Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Auto” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Auto” topic

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 1,076)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

coda :
      Een flink opgefokte v8 haalt er best 2000 pk uit,dit zie ik niet zo gauw uit een supra of skyline komen,dat houdt rond de 1200 echt wel op.
      Dragsters met V8 komen boven 10.000 pk uit.

Nothing can replace dispashment :whistle

Atom Ariel! (klik)

Probeer maar eens een fabrieksaf amerikaan te vinden die deze bij kan houden rond bijvoorbeeld de Neurenburgring:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Michel
      Bijdrager

Bullseye hahah. Beter werk Arvid. En vooral het blokkie :thumb

Ik blijf het lachen vinden als ze hele bek vervormd..

barry
        Donateur

Gooi maar met de pk’s hoor.Top fuel dragsters zitten rond de 8000PK.Kozijn van Sandra heeft met zo ééntje gereden.Ook heeft deze tractor pulling gereden met een special.Genaamd “power horse”.Deze had 2 Allison motoren,gestookt met methanol & waterinjectie voor koeling & power.Maar dat is al wat jaartjes geleden.Zou niet weten wat er met die tractor gebeurd is.
          Hij heeft toendertijd ook de TERMINATOR meegebouwd,met turbines van Russische helicopters.Deze is gebouwd op een 200m van mijn deur.

speedbuxy
          Bijdrager

ArvidW :

coda :
            Een flink opgefokte v8 haalt er best 2000 pk uit,dit zie ik niet zo gauw uit een supra of skyline komen,dat houdt rond de 1200 echt wel op.
            Dragsters met V8 komen boven 10.000 pk uit.

Nothing can replace dispashment :whistle

Atom Ariel! (klik)

Probeer maar eens een fabrieksaf amerikaan te vinden die deze bij kan houden rond bijvoorbeeld de Neurenburgring:D

Dat noem ik anders geen fabrieks auto plus dat ding komt ook niet uit de jaren 60 a 70.
            Die is gewoon wat buizen met een blok wat je dus gewoon met een topfuel dragster mag vergelijken want das ook buizen en met een blok.
            Nou en een topfeul dragster doet 0 tot 60mph onder een halve seconde dus die 2,nog wat is dus maar traag:pest

En dan kan ik het nog wel anders leggen, want wat dacht je hoehard die atom wel niet had gereden met een echt blok(een v8 dus:D)met dik 600pk en bakken torque;)

ArvidW
            Donateur

De atom Ariel is een productieauto, eentje die aan alle normen voldoet om op de weg te mogen rijden, een topfuel dragster niet echt.

Die top fuel dragster is idd sneller in een rechte lijn, maar ik beweerde ook niet dat de atom daarin het snelste is. Rond de Neurenburgring zie ik die dragster nog niet rijden…

Er is zelfs een uitzending van Topgear waarin Europa VS Amerika uitgevochten wordt, je kunt natuurlijk al raden hoe dat afloopt… :lol En zoals je weet is Topgear een heel onpartijdig programma waar de liefde voor het vaderland nooit getoond wordt…. :haha 😛

Home made engine dyno

speedbuxy
              Bijdrager

Ja bij topgear zijn ze idd NOOIT partijdig als het om engelse wagen gaat:D

En om even op je nurburgring terug te komen ik heb even ge youtubet.
                Maar de lap records die er staan zijn beide van amerikaanse wagens, 1 van een corvette zr1 en 1 van een dodge viper.
                Klik
                Klik
                Zelfs de pagani zonda F kon die tijden niet kloppen;)
                Sta daar zelf ook van te kijken btw want ik dacht ook dat amerikanen niet echt helden waren in de bochten maar tegendeel blijkt dus waar.
                Ze zijn dus niet alleen snel op het rechte eind maar ook in de bochten komen ze best uit de voeten blijkt wel;)

ArvidW
                Donateur

Daar sta ik ook van te kijken:o

Kan dus beter mijn mond maar houden:whistle

Home made engine dyno

Lowie
                  Bijdrager

barry :
                    Gooi maar met de pk’s hoor.Top fuel dragsters zitten rond de 8000PK.Kozijn van Sandra heeft met zo ééntje gereden.Ook heeft deze tractor pulling gereden met een special.Genaamd “power horse”.Deze had 2 Allison motoren,gestookt met methanol & waterinjectie voor koeling & power.Maar dat is al wat jaartjes geleden.Zou niet weten wat er met die tractor gebeurd is.
                    Hij heeft toendertijd ook de TERMINATOR meegebouwd,met turbines van Russische helicopters.Deze is gebouwd op een 200m van mijn deur.

Mooi is dat he tractorpulling, persoonlijk Fan van Popeye ook al hebben ze slecht seizoen gehad. 3 Allisons (v12), trots van brabant :p

Daar rijden sommige teams met 4 v8 dragster motoren, dat geeft pas een geluid 😉

Die isotov motoren vind ik persoonlijk niet zo vet, hoor je bijna niet :p

Wouz-LwB
                    Donateur

zo, fototjes van 2 collega’s van mij..

:pimp

diac
                      Bijdrager

voor dat geld wat ze in zo’n kuttelauto steken koop ik liever een duurdere;)

PoliniCitta
                        Bijdrager

dayummmm, die bovenste wil ik wel hebbe yo, maar die blauwe is ook fokking mooi, zoo laag echt sweet

@diac

zijn auto’s voor liefhebbers 😉

Wouz-LwB
                          Donateur

diac :
                            voor dat geld wat ze in zo’n kuttelauto steken koop ik liever een duurdere;)

Nou wat jij een kuttel auto vind:?

Hoe weet jij dat hun er zo veel geld in hebben gestoken ?
                            alles is zelf gedaan hoor;)
                            maarja.

@ polini citta, die blauwe is ook zeker tof hoor!
                            heel appart kleurtje! is niet uit te leggen moet je gewoon zien 😉

speedbuxy
                            Bijdrager

Zeer vette bakjes:thumb

@diac
                              Zoiets is 10x unieker en vetter dan een bmw met een sport demper en sier wieldoppen.

ArvidW
                              Donateur

Waarom heb jij een Vespa Diac, voor dat geld had je toch ook al lang een hele mooie scooter of schakelbrommer kunnen kopen ?:D

Ik heb deze week omgedoopt tot Porsche 924 proefrit week, heb 4 bezichtigingen en proefritten geregeld en hoop na deze week toch mooi beeld te hebben wat je voor welke prijs krijgt.

Heb al wel ontdekt dat ze niet erg snel zijn, ze komen leuk vooruit maar met 125pk op 1040kg wordt je niet heel erg je stoel ingedruk. Maar het is leuk genoeg voor mij 8) (specs van 9.6seconde naar de 100 maar dat halen ze na 25jaar niet meer:P)

Wel is de galvanisatie echt GOED, gewoon geen roest te bekennen op de auto’s die 25-30 jaar oud zijn! Echt goeie kwaliteit die bakkies :lol

Denk dat ik maar eens moet gaan kopen, maar eerst nog eens lekker rondneuzen om degene te vinden die het beste bij mij past:)

Home made engine dyno

Michel
                                Bijdrager

Tis niet mijn merk auto Arvid maar je doet er geen verkeerde keuze aan.

Alleen inderdaad de power is ver te zoeken. Ik denk dat er al wat paardjes dood in het certer liggen 😉

@ Die Golfies: :kots Als je een liefhebber ben, doe je een auto dat niet aan.

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 1,076)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.