Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Auto” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Auto” topic

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,076)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tim
    Bijdrager

vandaag ook mijn wintervelgjes maar weer eens omgeruild met de zomervelgen. ziet er gelijk weer een stuk beter uit.
      hier het resultaat:

ArvidW
      Donateur

Ziet er strak uit Tim, mooi formaat en mooie banden !

Ik heb zojuist een “hot street” nokkenas in mijn porsche 924 gezet samen met een verstelbaar nokkenaswiel:

Over een tijdje ophaning en remmen upgraden (heb het spul al voor het grootste deel thuis liggen)
        – Voor & Achter verstelbare gele koni’s
        – Voor & Achter stabilisatorstangen van 944
        – Achter torsiestaven van 944
        – Voor stijve verlagingsveren (ws progressief)
        – Veerpootbrug
        – Voor remklauwen upgraden van 48mm zuigers naar 56mm
        – Voor en achter teflon remleidingen

En daarna eindelijk eens verder aan die Megasquirt programmeerbare electronsche injectie, die moet er zo onderhand ook wel eens in…

Dan zullen nog weinig auto’s me in de bochten bij kunnen houden(a) Racen in een rechte lijn blijft natuurlijk dramatisch, ’t is en blijft een 924 :fuck2

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

mxmonster
        Bijdrager

zal mijn auto dan ook eens posten , heb hem nu ongeveer 1,5 maand 😀
          ben helemaal gek van mercedes en dat moest dus ook mijn 1e auto worden , een mercedes c180 uit ’94 .
          ben bezig met mijn rijbewijs , heb het jammer genoeg nog niet :lol

raamspoiler die nog gespoten moet worden

worden nog verschillende dingen aan verandert , zoiezo verlaagd , kofferbak spoiler , en nog wat dingen :lol

VespaAvanti
          Donateur

Zo zo Arvid, goed bezig:D
            Je moet alleen niet al te hoge verwachtingen hebben van het verbeteren van het bochtenwerk.
            De auto’s van tegenwoordig zijn stukken sneller in de bochten heb ik gemerkt, puur omdat ze niet zo rollen.
            Mijn S wilt opzich ook wel lekker bochtjes nemen, maar het rollen verpest dus echt een hoop.
            Die gele koni’s moet je dus maar lekker strak afstellen, dan wil het opzich nog wel lekker gaan:thumb
            Ben benieuwd, als je zo ver bent dat je de Megasquirt programmeerbare electronische injectie er goed werkend op hebt zitten wil ik wel eens een keertje tegen je sprinten:D

Jacky
            Bijdrager

Haha Tim ongelofelijk he wat velgen met een auto doen! Super mooi zon A3, gaat misschien ook mijn volgende auto worden..

ArvidW
              Donateur

VespaAvanti :
                Zo zo Arvid, goed bezig:D
                Je moet alleen niet al te hoge verwachtingen hebben van het verbeteren van het bochtenwerk.

Juist wel, met deze aanpassingen ga ik juist het rollen tegen. Kijk maar eens wat die wagen van Joost (924turbo) doet op het circuit zandvoort, die rijdt gewoon BMW E36’s eruit en dat is echt niet op de rechte stukken :p

@Mxmonster, Hij is gigantisch:lol Maar nog wel echt super netjes, en het is een merc dus onderhoud zul je er amper aan hebben 🙂 Owja, en hij is achterwielaangedreven, zoals het hoort:duivel

Home made engine dyno

koorenkip
                Bijdrager

ook maar eens posten dan;

auto van mij, me broer en me vader

ArvidW
                  Donateur

Supercool, Renault alpine A310, v6’je achterin, body van glasvezel en gaan met die banaan.

De enige echt sportwagen die de fransen ooit hebben gemaakt.

Home made engine dyno

Mike
                    Bijdrager

die clio V6 van Renault blijft anders ook wel een geil ding hoor arvid!

dat blijf ik opzich ook wel vinden van die Renault 5 turbo! leuke gti killertjes!

Mike

ArvidW
                      Donateur

Das een hot-hot-hatch;)

Home made engine dyno

Jerry Brasser
                        Bijdrager

dit is de auto van ons thuis een passat diesel 2.0 tdi uit 2008 met turbo. Hij heeft 140 pk en een koppel van 320 newton meter hij tikt binnen 9.8 seconden de 100 aan en heeft een topsnelheid van 215 kilometer per uur.

koorenkip
                          Bijdrager

hmm ja een beetje grijs gebied wat een “echte” sportauto is en wat niet.

Clio V6 is wel een brute wagen om te zien, alleen jammer dat ze 25 jaar eerder de turbo 1 hadden die op het circuit beter presteert

stefkee3
                            Bijdrager

hansieb :
                              Nice kenny

Ik zie hier wel in dit topic heel veel mensen die denken dat ze op hun 18e bakken met geld verdienen , dream on :no

De 1e auto moet gewoon een brak ding zijn die je kan aftrappe!

Zal het proberen:P

Mijn verslag:

De renault clio RS (niet te betalen:D)
                              van 0 naar 100 km/uur in 6,9 seconden. De motor levert 203 pk
                              De nieuwe Renault Clio RS Cup-versie staat eind juni bij de dealers voor 23.990 euro. Voor de luxe uitvoering met sportonderstel betaalt u 27.990 euro.

Maar de gewone renault clio 1.2 vind ik wel een mooie(eerste) auto:

Verder wordt mijn droomauto:
                              De audi a3 2.0 TDI
                              Volgens mijn info bron 140 pk, maar uit eigen ervaring zeker 200:D (210 zegt autoweek.)
                              Top: 207 km/u
                              Sprint (0 naar 100) 9,5 sec (:D:D:D)
                              Nm: 465

De auto’s van mijn ouders:

De renault twingo van mijn moeder:

Zelfde kleur als op de foto alleen is bij de onze de hele bumper meegespoten.
                              Een 1.2 van 447 kg (meer specificaties durf ik niet te geven:P)

De toyota picknick van mijn vader:
                              2.0I van ’99 van 1310 kg:D
                              sprint: 10 sec
                              128 pk
                              topsnelheid: 180 km/u
                              Cruis controled:D

(met vergroomde randen)

De opel corsa (joy) van mijn zus:D:
                              1.4 Benzine
                              en meer specificaties kon ik niet vinden

En de mooiste van alle: De citroén Saxo VTS (van de vriend van mijn zus)

(op de achtergrond de twingo trouwens;))

1.4
                              845 KG
                              75 pk (de standaart) deze heeft er 100:D
                              Nm 111
                              (meer specificatie’s op het moment niet beschikbaar)

En de laatste: De mazda 626 (de vriend van mijn moeder)
                              Specificatie’s heb ik geen:pest

Auto is inmiddels (door mij) opgesleept @A2 thv kelpen-oler met een vastloper, staat nu bij autosloperij

(onze was groen)

crossfreak
                              Bijdrager

dit is me nieuwe ride 8)

peugeot 205 CTI 1.9 8v 130 pk.

0-100 7 seconden +-….behoorlijk snel

miniciao1968
                                Donateur

Het gaat er hier natuurlijk alleen om wie heeft de breedste banden en de meeste PK’s..

maarruh, is er hier 1 techneut die iets van de schoonheid van deze motor snapt ?
                                  Iemand enig idee welk racemonster dit is ?? 😀

Mooi gietstukje toch ?

En ook zo een subframe steekt niet in elke modale auto ::D

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,076)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.