Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Auto” topic
- Dit onderwerp bevat 1,075 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 oktober 2008 om 19:45 #25617
Mijn vader had een Cadillac Sedan deVille uit 1963. Dat is wel maaster maar die moderne amerikanen is niks amerikaans meer.
Helaas het enige wat ik terug kan vinden van mijn 2001 Civic Coupé..
Zo was die..

Zo was die na een behandeling alá Michel..

Dit is helaas het enige wat ik nog terug kon vinden 🙁
8 oktober 2008 om 20:02 #25618Toffe civic 😀 honda rules!
8 oktober 2008 om 20:05 #25619Met jouw ken ik lulle 😉
8 oktober 2008 om 20:13 #25620Wouz-LwB :
Hier ligt een 5,7 liter V8 HEMI in met 360 pk.En die amerikanen durven nog trots te zijn op 360pk uit 5.7liter:P
Ze praten bij American Hotrod over een Smallblock, wel eentje van 9.1 liter:? (het is maar net wat je definitie van “small” is:haha) (jaja, gaat idd om inbouwmaat, maar 9.1liter kun je toch niet serieus “small” noemen)
Ben niet zo’n fan van amerikaanse auto’s en de motoren die erin zitten, liever een hi-tech blok:lol
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno8 oktober 2008 om 20:24 #25621Precies 😛 Jij snapt hem. Compacte rappe blokkies!!
Dat blok uit mijn vaders Cadillac was 7.4 liter. Dat was toen der tijd een big block.
Die Amerikaanse dingen is niks om trots op te zijn.8 oktober 2008 om 21:05 #25622Met TimoO eens, er gaat niks boven een beetje american muscle 😉
Charger uit 1970, of een plymouth, een camaro etc.
Dan het prachtige geroffel van een dikke V8 erbij, zeer geil!8 oktober 2008 om 21:30 #25623ja ze zijn wel leuk, vooral de mustangs. maar ik heb liever wat Italian beauty 🙂 Lamborghini blijft gewoon prachtig! maar de echte “muscle cars” stralen wel echt kracht uit, de nieuwe raceototjes meer snelheid (totdat de motor start).
8 oktober 2008 om 21:37 #25624Menig vier en zes cilinder levert net zo veel pk als die achterlijke acht cilinders.
In een vrachtwagen is het leuk, een 8 cilinder 16 liter maar in een auto?? weinig kans..4 cilinder turbo met 499pk is niet verkeerd vind ik zelf.
Of pak Honda, met zo’n 100 tot 120pk per liter motorinhoud.
Ik vind dat een stuk interessanter als zo’n blok wat Arvid aangeeft. Met name het 9,1 liter gebeuren 😕Amerikanen kunnen geen motoren bouwen. Allemaal veel te log en veel te veel van alles 😛
Grote dubbele compressoren nodig om het spul aan de gang te krijgen.
Het start voor geen meter en veel problemen, zeker bij een getunede Amerikaan… 😐8 oktober 2008 om 21:49 #25625Idd wat een onzin met die motoren bij sommige merken.
Bij een willekeurig merk heeft een 1.6 zo’n 90pk..
Een honda civic ek4 vti heeft met een B series 1.6 blokje 170 pk!
Menig automerk haalt dat nog niet uit een 2 liter..+ vtec ruleert big time!! 😀
8 oktober 2008 om 21:52 #25626Ik stond vanmiddag bij de dealer bij die nieuwe accord te kijken. Een normale vier pitter 2 liter met 175pk.
Er stond ook een 2,4 vierpitter met 200pk. Dan heb ik het over de normale blokken en niet over de high-end blokken die Honda standaard kan leveren.
:pest
9 oktober 2008 om 00:08 #25627Wat een onzin de v8 van de amerikanen is het snelste blok op aarde.
500km in 4,8sec gaat een jappaner namelijk niet redden en das nog niet eens het snelst want ze gaan wel 530+ in 4,5sec.
Maar dat lukt alleen op amerikaanse banen want die hebben veel betere grip dan de europese banen.
Klik
Zelfs nasa is het nog nooit gelukt om een raket te ontwerpen die even snel accelereert als een topfeul dragster.En welke jappanner kan dit:D
Klik
KlikEn hier word het parade paardje van de jappanner ook al weg gereden.
Klik
en hier nog eens
Klik
En nog eens:D
Klik
Ach en dan het andere parade paardje van de japanners ook maar even:D
Klik
En nog eens:D
Klik
Hier nog z,on parade paardje van de japanners die zelfs met een voorsprong nog niet weet te winnen.
KlikDus een jappaner mag misshien uit de doos en 30 jaar later wat meer pk,s hebben per liters maar een american v8 is een echt beest blok qua prestaties en geluid want das gewoon echt gewoon een beestelijk.
En das vroeger ook wel bewezen want het muscle car tijdperk heeft amerika meer doden gekost dan de vietnam oorlogDeze gast legt het mooi uit door beelden geluid en tekst:D
Klik@arvid.
Heb je dat 9,1liter niet verkeerd gehoord? want zelfs topfeul dragsters zijn maar 8 tot 10.000cc.
Naar mijn weten lag het zwaarste blok in een caddilac met 7,8 liter.9 oktober 2008 om 05:16 #25628Je hebt gelijk, ik kan hem op google ook niet vinden;) Maby gewoon crappy vertaald door discoverychannel:con
Waar ik op doel is dat de fabrieks af motoren uit amerika echt fors onderdoen kwa vermogen per cilinderinhoud ten opzichte van de europese en japanse modellen. Ook doen ze flink onder voor de hoeveelheid technologie die erin zit.
Home made engine dyno9 oktober 2008 om 10:46 #25630no no arvid, 528 chevy blok 😉 is idd 9,1 liter 😀
heb er over gelezen en op tv gezien 😉
en kwa tech heb je gelijk, is idd jappaner egt hightec
maar waarom wil jij efi vtec vvti op je 7,0 liter v8? zet mij maar gwoon 2 dubbelpoorts edelbrock carbs erop
kom op mensen op een amercian v8 hoort een carb 😀
en geen technologie, gewoon old skool motor blokken, lekker weinig elektro, gaat er ook zeer weinig kapot en kan het als monteur zeggen 😉 je hebt een stuk minder onderhoud en een stuk minder werkuren 😉
9 oktober 2008 om 11:11 #25631ArvidW :
Je hebt gelijk, ik kan hem op google ook niet vinden;) Maby gewoon crappy vertaald door discoverychannel:conWaar ik op doel is dat de fabrieks af motoren uit amerika echt fors onderdoen kwa vermogen per cilinderinhoud ten opzichte van de europese en japanse modellen. Ook doen ze flink onder voor de hoeveelheid technologie die erin zit.
Daar heb je opzich gelijk in, maar het zijn wel blokken uit de jaren 70 dus toen was dat erg veel pk,s zeker met europeanen en jappaners vergeleken.
Plus dat een american v8 een echt torque blok is en op dat gebied wel weer naar behoren scoort naar het aantal cc,s.@KennyVespa
Heb je daar een link van?
Kan er namelijk niks over vinden en had het wel graag eens willen zien dan.9 oktober 2008 om 14:24 #25632KennyVespa :
en geen technologie, gewoon old skool motor blokken, lekker weinig elektro, gaat er ook zeer weinig kapot en kan het als monteur zeggen 😉 je hebt een stuk minder onderhoud en een stuk minder werkuren 😉Dan zou ik zo’n flathead nemen, ziet er gaaf uit zo’n zijklepperblok met zo’n vlakke kop met koelribben 😀
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.