Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Auto” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Auto” topic

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 1,076)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

G-no :

het 1,8 liter blokje van de bmw hierboven werd later ook bij de formule 1 gebruikt, waar er een kleine 1000 pk uit geperst werd:D.

Sorry G-no, hier geloof ik echt geen fuck van.

Nu halen ze bij Formule 1 uit een 2.4L V8 net 900-1000pk, en jaren geleden zouden ze “zomaar” eventjes 1000pk uit een 1.8 toveren ? Jahoor:con

(Maby met wat turbo’s haal je het wel, maar 2.0Turbo’s halen nu ook met heel veel moeite maar 800-1000pk…..)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

FonS
      Bijdrager

crossfreak :
        ik heb z’n flauw vermoeden dat de k&n filter beetje verstopt zit omdat als ik gas geef net z’n geluid geeft dat hij lucht tekort komt net als bij een brommer.

heb te kit ook 2dehands gekocht, en toen zag de filter er ook niet echt fresh uitzag.

daar heb je toch speciale cleaner van K&N voor ? die heb ik ook, werkt perfect 😉

erwinko
        Bijdrager

crossfreak :
          had zaterdag me auto naar de garage gebracht en heb hem sinds gister weer terug.

kleppen seals vervangen en andere radiateur.
          andere voorraam.
          nieuwe rem leidingen.
          nieuwe bougie’s.
          andere bougie kabels.
          k&n filter kit gemonteerd(filter niet schoon)
          andere waterpomp.
          nieuwe distrubitie snaar + spanrol.
          spoorstangkogel.

ik heb z’n flauw vermoeden dat de k&n filter beetje verstopt zit omdat als ik gas geef net z’n geluid geeft dat hij lucht tekort komt net als bij een brommer.

heb te kit ook 2dehands gekocht, en toen zag de filter er ook niet echt fresh uitzag.

kosten reparatie: 660 euro.

is echt goedkoop voor een garage.

normaal zou het 460 kosten maar omdat er nieuwe remleidingen op moesten(begonnen al te roesten) die ook maar vervangen en toen kwam er 200 euro extra om dat die jongen ze zelf op maat maakt de leidingen.

dat heeft maarten zeker voor je gefixed?
          (ja die skater)

crossfreak
          Bijdrager

hahaha..nee, hij heeft alleen de voorkant verlaagt.

van wat ken jij maarten. zit jij ook op horizon heerhugowaard?

auto is in nijkerk gemaakt..midnigt motor sport.

erwinko
            Bijdrager

heb ander half jaar bij hem in de klas gezeten
              ben net maandje terug overgestapt naar bbl..

VespaAvanti
              Donateur

ArvidW :

G-no :

het 1,8 liter blokje van de bmw hierboven werd later ook bij de formule 1 gebruikt, waar er een kleine 1000 pk uit geperst werd:D.

Sorry G-no, hier geloof ik echt geen fuck van.

Nu halen ze bij Formule 1 uit een 2.4L V8 net 900-1000pk, en jaren geleden zouden ze “zomaar” eventjes 1000pk uit een 1.8 toveren ? Jahoor:con

(Maby met wat turbo’s haal je het wel, maar 2.0Turbo’s halen nu ook met heel veel moeite maar 800-1000pk…..)

Is toch heel goed mogelijk hoor Arvid:!
                Vroeger hadden ze veel minder strenge eisen bij de Formule 1;)
                Ze hebben op een gegeven moment de regels zo scherp bijgesteld omdat het levensgevaarlijk werd.
                Zo pompten sommige teams bijna 1500 pk uit hun motortjes wat tot veel te gevaarlijke situatie’s kon leiden.
                Het was eens op Discovery dat als er geen regels waren kwa techniek, dat ze in de Formule 1 nu al royaal het dubbele vermogen konden hebben, en een veel betere wegligging enz konden hebben waardoor de rondes enkele secondes sneller kunnnen zijn.
                Maar dat is dus te gevaarlijk en vandaar dat ze dat tegenwoordig niet mogen:)
                Best jammer eigenlijk:D

G-no
                Donateur

klopt vespaAvanti! doordat deze auto’s ook belachelijk veel pk’s hadden werden turbo’s meteen afgeschaft. toendertijd dacht men dat een turbo nooit zou kunnen werken op een kleine motor. daarom koos iedereen in die tijd ook voor de maximale 3 liter ongeblazen in plaats van de 1,8 geblazen. BMW heeft de andere fabrikanten het tegendeel bewezen, en dit was meteen het einde van het korte turbo tijdperk in de formule 1.

geloof het of niet, denk dat ze in een documentaire over de historie van formule 1 geen lulkoek gaan verkopen:con

edit: die 1000 pk zegt trouwens niet veel, je moet rekening houden dat de ontwikkeling van de turbo nog in de kinderschoenen stond, en er een enorm turbo-lag was. dus lange tijd niks, totdat je met nog maar een paar 1000 toeren voor redline 1000 pk in je aars gedouwd krijgt

Jacky
                  Bijdrager

masterman :

Jacky :
                    ja die heeft ook heelwat mee pk’s. Die volvo heeft in verhouding weinig pk’s en zou dus met een hoop bepakking 230 lopen en dus met 1 persoon erin 250 ofzo? Das gewoon bullshit!

Tis gwoon ff en vergelijking he.

Het ligt er helemaal hoe de auto’s zijn PK gebruikt. sommige hebben een hoog koppel en sommige een laag koppel. En of het een automaat is of niet. meestel zijn die Mercedisen automaten. wat gewoon een stuk minder snel gaat dan een schakel auto.

Ik had natuurlijk een vergelijk gemaakt met een schakel, mercedes meestal schakel? Ookal nietwaar. Maarja zie wat eikel zij. Whatever ook als hij het denkt te weten. Naast zon 205 gti zou k toch echt geen 10 euro op wedden:P

Mike
                    Bijdrager

zo bij mij weer een pittige update wat m’n autotje betreft

zoals sommige van jullie weten was k half oktober betrokken bij een pittig ngeluk waarbij een motorrijder ernstig gewon was geraakt.

ahwel, mijn auto zag er toen zo uit:(

naja we zijn nu alweer een tijdje verder en hij rijd ookal wel weer ff rond maar nu issie toxh wel weer af wat ik er aan af wilde hebben!

zoals je ziet is het smoeltje alweer ZGAN:D erg blij mee, samen met een maat van me opgeknapt!;)

fototje van het achterkantje

hijs dus weer goed opgeknapt.

zijn ook hoop dingen aan veranderd

Velgen + banden
                      verlaagd 3 cm achter en 4 voor
                      RS-2000 koppeling
                      XR3i versnellings bak

SquarDra tunning chip
                      hijs van 95 pk naar 110 pk geschat

hij had al,

nieuwe uitlaat
                      distri. riem
                      K&N filter klinkt goed, het is een langeslag moter
                      Remmerij vervangen /aangepast
                      schokbrekers

kan weer ff leuk mee
                      alleen nog ander voorruit erin soon

Mike

crossfreak
                      Bijdrager

ziet er weer fresh uit mike 8)

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

mooi miky

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

Jacky
                          Bijdrager

ziet er veel beter uit idd. Vooral zonder die afschuwelijke dingen op de koplampen:P

masterman
                            Bijdrager

heb jeje kenteken weg gehaald maar op de die foto dat hij in de prak ligt zie je gewoon je kenteken!:!

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

hahahaha

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

AA-T
                                Sleutelbeheerder

maar op die foto heeft die zn “ogen” geblindeerd (lampen dus), dus is ie alsnog onherkenbaar hé..

anyway, hele verbetering mike! ziet er weer op en top uit,
                                  maar waarom nog een nieuwe vooruit erin?

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 1,076)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.