Home › Forums › Algemeen › Framenummers › Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!
- Dit onderwerp bevat 1,067 reacties, 217 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door ThibautM99.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 januari 2025 om 11:17 #827865
Goedemorgen,
Ik heb een Vespa Ciao met framenummer C7E1T199240, wat is hier het bouwjaar van ?
29 januari 2025 om 12:31 #827869Goedemorgen, Ik heb een Vespa Ciao met framenummer C7E1T199240, wat is hier het bouwjaar van ?
Leuke foto is gewenst 😉
Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Zo beter Wim , Het is een Vespa Ciao met framenummer C7E1T199240, wat is hier het bouwjaar van ?
Ik weet dat hij niet meer 100 % orgineel is.
Ik ben nog op zoek naar zijkappenJaja mooi zeg. Weet je dat je een heel oudje te pakken hebt.
Het allereerste type Ciao. Ook wel Ciao A genoemd voor het gemak,
maar in werkelijkheid gewoon Ciao zonder A of wat ook.
Wisten zij veel dat het brommertje nog 35 jaar in produktie zou blijven 😉Jou Piaggio Ciao (A) met nummer C7E1T 199240 is van 1969
56 jaar oud is hij dit jaar.
De wielen zijn uiteraard te nieuw, dat horen 17″ spaakwielen te zijn.
De lak lijkt niet origineel want deze kleur kwam niet voor in dit jaar
op dit type Ciao. Uitlaat is zwart bij dit type. En de gemonteerde is overigens
een nieuwere reproduktie. Koplamp hoort rond en grijs.
Dat zelfde grijs horen ook de tankdop, handvatten, zijkappen te zijn.
De aluminium tanksticker met de sierletters Ciao waarbij de letters
in de kleur blauw horen te zijn. Stuur lijkt goed, hendels ook, met
de nog lange decompressiehendel, die werd korter vanaf ’71.
etc etc.Dus een oer Ciao, het ’67 model zeg maar, gemaakt van 1967 – 1970.

Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.31 januari 2025 om 08:57 #827880Hallo Wim,
Bedankt voor je info.
Nu hard op zoek naar wat orginele delen en dan kan hij verkocht worden.31 januari 2025 om 10:41 #827881Dan beter nu in deze staat verkopen.
Een liefhebber geeft er graag wat meer geld aan uit dan wat de brommer op
zou leveren bij verkoop omdat hij deze graag mooi en origineel heeft voor zichzelf.
Hij krijgt er altijd veel minder voor terug als dat het ooit gekost heeft.
Als jij dat nu gaat doen krijg je er weinig voor terug terwijl je je geld en tijd er wel
aan uit gaf. Ciao’s zijn gewoon (gelukkig voor onze hobby) te goedkoop.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.10 februari 2025 om 10:51 #827965Zijn er ook lijsten van citta bekend voor 1982?
10 februari 2025 om 14:35 #827966Nee, niet van Piaggio. Zij weten het zelf ook niet.
Dat is al vaak genoeg bij Piaggio opgevraagd door deze en gene ivm keuring.
Zonder resultaat.
Op pag.1 staat wel een doe het zelf lijst van alles wat.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.10 februari 2025 om 14:41 #827967Ja dat had ik ook al gevonden. Maar dacht miss is er nog iets bekend.
10 februari 2025 om 23:00 #827972Zie mijn post over mijn Citta-keuring. Van Citta’s van vóór 1993 bestaan er geen lijsten.
11 februari 2025 om 09:42 #827976Van daarna heeft Piaggio ook geen lijst.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.11 februari 2025 om 23:21 #827978Van daarna heeft Piaggio ook geen lijst. Gr. Wim.
Van Citta’s wel, want dat gaf de keurmeester van de RDW aan (zie mijn stuk uit de vorige pagina of pagina daarvoor. Citta’s vanaf 1993 daar kan Piaggio aan de hand van een framenummer een bouwjaar van geven. De vraag is of je dit als particulier lukt, of dat alleen instanties als de RDW zoiets krijgen.
12 februari 2025 om 11:27 #827979Ik denk dat de keurmeester niet met Piaggio heeft gemaild.
Hij had waarschijnlijk meer tijd nodig om zoveel mogelijk chass.nrs, al uit hun archief,
onder elkaar te leggen, met al genoteerde bouwjaren te matchen om zo de jouwe
ook een plek daartussen dus een bouwjaar te geven.
Dat is wat ze wel doen.“Weer een oldtimer rijker” zei je eerder.
Klassieker eigenlijk, oldtimer is uit de engelse taal gejat.
Ooit werd een gekentekend voertuig wettelijk een oldtimer bij minimaal 25 jaar
oud, even later, begin deze eeuw, werd dat op 30 jaar gezet en rond 2016 – 2017
werd dat bevroren op 1987. Geen één gekentekend voertuig van ná ’87 kan
ooit nog als oldtimer geklassificeerd worden, officieel dan hè.
Iedereen mag zijn voertuig een oldtimer vinden, voor iemand die nu 16 wordt is een
scooter van 2009 al een oldtimer. Voor mij hooguit tot ’86 – ’87 dan houdt het wel op.
Liever vóór ’80. Maar mn ’96 VR6 van 20 jaar terug zou ik nu ook wel weer kunnen
waarderen als oldtimer/liefhebbers ding.Je moet er ook iets mee hebben gehad. Citta’s bijvoorbeeld. Nooit heb ik er een gehad
waar ik op reed en sleutelde. Wel een aantal jaar geleden eentje gekregen met kent.
Een route 66 uitvoering was het. Stond 10 jaar stil. Rijdend gemaakt, onderhoud gedaan,
wat spul vervangen zodat ie veilig was, en weer verkocht aan een vader voor
zn dochter die 16 werd. Blauw kenteken, kan ze veilig op het fietspad blijven,
zei dr vader nog. Dat is waarheid 😉
Toen ik rond 12 was, en aan oude crossbrommers/motors sleutelde, kwam bij een vriend
altijd zijn oma op een Gilera(citta) brommertje, 1981 was dat ongeveer,
een zwart dingetje dat 25 reed, je hoefde geen helm op.
Dat model zou me nog wel kunnen bekoren. Vanwege de herinnering waarschijnlijk.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 februari 2025 om 00:24 #827982Hey Wim, mooi betoog en verhaal, en je hebt natuurlijk helemaal gelijk met klassieker vs oldtimer. Ik ga op vakantie in een Volkswagen T2b Westfalia oldtimer, met een klassieke Citta achterop 🙂
Voor mij is een Citta eerder jeugdsentiment dan een oldtimer. Ik kocht mijn eerste Citta nieuw bij de importeur in Tilburg en betaalde deze contant. Leverde 2 procent directe korting op back in the day (1991). Daarvan kocht ik meteen een crossband.
RDW Venlo heeft wel degelijk Piaggio gemaild én na een uurtje of 1 a anderhalf reactie gekregen (als beschreven in mijn verhaal). Zij hadden geen eigen database.
13 februari 2025 om 13:04 #827983Ah leuk een T2. Vroeger als kind altijd met T2’s meegereden.
Mn vader had er meerdere op zijn (bouw aannemerij) werk, pickup’s en gewone.Wel kom je lastig bij de motor zo met een brommer achterop.
Je wilt(en moet 😉 )toch wel steeds oliepeilen met langere (berg)vakantieritten.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.