Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaokesbyekes
    Bijdrager

Ha leuk! Ik dacht dat de 790 iets met de wielmaat of iets dergelijks te maken had. In elk geval heel hard bedankt, ik ben weer wat wijzer!

TimBoomBam
      Bijdrager

Hallo iedereen,

Ik heb nu hetzelfde probleem zoals velen hier, ik wil mijn Vespa Ciao graag in gaan schrijven, maar ik mis nog het bouwjaar en eigenlijk zoveel mogelijk informatie om hier in België een nummerplaat te krijgen.

IMG20250708200517IMG20250717105550

Ik vind er zelf bitter weinig over terug, maar zou heel graag meer willen weten en er hopelijk binnenkort weer mee rijden zoals in de 90’s 😉

Hartstikke bedankt alvast voor de hulp en ik hoor graag of jullie nog meer informatie nodig hebben.

Groeten,

Tim

Member of the Bored

Anoniem
          1. 20250721_193229

Anoniem

20250721_193217

Anoniem
              1. Goedenavond
                Ik heb een SI bromfiets gekocht in Nederland. Deverkoper heeft de papieren niet meer. Kan iemand mij vertellen welk bouwjaar hij heeft? Het is een SI Souvrano .
                Misschien kan iemand mij ook vertellen waar ik niewe papiere kan krijgen.
                Hartelijk dank
                Alex

Anoniem

20250721_193156

Wim
                Bijdrager

Hallo Alex,

jouw Piaggio Si Sovrano
                  is van nieuwaf een originele Nederlands ingevoerde Si
                  en is van het bouwjaar 1986
                  Fabriekscode: SiM1T
                  Framenr:  * 191755*
                  NL K-0008 is het nummer van het TNO/RDW keurings rapport.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Anoniem

Hallo Wim, dan weet ik het heel erg bedankt

Mischa
                    Bijdrager

Goedemiddag, iemand die het bouwjaar van deze Bravo weet? Zal ergens eind jaren 70 zijn.

Chassisnummer: EEM1T 5079181

Screenshot_20250802_140116_Marktplaats

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Mischa
                      Bijdrager

Ik heb nog een Bravo staan, dacht dat ik die al geplaatst had. Blijkt toch niet zo te zijn.

EEM1T 5035908

Screenshot_20240717_204607_Marktplaats

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…

Wim
                        Bijdrager

Hallo Mischa.
                          Best oudjes hoor.
                          De bordeaux rode is van 1974
                          De oranje is van 1976

Heeft de oranje nou ook nog een plastic tank?
                          In mijn beleving waren die er hooguit t/m 1974.

De plastic tankjes zijn meestal lek of gaan dat snel.

Bravo’s waren er vanaf 1973. Ik heb paar jaar terug een hele vroege ’73-er gerestaureerd.
                          Ja, uiteraard met een lek tankje 😥

Toen ie klaar was had ik een nieuwe 😛 :

20231101_122322

Gr. Wim.

Mischa
                          Bijdrager

Ha Wim,

Zijn ze toch wat ouder als ik dacht, leuk om te weten. Op rustig tempo de rode aan het opknappen, nog geen idee of de tank lekt. Zal eens kijken wat voor tank er op de oranje zit.
                            Die van jou is erg mooi! Volgens mij had je die inmiddels verkocht toch?

Wim
                            Bijdrager

De mijne is indd al weer van de hand gedaan. Begin vorig jaar dacht ik.
                              De rode mist nog het plastic bagagedragertje.
                              Zie ik op de oranje al een stalen gemonteerd?
                              De tankjes zijn wel te repareren hoor als je de tijd hebt.
                              Ja op je oranje lijkt ook een plastic tankje te zitten.
                              Zie bout vooraan in het midden. Stalen tank heeft dat niet dacht ik.
                              Zadel op de rode is veel te nieuw.
                              Wees zuinig op het koplampje als die nog heel is, die zijn altijd wel gescheurd.
                              En restaureer je voorvork, die lekken eigenlijk altijd na die 50 jaar.
                              Goede vorkjes van dit type, inwendig gereinigd met nieuwe keerringen en olie
                              veren heerlijk. Binnenpootjes zijn nog mondjesmaat te krijgen als er roest is
                              op de plaats waar de keerring glijd.
                              Heb je wel alle missende onderdelen nog? Kapjes.

Gr. Wim.

Mischa
                              Bijdrager

Bij de rode missen helaas de kappen en achterdrager.Heb wel een setje die gespoten is als reserve. Bij de oranje zit alles bij, alleen 1 kap wel beschadigd helaas. In 1e instantie de rode zo compleet en origineel mogelijk maken met delen van de oranje,dan ook de zadels even omwisselen. Koplamp van de rode is compleet een heel gelukkig. Als die klaar is naar de RDW.

Graffic
                                Bijdrager

Hallo allemaal! Ik heb een paar dagen geleden een Piaggio Bravo gekocht. Op zoek naar informatie over de productiedatum kwam ik op dit forum terecht. Ik gebruik een online vertaler, dus als er iets niet klopt, bied ik bij voorbaat mijn excuses aan. Kunt u mij in ieder geval het productiejaar van de Piaggio Bravo vertellen? Framenummer: EEM1T 5175675

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.