Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Auto” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Auto” topic

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 1,076)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaflappie
    Topic starter

speedbuxy :
      Das is een zeer vet wagentje ik houd ook erg van de oudere type wagens.
      Heb de prestaties even op gezocht in de auto test die heb ik hier namelijk vanaf 1968 tm nu staan.
      En ik ga ervan uit dat het een 2liter 16v blok uit een gsi kaddet is?
      Die heeft als prestaties een top van 215 en doet 0 tot 100 in 8sec.
      Das op een gewicht van 990kg, dus bij jou moet ie wel net onder de 8sec kunnen scoren.
      Verbruik is In de stad 10,1 op 100km, bij 90km 5,7 op 100km, en bij 120km 7,2 op 100km.

Reken maar dattie onder de 8 zit, astra gsi met 1085kg op de schaalt haalt met een f16bak al 8 rond tot de 100.
      Dingetje haalt nu wel 7.2 ofzo. Leuk autootje, alleen die velgen:O!? Daar moeten Ats classics of verbrede 14’ers, toch niet dat pimpmeuk!

Piet30
      Donateur

jau, ist Baujahr 1965:relax

cu,Ralf

crossfreak
        Bijdrager

velgen zijn inderdaad beetje oversized…maar wel leuke auto :thumb

Jones
          Bijdrager

Laswerk weer klaar. Heb mn crx ook alweer strak gemaakt

Heb het hele rood omrande gedeelte vervangen:

Blij dat mn citta niet zo rot:D

Tijn
            Bijdrager

@ speedbuxy , het is een blok uit een astra gsi blok uit 93
              maar de top van 215 bij een kadett is fabriek gegeven,
              (ff een voorbeeld, me corsa gsi uit 92 zou maar 185 gaan maar ree ook 215)
              kennis van me heeft een kadett champion edition dus het model waar de 2.0 16v echt inhoort , helemaal standaard en rijdt ook met gemak 220 , het blok is gewoon een killer , vraag dat maar aan menig vr6 rijders haha…
              (calibra’s hebben ook dit blok he, die wegen ook meer maar gaan ook dik over de 200 heen)

de pk’s worden nog gemeten in de vakantie bij huricane
              verbruik nou dat klopt niet haha , hij drinkt wel iets meer

me corsa 830 kg die ging met een standaard 2.0 16v in de 6 sec naar de 100

deze d kadett weegt iets minder , en t blok is ff wat sneller , zal t snel gaan klokken dan hoor je meer van me

klopt ik vind de velgen ook niet top, de echte duiste velgen vind ikpersoonlijk erg mooi, als iemand andere weet of ziet 😉
              laat het me weten 😀

FSC 72
              Bijdrager

Die blokken hebben van fabriek ook opgegeven 150 pk maar in werkelijkheid is dit bij ieder blok verschillend, er zijn er zels die standaard 170 pk hebben terwijl een andere “maar” 140 pk heeft (en dan zijn het identieke C20XE’s)
                Meestal valt het vermogen bij deze motoren naar boven uit.

Tijn
                Bijdrager

dat is zeker juist, zeker bij de blokken met een coscast kop.. 😉
                  aan de onderschrift te zien heb je ook wat kadettjes gehad en de opvolger zelfs de astra 😉

maar met ouderdom gaan de pks ook naar beneden..
                  weet niet of mensen die uitzending hebben gezien van top gear , waar ze met een oude auto op de roller gingen
                  met een masserati een ferrari en een lambo , die miste toch aardig wat pk 😉

FSC 72
                  Bijdrager

Hehe die heb ik niet gehad maar die heb ik nu op t moment 😉
                    De 72’er Kadett is voor de onderdelen, de 73’er is net terug van de spuiter en nu weer in opbouw (dat wordt de “mooi weer lekker toeren auto”) en de Astra is de daily driver.
                    Oldtimers (en in het bijzonder Opel) is mijn grootste hobby 8)

hansieb
                    Moderator

Vorig weekend in een Honda Civic Hatchback type R met 170 pk gezeten 🙂

Heerlijk zon Vtecje in de toeren hehe

KennyVespa
                      Bijdrager

vooral als die op temp is en bij de 5250 toeren 😀 heerlijk hans 😀

me stiefvader heeft een accord 2.0 vtec uit 2000, als ik die effe doortrap hmmmmmm, bandjes blijven gewoon gieren tot in de 3 😛

aleen vind hij niet zo leuk want zijn nieuwe banden 😀

Vespaflappie
                        Topic starter

KennyVespa :

me stiefvader heeft een accord 2.0 vtec uit 2000, als ik die effe doortrap hmmmmmm, bandjes blijven gewoon gieren tot in de 3 😛

Dat soort budgetbanden heb ik ook gehad, meteen goede michelin of pirelli’s eronder leggen;)
                          Hoop tractie meer, hoop wielspin minder, wel sneller optrekken….

KennyVespa
                          Bijdrager

zal het hem zeggen 😛 heeft nu uniroyals eronder zitten, ik heb onder de mijne pirelli v profil banden zitten sinds gister 🙂 egt hoop grip en ruiken goed en roken ook goed 😛 (ff bescherm laag eraf geburnt)

Wouz-LwB
                            Donateur

Vandaag stond de nieuwste lexus op het werk !
                              Is nog de enigste in heel nederland.

Tering wat een bak !

V8 5liter blok met een 450 pk onder de kap.

Geloof mij , dat brult :pimp

PoliniCiao
                              Bijdrager

Zeer net wagentje (helemaal in het zwart :)) vindt alleen de uitlaten niks..

hansieb
                                Moderator

Beetje te die 4 uitlaatjes 2 was netter geweest

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 1,076)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.