Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Auto” topic
- Dit onderwerp bevat 1,075 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 oktober 2008 om 14:39 #25633
speedbuxy :
Ach en dan het andere parade paardje van de japanners ook maar even:D
Klikhoezo staat er in de beschrijving van het filmpje:
Showdown at the Speedway, Supra takes the win.😛
maar nu gaan we ook druiven met bananen vergelijken he. auto’s uit japan enzo zijn gewoon kut :p
laten we de europese met de amerikaanse eens vergelijken:
http://www.youtube.com/watch?v=vWML658v9qg9 oktober 2008 om 14:47 #25635Menig automerk haalt dat nog niet uit een 2 liter..
+ vtec ruleert big time!! 😀
Wat een gelul, de meeste andere automerken halen echt niet minder vermogen uit een bepaald aantal cc’s dan honda.
Dan kunnen ze misschien één uit 10 modellen hebben die in verhouding veel pk’s heeft uit een bepaald blok, maar in grote lijnen valt dat toch wel mee.Wel moet ik er eerlijk bij zeggen dat ze natuurlijk ook een hoop minder kosten, dus in verhouding zit het wel goed.
Als je bv gaat vergelijken met de duitse merken, maargoed das ook geen eerlijk vergelijk.9 oktober 2008 om 14:54 #25636nothing beats the 2 stroke
en oto’s zullen het nooit van motors winnen (behalve in een ongeluk)
9 oktober 2008 om 14:55 #25638dragstar motors zij meestal 511cu (8.3L) ben wel benieuwd naar die 9.1!
zoals speedbuxy al zeg is volgens mij ook die 7.8l de grootste.de Hemi is toch mijn favoriet :p
9 oktober 2008 om 15:22 #25639KennyVespa :
edelbrock
mijn buurman heeft een chevey El camino opgeboorde 5.7L edelbrock getuned.. das pas een auto:D
9 oktober 2008 om 19:08 #25640Mijn bus met 5.0 V8 small block,zijn ook geleverd met 5,7 ,6,6 en 7,4 liter,die laatste zou ik wel willen hebben.
Een V8 loopt gewoon fantastisch,deze is nog bijna standaard,alleen andere carburateur erop en uitlaatspruitstukken (headers).
Dit is mijn andere hobby,USA auto’s.

9 oktober 2008 om 19:52 #25641Wat kost zoiets Coda?
9 oktober 2008 om 20:18 #25642Maak me niet al te jaloers coda:lol
Dit is precies wat ik wou hebben, al vanaf m’n 14e ongeveer, alleen was het geld er niet en is het voor lange afstanden niet geweldig voor de portomonee:con9 oktober 2008 om 21:00 #25643Deze kostte me aanschaf 2500,dan LPG (zelf) monteren 1000, andere stoelen,vloerbedekking e.d. erin,wiellagers vervangen,handremkabels vervangen en nog een aantal andere dingen.
Ik denk dat ie me nu rond de 5 heeft gekost,meeris ie ook niet echt waard,of je moet ‘m compleet laten spuiten,wat ook weer 1000 euro kost als je het laat doen.
Maar dat geeft verder niks,deze bus doe ik namelijk niet weg,de andere amerikaanse auto’s die ik gehad heb had ik altijd maar heel kort,beetje opknappen en weer verkopen.9 oktober 2008 om 21:27 #25644@ noellke, mijn oom ook, dat zijn idd. mooie auto’s
Zeer nice Coda
10 oktober 2008 om 00:42 #25645TimoO_ :
speedbuxy :
Ach en dan het andere parade paardje van de japanners ook maar even:D
Klikhoezo staat er in de beschrijving van het filmpje:
Showdown at the Speedway, Supra takes the win.😛
maar nu gaan we ook druiven met bananen vergelijken he. auto’s uit japan enzo zijn gewoon kut :p
laten we de europese met de amerikaanse eens vergelijken:
http://www.youtube.com/watch?v=vWML658v9qgJa die spande erom op het einde idd, maar hij werd er wel vet uit getrokken en dat vond ik al mooi genoeg;)
En zullen we over europees ook maar niet beginnen.
Want dit oma,tje in haar stationwagen pakt deze ferrari al op haar sloffen:D
KlikEn deze lambo heeft ook niet veel te zeggen.
KlikOf deze octavia met 187pk is helemaal lol:D
Klik
Ook wel leuk om zo bij het stoplicht weg te knallen:D@timo
Motors zijn ook geen probleem.
Klik
KlikMaar goed we stellen ook vast wat wel allemaal al wisten in 4takt zuigt gewoon bij kleine cc aantalen.
@coda
Vette bus lekker old skool
10 oktober 2008 om 17:48 #25646Toch blijft het ruime rommel!!!
Veel te veel van alles… Kleine blokkies met dikke power is leuker als een blok waar je het van kan verwachten..
10 oktober 2008 om 21:42 #25647Er komt standaard bijzonder weinig vermogen uit zo’n groot blok,in de jaren 70 had je corvettes met V8 die 150 pk hadden,dit vanwege milieueisen en zo zuinig mogelijk willen rijden.
Dit is echter heel makkelijk aan te passen naar veeeeel meer vermogen,in-en uitlaatspruitstukken,andere carb en nokkenas en je hebt er zo 120 pk bij.
Een flink opgefokte v8 haalt er best 2000 pk uit,dit zie ik niet zo gauw uit een supra of skyline komen,dat houdt rond de 1200 echt wel op.
Dragsters met V8 komen boven 10.000 pk uit.10 oktober 2008 om 23:32 #25648Zit een beetje te youtuben maar ik zie zat Supra’s die wheelies trekken dus no problemo..
8 cilinder is niet mijn ding. Ik vind 500pk uit een 2 liter blok veel boeiender dan 1000pk uit een 9,1 liter 8 pitter.
11 oktober 2008 om 00:17 #25649Ik vind de american v8 echt als een zwaar brullend beest horen en dat is naast 2takt 1 van de vetste geluiden om uit een motor te horen komen vind ik.
Echt kracht schreeuwt dat geluid uit.
Klik
Maargoed gelukkig verschillen smaken anders was er maar 1 type motor geweest en had meteen iedereen die prachtig gevonden. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.