Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Auto” topic
- Dit onderwerp bevat 1,075 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 december 2007 om 13:26 #24453
G-no :

het 1,8 liter blokje van de bmw hierboven werd later ook bij de formule 1 gebruikt, waar er een kleine 1000 pk uit geperst werd:D.Sorry G-no, hier geloof ik echt geen fuck van.
Nu halen ze bij Formule 1 uit een 2.4L V8 net 900-1000pk, en jaren geleden zouden ze “zomaar” eventjes 1000pk uit een 1.8 toveren ? Jahoor:con
(Maby met wat turbo’s haal je het wel, maar 2.0Turbo’s halen nu ook met heel veel moeite maar 800-1000pk…..)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 december 2007 om 13:31 #24454crossfreak :
ik heb z’n flauw vermoeden dat de k&n filter beetje verstopt zit omdat als ik gas geef net z’n geluid geeft dat hij lucht tekort komt net als bij een brommer.heb te kit ook 2dehands gekocht, en toen zag de filter er ook niet echt fresh uitzag.
daar heb je toch speciale cleaner van K&N voor ? die heb ik ook, werkt perfect 😉
25 december 2007 om 13:34 #24455crossfreak :
had zaterdag me auto naar de garage gebracht en heb hem sinds gister weer terug.kleppen seals vervangen en andere radiateur.
andere voorraam.
nieuwe rem leidingen.
nieuwe bougie’s.
andere bougie kabels.
k&n filter kit gemonteerd(filter niet schoon)
andere waterpomp.
nieuwe distrubitie snaar + spanrol.
spoorstangkogel.ik heb z’n flauw vermoeden dat de k&n filter beetje verstopt zit omdat als ik gas geef net z’n geluid geeft dat hij lucht tekort komt net als bij een brommer.
heb te kit ook 2dehands gekocht, en toen zag de filter er ook niet echt fresh uitzag.
kosten reparatie: 660 euro.
is echt goedkoop voor een garage.
normaal zou het 460 kosten maar omdat er nieuwe remleidingen op moesten(begonnen al te roesten) die ook maar vervangen en toen kwam er 200 euro extra om dat die jongen ze zelf op maat maakt de leidingen.
dat heeft maarten zeker voor je gefixed?
(ja die skater)25 december 2007 om 13:57 #24456hahaha..nee, hij heeft alleen de voorkant verlaagt.
van wat ken jij maarten. zit jij ook op horizon heerhugowaard?
auto is in nijkerk gemaakt..midnigt motor sport.
25 december 2007 om 14:00 #24457heb ander half jaar bij hem in de klas gezeten
ben net maandje terug overgestapt naar bbl..25 december 2007 om 14:19 #24458ArvidW :
G-no :

het 1,8 liter blokje van de bmw hierboven werd later ook bij de formule 1 gebruikt, waar er een kleine 1000 pk uit geperst werd:D.Sorry G-no, hier geloof ik echt geen fuck van.
Nu halen ze bij Formule 1 uit een 2.4L V8 net 900-1000pk, en jaren geleden zouden ze “zomaar” eventjes 1000pk uit een 1.8 toveren ? Jahoor:con
(Maby met wat turbo’s haal je het wel, maar 2.0Turbo’s halen nu ook met heel veel moeite maar 800-1000pk…..)
Is toch heel goed mogelijk hoor Arvid:!
Vroeger hadden ze veel minder strenge eisen bij de Formule 1;)
Ze hebben op een gegeven moment de regels zo scherp bijgesteld omdat het levensgevaarlijk werd.
Zo pompten sommige teams bijna 1500 pk uit hun motortjes wat tot veel te gevaarlijke situatie’s kon leiden.
Het was eens op Discovery dat als er geen regels waren kwa techniek, dat ze in de Formule 1 nu al royaal het dubbele vermogen konden hebben, en een veel betere wegligging enz konden hebben waardoor de rondes enkele secondes sneller kunnnen zijn.
Maar dat is dus te gevaarlijk en vandaar dat ze dat tegenwoordig niet mogen:)
Best jammer eigenlijk:D25 december 2007 om 17:05 #24461klopt vespaAvanti! doordat deze auto’s ook belachelijk veel pk’s hadden werden turbo’s meteen afgeschaft. toendertijd dacht men dat een turbo nooit zou kunnen werken op een kleine motor. daarom koos iedereen in die tijd ook voor de maximale 3 liter ongeblazen in plaats van de 1,8 geblazen. BMW heeft de andere fabrikanten het tegendeel bewezen, en dit was meteen het einde van het korte turbo tijdperk in de formule 1.
geloof het of niet, denk dat ze in een documentaire over de historie van formule 1 geen lulkoek gaan verkopen:con
edit: die 1000 pk zegt trouwens niet veel, je moet rekening houden dat de ontwikkeling van de turbo nog in de kinderschoenen stond, en er een enorm turbo-lag was. dus lange tijd niks, totdat je met nog maar een paar 1000 toeren voor redline 1000 pk in je aars gedouwd krijgt
25 december 2007 om 17:07 #24462masterman :
Jacky :
ja die heeft ook heelwat mee pk’s. Die volvo heeft in verhouding weinig pk’s en zou dus met een hoop bepakking 230 lopen en dus met 1 persoon erin 250 ofzo? Das gewoon bullshit!Tis gwoon ff en vergelijking he.
Het ligt er helemaal hoe de auto’s zijn PK gebruikt. sommige hebben een hoog koppel en sommige een laag koppel. En of het een automaat is of niet. meestel zijn die Mercedisen automaten. wat gewoon een stuk minder snel gaat dan een schakel auto.
Ik had natuurlijk een vergelijk gemaakt met een schakel, mercedes meestal schakel? Ookal nietwaar. Maarja zie wat eikel zij. Whatever ook als hij het denkt te weten. Naast zon 205 gti zou k toch echt geen 10 euro op wedden:P
30 december 2007 om 15:08 #24465zo bij mij weer een pittige update wat m’n autotje betreft
zoals sommige van jullie weten was k half oktober betrokken bij een pittig ngeluk waarbij een motorrijder ernstig gewon was geraakt.
ahwel, mijn auto zag er toen zo uit:(

naja we zijn nu alweer een tijdje verder en hij rijd ookal wel weer ff rond maar nu issie toxh wel weer af wat ik er aan af wilde hebben!

zoals je ziet is het smoeltje alweer ZGAN:D erg blij mee, samen met een maat van me opgeknapt!;)
fototje van het achterkantjehijs dus weer goed opgeknapt.
zijn ook hoop dingen aan veranderd
Velgen + banden
verlaagd 3 cm achter en 4 voor
RS-2000 koppeling
XR3i versnellings bakSquarDra tunning chip
hijs van 95 pk naar 110 pk geschathij had al,
nieuwe uitlaat
distri. riem
K&N filter klinkt goed, het is een langeslag moter
Remmerij vervangen /aangepast
schokbrekerskan weer ff leuk mee
alleen nog ander voorruit erin soonMike30 december 2007 om 15:18 #24466ziet er weer fresh uit mike 8)
30 december 2007 om 15:49 #24467mooi miky
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 december 2007 om 16:20 #24468ziet er veel beter uit idd. Vooral zonder die afschuwelijke dingen op de koplampen:P
30 december 2007 om 18:05 #24469heb jeje kenteken weg gehaald maar op de die foto dat hij in de prak ligt zie je gewoon je kenteken!:!
30 december 2007 om 18:08 #24470hahahaha
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 december 2007 om 18:14 #24471maar op die foto heeft die zn “ogen” geblindeerd (lampen dus), dus is ie alsnog onherkenbaar hé..
anyway, hele verbetering mike! ziet er weer op en top uit,
maar waarom nog een nieuwe vooruit erin?Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.