Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Auto” topic
- Dit onderwerp bevat 1,075 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 december 2010 om 15:55 #31123
Waarom zit iedereen hattrick hier nou af te zeiken?:?
Als je jaloers bent of denkt dat het bullshit is hou het dan lekker voor je;)Mooie wagen trouwens hattrick, al zie ik ze liever van 10/15 jaar jonger, maargoed, blijft een leuk bakkie
18 december 2010 om 18:20 #31126Niet afzeiken hoor, zo is het ten minst niet bedoeld;)
Het lijkt me alleen niet dat zo’n mercedes uit 71, die 230 haalt.18 december 2010 om 18:26 #31127en dat papa zegt, hier zoon jouw auto alvast.
hij zal t echt wel wat verdraaid hebben.
230 is wat veel, maar 190 zal een eindje in de goede richting zitten denk ik. zown 6 cilinder18 december 2010 om 19:14 #31128het is een v8 cilinder,
ik weet niet wat jullie praten mijn pa restaureert auto`s mijn zus die krijgt ook een auto als ze 18 is.
220 redt die zoiezo,dieseltank jij mocht hopen dat jou eerste auto zo was wegenbelasting is niks maar hij zuipt daar in tegen ook weer veel.
18 december 2010 om 19:19 #31129Wat is nou DE auto voor als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 18e/19e?
voor een gemiddeld budget van een 18-jarige?
18 december 2010 om 19:22 #31130Best gunstig toch, als er al een auto staat te wachten zodra je je rijbewijs gehaald hebt. Maar om nou te vermelden hoe hard die rijdt, mij interesseert het persoonlijk helemaal niks.
Ik heb al zes jaar een rijbewijs, maar nog nooit een auto gehad. Ook niet echt nodig gehad tijdens m’n studie.
18 december 2010 om 19:27 #31131tieees :
Wat is nou DE auto voor als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 18e/19e?voor een gemiddeld budget van een 18-jarige?
Peugeot 106/205 GTI
18 december 2010 om 19:29 #31132Een Fiat panda van 150 euro die je 1 jaar volledig afragt en dan alsnog voor 200euro verkoopt.
’t maakt niet veel uit wat voor een auto je hebt, zolang je ermee ragt is alles op 4 wielen leuk:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 december 2010 om 20:14 #31004Waarom? :
mikerosauer,
een g-lader is absoluut geen soort turbo het is compleet verschillend!! een G-lader zit op de inlaat
zo als hier goed te zien is.liever neem je een compessor al leen al voor het geluid
Bijde voeren ze de opgebouwde druk naar het inlaat, dus de uitvoering is gewoon het zelfde.
De werking is idd verschillend aangezien een turbo word aangedreven door de uitlaatgassen op het turbine wiel en de G-lader word aangedreven door de multiriem. Een G-lader is trouwens gewoon een compressor en word het geluid gedempt door de kunstof bak direct aan de lader zelf. Haal je deze weg en verklein je de poelie, dan zul je ook zo’n gierend geluid krijgen. Mercedes werkt met Eton compressoren en worden ook gedempt en gieren standaard ook niet.Hier nog even een plaatje van mijn Corrado 1.9 G60.
Motor compleet nieuw opgebouwd en max getuned met een lader piek druk van 1.4bar en 267pk aan de krukas. Het spoiler pakket had ik er nu nooit meer opgezet, maar 8jr geleden vond ik dit mooi.
Oei dik ding(vooral het blok dan).
Mijn tweede auto (ja heb al een kever in 500 stukjes ligt te wachten om opgeknapt te worden) wordt een golf 1 of caddy mk1.
1,9 TDI erin bouwen. Veel pit en lekker zuinig.
Uiterlijk niet zo sjonnie, normale uitlaat wel een paar leuke bbsjes eronder. En een mooi kleurtje. Zoiets als dit:
18 december 2010 om 20:31 #31133Martijnvanheerde :
Waarom? :
mikerosauer,
een g-lader is absoluut geen soort turbo het is compleet verschillend!! een G-lader zit op de inlaat
zo als hier goed te zien is.liever neem je een compessor al leen al voor het geluid
Bijde voeren ze de opgebouwde druk naar het inlaat, dus de uitvoering is gewoon het zelfde.
De werking is idd verschillend aangezien een turbo word aangedreven door de uitlaatgassen op het turbine wiel en de G-lader word aangedreven door de multiriem. Een G-lader is trouwens gewoon een compressor en word het geluid gedempt door de kunstof bak direct aan de lader zelf. Haal je deze weg en verklein je de poelie, dan zul je ook zo’n gierend geluid krijgen. Mercedes werkt met Eton compressoren en worden ook gedempt en gieren standaard ook niet.Hier nog even een plaatje van mijn Corrado 1.9 G60.
Motor compleet nieuw opgebouwd en max getuned met een lader piek druk van 1.4bar en 267pk aan de krukas. Het spoiler pakket had ik er nu nooit meer opgezet, maar 8jr geleden vond ik dit mooi.
Oei dik ding(vooral het blok dan).
Mijn tweede auto (ja heb al een kever in 500 stukjes ligt te wachten om opgeknapt te worden) wordt een golf 1 of caddy mk1.
1,9 TDI erin bouwen. Veel pit en lekker zuinig.
Uiterlijk niet zo sjonnie, normale uitlaat wel een paar leuke bbsjes eronder. En een mooi kleurtje. Zoiets als dit:
het weg halen van de outlet(kom even niet op de juiste benaming) wil niet altijd zeggen dat die lader gaat fluiten zo als een compessor heb 2 corrados gehad de ene deed het wel de andere weer niet..
bijde corrado’s in de filmpje hadden geen eton comperssor dit waren vortech compessors. en deze fluiten van hun zelf al behoorlijk 🙂 je houdt daar van of je vindt dat hellemaal niks
18 december 2010 om 21:19 #31134goedguus :
tieees :
Wat is nou DE auto voor als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 18e/19e?voor een gemiddeld budget van een 18-jarige?
Peugeot 106/205 GTI
vette bakken..
hoeveel kost zo’n autootje inclusief proffessioneel laten spuiten bij de autospuiterij?
puur een interesevraagje, ben pas bijna 15 kan nog niet eens legaal op een brommer.. pff. XD
18 december 2010 om 21:46 #31135hattrick :
het is een v8 cilinder,ik weet niet wat jullie praten mijn pa restaureert auto`s mijn zus die krijgt ook een auto als ze 18 is.
220 redt die zoiezo,dieseltank jij mocht hopen dat jou eerste auto zo was wegenbelasting is niks maar hij zuipt daar in tegen ook weer veel.
Ik ga dat nie thopen, wij hebbe 3 oltimer’s mercedes gehad, en ’t was niet veel aan, alles wat je bespaarde aan wegenbelasting ging dubbel en dwars naar de onderdelen en diesel toe. comfor heb je ook 0 dan. leuk voor erbij, maar echt niet voor dagelijks vervoer.
Ik rij over half jaartje in de VW caddy 1.8 diesel van ons rond tevens hou ik mn snor er bij voor mooie toure met mooi weer, dat kost immers niet veel per jaar.
19 december 2010 om 00:13 #31139hattrick :
220 redt die zoiezo,Ik moet je telleur stellen hij loopt 210km volgens de auto test 70/71.
Maar wagen is verder niks mis mee
en het is een oltimer dus je bespaard jaarlijks sowieso geld.
Ahoewel ik wel net zoals als VespaAvanti liever een wat nieuwer zou hebben want 71 is wel erg oud(en meestal ook spartaans)30 december 2010 om 18:47 #31206speedbuxy :
hattrick :
220 redt die zoiezo,Ik moet je telleur stellen hij loopt 210km volgens de auto test 70/71.
Maar wagen is verder niks mis mee
en het is een oltimer dus je bespaard jaarlijks sowieso geld.
Ahoewel ik wel net zoals als VespaAvanti liever een wat nieuwer zou hebben want 71 is wel erg oud(en meestal ook spartaans)wie zegt dat de motor nog standaard is?
het is een en het ander aan gedaan,30 december 2010 om 18:56 #31207Kerel ik nam het voor je op maar nu ga je toch wel ver;)
Laat de mensen die het niet willen geloven gewoon.
Einde onderwerp… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.