Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robert van Tuinen
    Bijdrager

Goedemorgen,

Ik heb een Vespa Ciao met framenummer C7E1T199240, wat is hier het bouwjaar van ?

Wim
      Bijdrager

Goedemorgen, Ik heb een Vespa Ciao met framenummer C7E1T199240, wat is hier het bouwjaar van ?

Leuke foto is gewenst 😉

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Wim.
        Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
        1

Robert van Tuinen
        Bijdrager

Vespa groen
          Zo beter Wim , Het is een Vespa Ciao met framenummer C7E1T199240, wat is hier het bouwjaar van ?
          Ik weet dat hij niet meer 100 % orgineel is.
          Ik ben nog op zoek naar zijkappen

1

Wim
          Bijdrager

Jaja mooi zeg. Weet je dat je een heel oudje te pakken hebt.
            Het allereerste type Ciao. Ook wel Ciao A genoemd voor het gemak,
            maar in werkelijkheid gewoon Ciao zonder A of wat ook.
            Wisten zij veel dat het brommertje nog 35 jaar in produktie zou blijven 😉

Jou Piaggio Ciao (A) met nummer C7E1T 199240 is van 1969
            56 jaar oud is hij dit jaar.

Ciao 010

De wielen zijn uiteraard te nieuw, dat horen 17″ spaakwielen te zijn.
            De lak lijkt niet origineel want deze kleur kwam niet voor in dit jaar
            op dit type Ciao. Uitlaat is zwart bij dit type. En de gemonteerde is overigens
            een nieuwere reproduktie. Koplamp hoort rond en grijs.
            Dat zelfde grijs horen ook de tankdop, handvatten, zijkappen te zijn.
            De aluminium tanksticker met de sierletters Ciao waarbij de letters
            in de kleur blauw horen te zijn. Stuur lijkt goed, hendels ook, met
            de nog lange decompressiehendel, die werd korter vanaf ’71.
            etc etc.

Dus een oer Ciao, het ’67 model zeg maar, gemaakt van 1967 – 1970.

Piaggio Ciao '67 - '70 01

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Wim.

Robert van Tuinen
            Bijdrager

Hallo Wim,

Bedankt voor je info.
              Nu hard op zoek naar wat orginele delen en dan kan hij verkocht worden.

Wim
              Bijdrager

Dan beter nu in deze staat verkopen.
                Een liefhebber geeft er graag wat meer geld aan uit dan wat de brommer op
                zou leveren bij verkoop omdat hij deze graag mooi en origineel heeft voor zichzelf.
                Hij krijgt er altijd veel minder voor terug als dat het ooit gekost heeft.
                Als jij dat nu gaat doen krijg je er weinig voor terug terwijl je je geld en tijd er wel
                aan uit gaf. Ciao’s zijn gewoon (gelukkig voor onze hobby) te goedkoop.

Gr. Wim.

Ewous
                Bijdrager

Zijn er ook lijsten van citta bekend voor 1982?

Wim
                  Bijdrager

Nee, niet van Piaggio. Zij weten het zelf ook niet.
                    Dat is al vaak genoeg bij Piaggio opgevraagd door deze en gene ivm keuring.
                    Zonder resultaat.
                    Op pag.1 staat wel een doe het zelf lijst van alles wat.

Gr. Wim.

Ewous
                    Bijdrager

Ja dat had ik ook al gevonden. Maar dacht miss is er nog iets bekend.

Infinity91
                      Bijdrager

Zie mijn post over mijn Citta-keuring. Van Citta’s van vóór 1993 bestaan er geen lijsten.

Wim
                        Bijdrager

Van daarna heeft Piaggio ook geen lijst.

Gr. Wim.

Infinity91
                          Bijdrager

Van daarna heeft Piaggio ook geen lijst. Gr. Wim.

Van Citta’s wel, want dat gaf de keurmeester van de RDW aan (zie mijn stuk uit de vorige pagina of pagina daarvoor. Citta’s vanaf 1993 daar kan Piaggio aan de hand van een framenummer een bouwjaar van geven. De vraag is of je dit als particulier lukt, of dat alleen instanties als de RDW zoiets krijgen.

Wim
                            Bijdrager

Ik denk dat de keurmeester niet met Piaggio heeft gemaild.
                              Hij had waarschijnlijk meer tijd nodig om zoveel mogelijk chass.nrs, al uit hun archief,
                              onder elkaar te leggen, met al genoteerde bouwjaren te matchen om zo de jouwe
                              ook een plek daartussen dus een bouwjaar te geven.
                              Dat is wat ze wel doen.

“Weer een oldtimer rijker” zei je eerder.
                              Klassieker eigenlijk, oldtimer is uit de engelse taal gejat.
                              Ooit werd een gekentekend voertuig wettelijk een oldtimer bij minimaal 25 jaar
                              oud, even later, begin deze eeuw, werd dat op 30 jaar gezet en rond 2016 – 2017
                              werd dat bevroren op 1987. Geen één gekentekend voertuig van ná ’87 kan
                              ooit nog als oldtimer geklassificeerd worden, officieel dan hè.
                              Iedereen mag zijn voertuig een oldtimer vinden, voor iemand die nu 16 wordt is een
                              scooter van 2009 al een oldtimer. Voor mij hooguit tot ’86 – ’87 dan houdt het wel op.
                              Liever vóór ’80. Maar mn ’96 VR6 van 20 jaar terug zou ik nu ook wel weer kunnen
                              waarderen als oldtimer/liefhebbers ding.

Je moet er ook iets mee hebben gehad. Citta’s bijvoorbeeld. Nooit heb ik er een gehad
                              waar ik op reed en sleutelde. Wel een aantal jaar geleden eentje gekregen met kent.
                              Een route 66 uitvoering was het. Stond 10 jaar stil. Rijdend gemaakt, onderhoud gedaan,
                              wat spul vervangen zodat ie veilig was, en weer verkocht aan een vader voor
                              zn dochter die 16 werd. Blauw kenteken, kan ze veilig op het fietspad blijven,
                              zei dr vader nog. Dat is waarheid 😉
                              Toen ik rond 12 was, en aan oude crossbrommers/motors sleutelde, kwam bij een vriend
                              altijd zijn oma op een Gilera(citta) brommertje, 1981 was dat ongeveer,
                              een zwart dingetje dat 25 reed, je hoefde geen helm op.
                              Dat model zou me nog wel kunnen bekoren. Vanwege de herinnering waarschijnlijk.

Gr. Wim.

Infinity91
                              Bijdrager

Hey Wim, mooi betoog en verhaal, en je hebt natuurlijk helemaal gelijk met klassieker vs oldtimer. Ik ga op vakantie in een Volkswagen T2b Westfalia oldtimer, met een klassieke Citta achterop 🙂

Voor mij is een Citta eerder jeugdsentiment dan een oldtimer. Ik kocht mijn eerste Citta nieuw bij de importeur in Tilburg en betaalde deze contant. Leverde 2 procent directe korting op back in the day (1991). Daarvan kocht ik meteen een crossband.

RDW Venlo heeft wel degelijk Piaggio gemaild én na een uurtje of 1 a anderhalf reactie gekregen (als beschreven in mijn verhaal). Zij hadden geen eigen database.

Wim
                                Bijdrager

Ah leuk een T2. Vroeger als kind altijd met T2’s meegereden.
                                  Mn vader had er meerdere op zijn (bouw aannemerij) werk, pickup’s en gewone.

Wel kom je lastig bij de motor zo met een brommer achterop.
                                  Je wilt(en moet 😉 )toch wel steeds oliepeilen met langere (berg)vakantieritten.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.