Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Auto” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Auto” topic

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 1,076)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

kay22 :
      die laat alle impreza’s dus DIK staan bij het stoplicht xD

De std. impreza’s ja :p

kay22
      Bijdrager

:)nou geloof mij nou maar dat ie de 300+ pk monsters aan kan..

en begrijp me niet verkeerd ik heb HELEMAAL niks tegen subaru integendeel;).. tis een van mijn droom auto’s en ben ook vaak genoeg met een bekende mee gereden in een impreza.. hij heeft et 2005 model in blue mica met zilvere 19″ oz superlegera’s en de STI kapjes voor de lampjes in de bumper. echt een superstrak ding.

KennyVespa
        Bijdrager

Tonni :

Michel :
          G-lader is een hoop pk verlies voor niks 😛
          Totaal niet rendabel.

Waar haal je die wijsheid vandaan dan?

Een G-lader levert wel degelijk rendement hoor. Hij is misschien iets minder efficient als een turbo maar levert toch echt een stuk meer vermogen op als dat hij vraagt door de weerstand die hij opwekt..

gwoon laten lullen tonni

michel heeft nu zijn impreza en verder is niks beter volgens hem 😉

golfje met g60, blaast hem wel het licht in de ogen, doe mij maar een lekker echte duitser dan een jap 😉 en daar kunnen al monteurs over meej praten kwa sleutel werk en hoe fijn het is om aan een duitser te sleutelen 😉

dus mensen die gewoon leukraak roepen het is niet rendabel, lullen gewoon wat in de ronde, ze maakte het niet voor niks he 😉

glader is gewoon een compressor, wat werkt beter? een turbo of een compressor? een compressor natuurlijk hier heb je geen turbo lag bij wat je in een impreza wel hebt,

wat hebben al ECHTE 1000pk monsters (en niet die nep youtube dingen)? een turbo of een compressor? alweer goed! een compressor

reden? veeel meer vermogen dan een turbo en veel betrouwbaarder

JayL
          Bijdrager

compressor (ofwel Rootsblower) (mechanische drukvulling)
            voordelen:
            -vanaf lage toerentallen heb je al voldoende hoge vuldruk en reageert dus direct op gaspedaal
            -opbrengst (vermogen) neemt vrij lineair toe met toerental,
            -technisch eenvoudig uitvoerbaar,
            -geen instabiel gebied
            -goedkoop
            nadelen:
            -lager totaal rendement van de opgeladen motor (poelie wordt nl door de motor aangedreven! je levert dus echt wat in!), en dus hierdoor een relatief laag compressor rendement (het totale rendement is zelfs lager dan dat van een (normale) zelfaanzuigende motor!!!),
            -groot inbouwvolume,
            -maken vaak veel lawaai
            -op hoge toerentallen levert een compressor weinig (tot geen) luchtdruk!

turbo (uitlaatgas drukvulling)
            voordelen:
            -verhoging van het motorvermogen; luchtdruk bij een turbo neemt immers kwadratisch toe met het toerental; hogere luchtdrukken haalbaar (dan bv een compressor)
            -verhoging van het totale rendement; de benodigde compressiearbeid wordt onttrokken aan het uitlaatgas, dus totale rendement van een turbo motor is hoger dan dat van een (normale) zelfaanzuigende motor of een motor met mechanische drukvulling!
            -lager specifiek brandstofverbruik (dit bij een kleine turbo, bij een grotere turbo neemt je brandstofverbruik juist toe!)
            -lager uitlaatgasemissies
            -compacte bouwwijze
            nadelen:
            -turbo-lag (vertraagde aanspreekgedrag)
            -relatief laag motorkoppel in onderste toerentalbereik
            -intercooler, low compression zuigers, waste-gaste en blowoff-valve noodzakelijk bij vooral de grotere turbo’s

g-lader (in principe ook een soort van compressor, deze wordt ook mechanisch aangedreven door de motor. heeft dus vrijwel dezelfde voor en nadelen!)

conclusie: hoogste totaal rendement; de turbo 😉

nou goed, dit heb ik bijna letterlijk overgetypt van mijn motordynamica dictaat (2007). 2 weken geleden werd ik o.a. hierover getoetst 😀

DUS! compressors gebruik je vaker bij drag-races (een kort recht stukje weg) waar een hoog koppel (snel optrekken) een grotere rol speelt.
            en turbo’s voor de hogere pk’s en topsnelheden. waarom zou je denken dat een Bugatti Veyron met turbo’s wordt aangedreven? 😕

Michel
            Bijdrager

KennyVespa :

michel heeft nu zijn impreza en verder is niks beter volgens hem 😉

dus mensen die gewoon leukraak roepen het is niet rendabel, lullen gewoon wat in de ronde, ze maakte het niet voor niks he 😉

glader is gewoon een compressor, wat werkt beter? een turbo of een compressor? een compressor natuurlijk hier heb je geen turbo lag bij wat je in een impreza wel hebt,

Flinke praat!

I.m.o. is er wel degelijk wat beters als een Subaru maar dat is geen Duitser en dat kan ik nu nog even niet betalen.

G-lader word aangedreven door de krukas waardoor het toch echt een stuk minder rendabel is.
              Zeker met die kleine 2 liter blokkies.
              Op zo’n idiote Amerikaan zal het vast wel werken ja!

Ik vind je nogal rigureuze opmerkingen maken zo, dat kan namelijk ook wat netter.
              Je kan je heil wel bij mensen gaan halen door te roepen van ‘lekker laten lullen’ maar we zitten allemaal lekker anoniem te zijn op het internet.

Deze discussie wil ik weleens persoonlijk met je voeren.

Met je G lader heb je trouwens net zo goed een lag maar op een andere manier, omdat je in toeren moet gaan klimmen om dat ding te laten draaien. Bij een turbo is het na de spool up gewoon altijd volle boost, omdat de uitlaatgassen hun werk wel doen en het overige gaat eruit door de wastegate.

Nog even een paar ;););););) en dan is mijn post compleet.

Joey

werking g-lader
              hier lees dit dan maar eerst eens

Ik kom echt niet uit een ei hoor.
              En ik roep zoiets dus echt niet zomaar.

ArvidW
              Donateur

Michel :
                G-lader is een hoop pk verlies voor niks 😛
                Totaal niet rendabel.

Michel :
                G-lader word aangedreven door de krukas waardoor het toch echt een stuk minder rendabel is.

Ik neem aan dat je bedoelt dat het rendement lager ligt;), rendabel duid meer op de vraag dat het überhaupt nut heeft. (en dat heeft het, het vermogen van je motorblok stijgt)

Een G-lader mag dan wel een minder ontwikkelt en ouderwetser zijn, maar dan kun je toch alsnog wel enigsinds begrip hebben hebben dat andere hier wel reuze blij mee zijn, ook al is het net iets minder doordacht dan die turbo onder jouw Impreza. ’t is een beetje hetzelfde als iemand met een twinturbo Porsche 911 jouw auto gaat afzeiken omdat hij “maar” 1 turbo heeft….

Mijn auto heeft niet eens een turbo, of supercharger, of 4kleppen per cilinder. Kan ik er toch alsnog super tevreden mee zijn:?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Michel
                Bijdrager

Ik neem aan dat elke Petrolhead tevreden is met zijn auto, anders koop je hem niet.
                  Aangezien de meeste hier petrolheads zijn inclusief mijzelve.

Ik had er ook niet voor niks een 😛 achter gezet maar helaas kunnen mensen die geconfronteerd worden met de feiten in mijn op basisschoolniveau gemaakte opmerking, daar niet tegen en daar kan ik dan niks aan doen :P:P:P:P

Ik doelde nergens op maar had deze reacties wel verwacht.
                  Altijd leuk als je de notifier niet aanzet en even later terug kijkt.

ArvidW
                  Donateur

Intonatie blijft moeilijk op een forum… :p

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Michel
                    Bijdrager

Einde discussie. 😛

Ander onderwerp:
                      :S

Ik had een setje wielen op het oog maar ik denk dat ik maar voor imitaties ga! Check die prijs!:ehh

http://www.gruppe-s.com/Advan/advanrz.htm

Ik moet dan de 18×8 hebben met steek 5×100

crossfreak
                      Bijdrager

600 eurie’s zonder banden is best aardig prijsje idd :S

Michel
                        Bijdrager

Ja, dat is per stuk hè, voor de duidelijkheid.

Anders was het een koopie 😛

VoNcKjE
                          Bijdrager

@michel wrom zoek je niet naar un 2derhands setje? sgeelt meestal un hoop!!
                            op mp staan vaak goedkoop leuke velgjes:D
                            daar komen mijn bbs rm 3 delig ook van af=)

Michel
                            Bijdrager

Bij Rota maken ze precies dezelfde velgen alleen zijn die iets zwaarder dan de originele Advan maar voor straatgebruik merk je dat niet.

Die setjes zijn inderdaad beter te betalen als je nog leuke bandjes wilt.
                              Dan zit je voor een complete set met Toyo R888 op zo’n 1800 euro.

Blijven leuke bandjes op het droge. Op het natte maar wat rustiger dan 😉

Dit word dan sowieso mijn zomerset.
                              Wintersetje worden mijn originele velgen in zwart gecoat met goede winterbanden.

vespa ciao het gebakje
                              Bijdrager

je kan ook works kopen 😀

of rota 😀

wat blijft deze toch mooi met rota gt3 :worshippy

Tim
                                Bijdrager

ik heb vandaag deze auto van mijn broer over gekocht:
                                  audi a3
                                  1.8 turbo =150pk

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 1,076)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.