Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 1,021 tot 1,035 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

Onderstaand antwoord komt van dit bericht:
      https://vespa-ciao.nl/leden/koenschiepers/

Hallo Koen,

mooie Ciao heb je daar, én een vande oudste ook meteen.

Jouw Ciao C7E1T  #208836#  is van 1969
      Wees er maar zuinig op.

Ciao C7E1T #208836# 1969 01

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door Wim.
      Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
      Bijdrager

Wat vreemd is bij dit nummer dat twee getallen over elkaar heen zijn geslagen.

Ciao C7E1T #208836# 1969 03

Als ik ga voor  # 207836 #  of  # 208836 #  maakt geen verschil, beide een C7 uit ’69

Anders wordt het als de 7 of 8 er nog tussen zou moeten.
        Dus:  # 2078836 #  of  # 2087836 #
        Dan is er namelijk ook een match.
        Een ’72 Ciao SC voor beide nummers.
        Dat lijkt uitgesloten gezien dat een heel ander frame is.

Ik ga dus toch voor het eerste. Een Ciao C7E1T (CE) uit 1969.
        Misschien kan je zien of de zeven over de 8 is geslagen of andersom.
        De bovenste is dan de juiste. Voor bouwjaar maakt het niet uit.
        Voor het kenteken zou uiteraard de laatste (bovenste) van toepassing zijn.

Gr. Wim.

Karin
        Bijdrager

Goedemorgen,

Ik heb voor mijn 16e verjaardag een Vespa Gilers Naughty gekregen en zou deze heel graag weer rijden. Ik werd in mei 1992 16 en mijn ouders kochten hem toen nieuw.

RDW wil graag een bewijs. Bij Piaggio komen we vooralsnog niet verder. Alle info via officieel formulier aangevraagd en bevestiging van aanvraag gekregen. Daar na is het helaas stil. Ook na verzoek om update. Mijn man had vergelijkbare aanvraag ingediend en heeft verklaring voor zijn brommer al enige tijd in huis.

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen.

Vespa Gilera Naughty
          049051356

Super bedankt al vast!

Karin

Karin
          Bijdrager

IMG-20250507-WA0008IMG-20250507-WA0007

Karin
            Bijdrager

Sorry, het gaat natuurlijk om het bouwjaar :-).

Wim
              Bijdrager

Ik heb geen idee bij Citta’s. Gilera.
                Maar, je bent al bij de RDW geweest?
                En sturen ze je naar huis om deze reden?
                Tsjonge, te simpel hoor vind ik.

Stel dat ze 1000 Gilera’s van dit type op kenteken hebben in hun database,
                hoe makkelijk is het voor de keurmeester om jou framenummer aan de hand van de volgorde van nummering al aanwezig in de database er tussen te plaatsen en daardoor direct het bouwjaar te weten.

Gr. Wim.

Karin
                Bijdrager

Ja, helaas. Er dreigt gewoon afkeuring door RDW :-(.

Wim
                  Bijdrager

Nee hoor dat niet.
                    Ik had het vorig jaar met een Honda Scooter.
                    Japanse grijze import maar niets over bekend in nl. 1999 is het ding, dat staat echt op 4 plekken over de scooter verspreid. Dat gaf ik aan, maar de keurmeester rdw Amsterdam zei dat het niets zegt over het frame, waar het feitelijk om draait. Dus de scooter is verder goed, maar ik stuur je naar huis om uit te zoeken en aan te tonen welk jaar hij is waren zijn woorden. Dat mocht ik per mail doen, dat wel, ik hoefde dus niet terug. Dat kwam goed.
                    Ik kon dat aantonen door partslists van Honda waar series frame nummers bij jaartallen worden gezet, dat ging makkelijk.

Voor je Gilera wordt dat lastig.
                    Je kan proberen de verhalen en lijstjes te gebruiken aan het begin van dit topic pag.1
                    Of dat voor officieel wordt aangenomen betwijfel ik. Ook merk ik op dat forumgebruikers van hier, die een brommer laten keuren, wel wegkomen met jaartallen in allerlei onderdelen zoals velgen, vorkonderpoten, remhendel etc. Kijk/ lees maar eens.

Gr. Wim.

Infinity91
                    Bijdrager

Lees een paar pagina’s terug nog eens mijn topic over mijn Citta en bouwjaar. Bij mij heeft de RDW het zélf opgevraagd bij Piaggio NL (die hebben een direct lijntje) en antwoord kwam binnen 2 uur.

Wouw! Een Naughty! Exact de Citta die ik nieuw kocht in maart 1992 en ook weer heel graag wilde hebben. Echter, niet te vinden! Ik kocht em direct bij de importeur in Tilburg toentertijd via een bekende van m’n pa. Betaalde 1632 gulden (want: dealerprijs) en werd geleverd MET ZAKDOEK onder dd koplamp. Ik denk dat dit type die hype heeft doen ontstaan.

Op straat oranje plaatje er op gezet en meteen can Tilburg teruggereden naar Venlo. Als je em ooit verkoopt, stuur me maar een PM!

Veel succes met het kenteken! Wat jou kan helpen: er zijn hier flyers te vinden op het forum. Daar staat de Naughty en zijn broertje (naam vergeten) in. Dat, in combinatie met dat RDW niet verder terug kan dan ’92 of’ 93 via Piaggio, zou het moeten doen.

ciaokesbyekes
                      Bijdrager

Hoi allemaal!
                        Vandaag m’n eerste Ciao opgehaald. Heel blij mee!
                        Volgens de verkoper is hij van 1982. Kan iemand dit bevestigen?
                        Thanks!PXL_20250713_103329973~2PXL_20250713_111745440

FonS
                        Bijdrager

Rond 1990 (tussen ’88 en ’92) zou het moeten zijn. Er staat een jaartal in de velgen, kijk daar even naar. Dat is natuurlijk de productiedatum van de velg, niet van de brommer, maar geeft een goede indicatie.
                          Het achterwiel wordt wel eens vervangen ivm schade, maar het voorwiel is meestal nog origineel.

ciaokesbyekes
                          Bijdrager

Hey FonS,
                            Erg bedankt voor het antwoord!
                            De stickers deden me qua design ook eerder aan  de 90’s denken.
                            Zou er een jaartal in de velgen gegraveerd moeten staan?

Mischa
                            Bijdrager

Ik heb een zelfde ciao, met dezelfde stickers ook. Die heeft chassisnummer 176268 en is van 1991.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

ciaokesbyekes
                              Bijdrager

Hey Mischa, bedankt voor de reactie! Lijkt me inderdaad logischer dan 1982.

Waar op het wiel zou ik een jaartal kunnen vinden? Ik kan enkel dit zien.PXL_20250714_195546390PXL_20250714_195529822

Mischa
                                Bijdrager

Hij staat op je bovenste foto. -790- = 7-90.
                                  July 1990 is je velg gemaakt. Je brommer kan in theorie niet ouder zijn als 7-90, wel iets nieuwer. (Als het de originele velgen zijn die bij aflevering onder deze brommer zaten). Een velg kan een tijdje “op de plank” hebben gelegen tot montage. Bouwjaar dus of eind 1990, of 1991. Kijk ook in je andere velg en soms staat er een bouwjaar om je remhendel en/of remhendelhouder.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 1,021 tot 1,035 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.