de dag kan het idd niet meer in de tuningscene;)
zie hier maar terug in de tijd
11 februari 2013 om 22:25 #30033dan show ik mijn auto en mijn oude ook maar even:D
Mijn vorige auto: VW Golf MK2 GTI 16V KR origineel NL, deze had 190pk doormiddel van Schrick Nokkenassen en spaghetti spruitstuk en een chip op maat, icm met een op maat gemaakte uitlaat van EPS.

dan nu mijn huidige auto: een Seat Cordoba Cupra 1.8 20V Turbo, 220pk doormiddel van chip op maat + turbo druk verhoogt (0,8 bar) en grotere injectoren. Vol leder, alle denkbare opties zoals Climate controle enzovoort.

12 februari 2013 om 08:07 #25830nice die golf 2:) en met de seat blijf je toch ook in de vag scene vind de velgen vet zou hem alleen laten aansluiten op de banden dan lijken de velgen nog dikker
12 februari 2013 om 09:09 #25570Ik ben helemaal VAG gek, altijd al geweest. Die kappen in de wielkassen zitten er nog in, en heb geen verlagingset want hij staat al redelijk laag origineel.
PS: hij is te koop:con
12 februari 2013 om 09:36 #25828ok ja is wat jezelf wil he:) wat word de volgende vag dan?
zelf ben ik in 2008 overgestapt naar de vag scene ga je ook naar meetings?
12 februari 2013 om 09:38 #30702een MK1/MK2/MK3 GTI/VR6 staat op de planning! Ja ga wel naar meetings maar meestal hier in de buurt. jij?
12 februari 2013 om 10:30 #29672vanaf 2003 ging ik elke week naar tuning meetings tot 2009 daarnaast ben ik in 2008 begonnen met vag meetings maar lang niet meer elke week daartegenover reed ik eerst tot 150km van de deur en tegenwoordig nog maar in een straal van 100km dan praat ik over nederland, duitsland en belgie (woon 5min van belgie en 5 min van duitsland haha het smalste stukje van nederland)
met de bmw heb ik tegen de 200 prijzen gewonnen en in vele boekjes met reportages gestaan
de corsa heb ik meegedaan aan db dragg en espl sound quality wedstrijden en heb ik ook diverse prijzen mee gewonnen
vanaf de vw meetings ga ik voor de fun en niet meer de hele dag zoals ik eerst dan wel deed
12 februari 2013 om 10:33 #29218Worthersee 2013?
12 februari 2013 om 11:33 #29219dan hebben we het over het grootste evenement zou wel willen maar dan moet je er ook een “vakantie” van maken en dat gaat me niet lukken met werk enz.. ken wel jongens die verschillende jaren al erheen gaan en altijd vol lof ervan terug komen
12 februari 2013 om 14:40 #30140
erikbloemberg@tompiebozzel een kr chippen????:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?
na mijn weten is dat niet mogelijk en 190 pk? hoe kom jij aan zulke pks
ik heb zelf ook een kr gehad standaard 140 pk ik heb daar toen een hartmann uitlaat spruitstuk op gezet k&n inlegfilter , en andere nokken die van mij had toen 162.4 pk
vind om eerlijk te zeggen de 190 wat hoog gegrepen
die cupra van je heeft standaard tog 150 pk? aqx moter 115 kw
gr erik
12 februari 2013 om 15:29 #25829Mijne Kangoo!
Zit een verstelbare schroefkit op van Koni en verbreed staal.
Achterkant moet ook wel nog tegen de grond maar zit wat roest op 🙂
12 februari 2013 om 15:40 #29985Tja…..dan kan ik natuurlijk niet achter blijven met mijn vriendje, het is dan wel geen supersnelle bolide maar werken dat kan hij en hard….: http://www.youtube.com/watch?v=xNnQ6A0-PP8
En mijn dagelijkse auto is een VW Bora 2001 1.6 die te koop is tegen elk reel bod….
12 februari 2013 om 18:37 #29756@Dubracer: Je Golf 1 kan ik wel waarderen, dat zijn altijd leuke wagentjes en de jouwe is ook netjes opgebouwd

Over mijn dagelijkse Astra ga ik het niet hebben.
Ik hou totaal niet van moderne auto’s, mijn droomautootje was dan ook altijd al de (classic) Mini 🙂
En omdat zeldzaam en apart nog meer mijn smaak is, kocht ik ruim twee jaar geleden mijn Mini Van 1000.

Ooit lag er een 1000cc’tje met wel 39 pk onder de kap en moest je stil zien te komen met trommelremmen voor en achter.
Ik kocht hem met schijven voor en een 1275 Metro blok (rond de 70 pk). Liep vrij aardig, maar de versnellingsbak had het al snel gehad en zoals bijna elke Mini verbruikte hij evenveel olie als benzine.Later een donor Mini gekocht, die ik een tijdje als dagelijks vervoer heb gebruikt.

1.3 SPI met 63 pk. Leuk ding, maar niets spectaculairs.
Afgelopen zomer heb ik beide Mini’s compleet uit elkaar gehaald en zijn bijna alle onderdelen van de SPI naar de Van verhuisd. Interieur, motor, subframes, alles behalve het plaatwerk eigenlijk.
Uiteraard ook alle lagers, bussen, rubbers etc vervangen en meteen een nieuwe koppeling erin gezet.Engine swap!

Inmiddels staat hij weer in de stalling met nieuwe apk, te wachten tot de zon weer te voorschijn komt.
Het is natuurlijk een lopend project, maar huidige specs zijn dus: 1275 SPI (injectie eraf, HIF44 carb erop) / LCB uitlaatspruitstuk, Minisport inlaatspruitstuk. Had 63 pk met injectie, schat hem nu rond de 70 pk (in ieder geval een stuk sneller dan een standaard SPI blok). Schijven voor + rembekrachtiging.
Op de verlanglijst staan o.a. een betere schijfremset met 4 pots klauwen, instelbare schokbrekers, andere tuimelaars en wat optische dingetjes.
Verder moet het niet te gek worden, daarvoor komt ooit weer een ‘normale’ Mini.12 februari 2013 om 18:49 #30351@ fons nice die engine swap
vind het leuk dat ik het topic onder het stof uit gehaald heb zo zie je maar weer wat er naast de brommertjes ook voor moois aan autos is bij de forum leden 🙂
12 februari 2013 om 18:53 #29262vind het leuk dat ik het topic onder het stof uit gehaald
Doe je goeie 😉
Ik was inderdaad alweer vergeten dat dit topic er was, en ik ben niet actief op een Mini forum ofzo, dus het is wel leuk om even te laten zien waar ik de hele zomer aan het staan zwoegen.
En inderdaad, ook leuk om te zien waar anderen zich naast de Vespa’s mee bezig houden.@ fons nice die engine swap
Op een gegeven moment had ik alleen nog twee lege koetswerkjes op zwenkwieltjes over, dan sta je toch even achter je oor te krabben en te bedenken hoeveel werk er nog in gaat zitten haha. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.