Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Graffic
    Bijdrager

IMG_20250923_165122365

Wim
      Bijdrager

Hallo Graffic,

welkom hier met een echt oudje Piaggio Bravo.
        Mooi, wees er zuinig op.
        Jouw Bravo EEM1T 5175675 is van het bouwjaar 1980.

Wat zijn je plannen met de brommer?
        Is het de originele lak? Dat lijkt nog redelijk netjes.
        Is al het plastic nog heel?

Are you in the east of the UK? (Crimea)

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Graffic
        Bijdrager

Mijn plannen voor de brommer: ik ga een Yamaha DT50 uit 1989, een Suzuki Choinori, een Honda Zoomer en een niet zo oude Suzuki Let’s 4 Basket in mijn kleine verzameling houden. Het plastic is helemaal intact, de elektrische onderdelen zijn gerestaureerd en ik heb vandaag een nieuw achterlicht gekocht. Het werkt nu. De enige niet-fabrieksonderdelen zijn de banden, spiegels en één pedaal. De lak lijkt origineel, maar is flink gecorrodeerd. Ik twijfel nog of ik hem opnieuw moet spuiten. Ik woon op het schiereiland de Krim, in het zuiden van Oekraïne en momenteel onder controle van een ander land. Ik werk als maritiem ingenieur, dus ik reis vaak naar Europese landen, waaronder Nederland.

Wim
          Bijdrager

Ah oké, het (schier) eiland van oekraïne.
            Ik vond op G.maps al een crimea in U.K.

Warzone. 😥  Waarschijnlijk toch het veiligste deel van het grensgebied.
            because Rus. denkt het is nu van hun, en Oekr. denkt het is van hun.
            Waarschijnlijk geen aanvallen nu want beide denken nu zichzelf aan te vallen. 😉
            Al met al toch toestanden daar.

De Piaggio Bravo. Het lakwerk. Ik had een jaar of twee, drie geleden ook een Bravo gedaan.
            Een rood/blauwe. Lak was ook slecht.
            Ik heb toen al het ijzerwerk laten stralen/poedercoaten in een bijna gelijke Ral kleur. Je hebt er dan weinig werk aan, en alles heeft direct een super goede coating.
            Eigenlijk alleen onderdelen wegbrengen en weer ophalen, en het resultaat ligt direct achter in je auto.
            Velgen, chroom (ik meen 16″) kun je makkelijk nieuw vinden net als de spaken(verzinkt en chroom).
            De spiegels zijn niet origineel Piaggio. Piaggio monteerde geen spiegels.
            Waarschijnlijk verplicht in het land waar met de Bravo gereden is.

Motoronderdelen en aandrijving zijn gewoon volop nieuw te koop.

Edit: even opgezocht, mijn Bravo, toen ik hem te koop aanbood:

Oldtimer Vespa Piaggio Bravo 1973 1e type

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door Wim.

Jack
            Bijdrager

Ik heb een Ciao Mix.
              Het framenummer is helaas niet meer volledig te lezen op de achterbrug.
              Ik kan nergens een typeplaatje vinden.
              Zijn er nog plaatsen waar ik kan kijken?
              Zapc03000 geeft dat al een jaartal prijs?

Ik ben dan even het blokje gaan bekijken.
              Dat heeft een eigen nummer zeker?
              Snor of brom blokje? Contactpunten of elektronisch?

IMG_20251101_124905535_HDRIMG_20251101_124901241_HDRIMG_20251021_155616837IMG_20251021_155611150

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door Jack.

Martino
              Moderator

Dag Jack,
                Deze brommer heeft een nieuwe laklaag gekregen, onder het framenummer zie je een rechthoekige sticker zitten hier staat het framenummer en type nog eens op. Misschien kan je de verf er vanaf krijgen zonder de onderligende sticker te beschadigen. Om het bouwjaar te bepalen gaat het vooral om de laatste 5 cijfers van het framenummer. Met alleen “Zapc03000” weet je dat je met een Ciao Mix te maken hebt. Er zijn meer plaatsen om het bouwjaar te bepalen. Deze staat op veel plastic delen van een Mix zoals de hendels, oliereservoir etc.

Echter dan moeten deze onderdelen wel origineel zijn, het blokje van de foto’s laat geen Mix blokje zien en is al eens vervangen.

Jack
                Bijdrager

Hmm, zou die sticker daar nog onderin zitten?
                  Ik ga eens proberen met nagellak verwijderaar of ether. Bedankt voor de tip.

Kan je iets meer zeggen over dit blokje?
                  Is het van een si?

Wim
                  Bijdrager

Nagellak remover is als thinner en zal ook alle drukwerk van de sticker kunnen verwijderen.
                    Je framnr lijkt moedwillig beschadigd.
                    Hopende dat je al een kenteken hebt, anders moet je misschien op zoek naar een frame.

Ja het is een Si blokje.
                    Maakt niets uit, allemaal nagenoeg gelijk.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door Wim.

Jack
                    Bijdrager

Nagellak remover is als thinner en zal ook alle drukwerk van de sticker kunnen verwijderen. Je framnr lijkt moedwillig beschadigd. Hopende dat je al een kenteken hebt, anders moet je misschien op zoek naar een frame. Ja het is een Si blokje. Maakt niets uit, allemaal nagenoeg gelijk. Gr. Wim.

Ja lijkt me ook bewust aan gekrast te zijn. Het is een Nederlandse brommer, heb geen weet van een kenteken.
                      Ik probeer ‘m nu in België in te schrijven, wat normaal geen probleem is via de behva, maar ze vragen toch een beter zicht op het serienummer 🙂

De blokjes zijn gelijkaardig, maar tussen snor en brom blokjes zit qua inlaat toch een verschil, niet?

Na edit: ether geprobeerd en de sticker zat er inderdaad nog onderin, maar zoals gedacht, alles kwam eraf, niet meer te lezen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door Jack.

Mischa
                      Bijdrager

Ik was al een tijdje opzoek naar een Boxer, eindelijk een gevonden. In best wel redelijke staat.
                        Ben wel benieuwd naar het bouwjaar :

DGM 7881 OM
                        BTM 11*362532

Nl goedkeuring staat er ook op.

Screenshot_20260117_145148_Marktplaats

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

bram0vitz
                        Bijdrager

Leuke aanwinst! Heb je alle kappen erbij gekregen?

beetje prutsen hier en daar

Mischa
                          Bijdrager

Bedankt! Die zitten erbij, zit nog wel wat werk aan. Maar wel een goede basis. Oppoetsen en technisch in orde maken, en naar de rdw.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…

Wim
                            Bijdrager

Hallo Mischa,

leuk een oude Boxer.
                              Een Boxer 2 in dit geval.

Jouw Boxer 2 met framenummer:  BTM1T  *362532* is van 1977.

Ververs je vorkolie, controleer daar voor eerst je vorkpoten op roest thv de keerringen.
                              Anders gooit ie alles er weer uit tegen je kleding 😉
                              En ververs ook de olie van de achternaaf. De olie van deze onderdelen wordt nooit ververst.

Gr. Wim.

Mischa
                              Bijdrager

Hallo Wim,

Bedankt voor je bouwjaar opheldering. Zijn mijn Bravo’s toch iets ouder nog.
                                De achterklok voorzie ik altijd wel van nieuwe keringen,pakking en olie. De voorvork is een wat minder leuk klusje maar ik ga er wel naar kijken.

ThibautM99
                                Bijdrager

Goedemiddag! Enkele dagen geleden deze kanjer opgehaald. Wie kan er me meer over vertellen? Ik vermoed mid 80’s? Helaas geen papieren bij.

PXL_20260214_090947189PXL_20260214_091919579

15 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.