Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 946 tot 960 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mischa
    Bijdrager

De vraag kwam op een Facebook pagina, geen brommer van mij. Heb wel een ciao met 176268 en die is uit 1991. Zal wel dichtbij 1993 dan inderdaad
      Screenshot_20240718_214148_Facebook

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ale
      Bijdrager

Heel erg bedankt voor deze grote uitleg, het is al weer even geleden.
        Ik had nog even een vraagje, hoe komt u bij dit bouwjaar want ben wel benieuwd waar u dit op baseerd/hoe u dit zo weet, kunt u dit mij ook uitleggen?
        Mvg Ale

Thomas
        Bijdrager

Beste,
          Ik heb een piaggio ciao.c7 et2 *0518690*.
          Graag had ik info gehad over deze o.a bouwjaar, originele kleur… .
          Mvg.
          Thomas

Wim
          Bijdrager

Hallo Thomas,

doe er ook eens een nette foto van de Ciao bij?
            Zo kan iedereen ook zien welk model er bij dit type hoort.

Jou Ciao C7ET2  *0518690*  is een Ciao PX van 1988.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

luuky1997
            Bijdrager

Hallo, terug van weggeweest.

ik heb een vraagje mbt het bouwjaar van mijn Ciao.
              Ik sta al in de lijst op de eerst pagina zag ik, alleen zonder bouwjaar.

Weet iemand het bouwjaar van mijn Ciao?
              DGM19800 0M
              ik las ZE2T*448600*

Maar dit zal waarschijnlijk C7E2T zijn.

Bvb Dank!

luuky1997
              Bijdrager

het betreft deze brommer denk ik ik ben er niet zeker van . hij is nu gespoten etc. vond deze foto nog terug op het forum805776ed-e601-4ea2-a0c3-b96905a85cdf
                Gespoten: inmiddels ook al bijna 10 jaar geleden
                IMG-20160819-WA0015

Oekoeboeroe
                Bijdrager

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik graag wat meer info zou willen over mijn Vespa Si.
                  Ik ben van plan om deze weer terug te maken zoals hij origineel was, alleen weet ik niet hoe hij er origineel uitzag. Ik heb alvast de volgende info opgezocht:
                  Framenummer: SIM 1 T 241066
                  Goedkeurings nummer: NL S-0007
                  Onder op het frame stond ook het volgende nummer: DGM 18842 0M

Kunnen jullie mij met deze informatie meer vertellen over mijn brommer?

Alvast bedankt!

Wim
                  Bijdrager

Welkom hier.
                    Leuk een Piaggio Si, deze voelen wat robuster en meer solide
                    qua rijden dan een Ciao.
                    En is eigenlijk de opvolger van de Boxer ergens rond 1978.

Jouw Piaggio Si met framenr SIM1T *241066* is van het bouwjaar 1988.
                    Plaats eens een foto?

En maak het verslag van de restauratie uiteraard met foto’s
                    hier:

Projecten

Dan ga je ook tips krijgen van allerlei Ciao Si Bravo Boxer enthousiasten.

Gr. Wim.

Oekoeboeroe
                    Bijdrager

Hoi Wim,

Bedankt voor je antwoord!
                      1988 is ouder dan ik dacht, dat had ik niet verwacht, dacht zelf rond 1992.
                      Ik heb hem 4 jaar geleden gekocht van de vorige eigenaar, enige wat ik sindsdien heb gedaan is de achterveren veranderd, er zaten veren van een citta gilera op.
                      Is het type gewoon een Vespa Si, of zit er nog iets bij waardoor ik het wat specifieker kan vinden, ik lees ook veel over een Si Mix?
                      Dit is hem in de huidige staat:
                      IMG20240828171047
                      Ik denk wel dat er het een en ander aan moet gebeuren, maar ik kom vast een eind van het winter.

Wim
                      Bijdrager

Toch wel een Si waar je nog wat van kan maken lijkt me, ondanks zijn 36 jaar.

Voor het specifieke model moet je naar originele folders kijken. Niet naar Si’s van andere Si rijders.
                        Je weet nooit of die nog origineel zijn, of verbouwd met delen uit allerlei jaren.

Je kan eens kijken in vork onderpoten en onderkant hendels soms in de gietwielen staat ook vaak een jaartal in.
                        Dat kan best recenter zijn hoor, maar je frame
                        kwam in 88 van de lopende band.
                        En dat ie pas in ’92 is geassembleerd.
                        Het frame jaar is bindend.
                        Maar maakt niet meer uit, jij hebt een kenteken.
                        Een mix heeft een apart olietankje voor de tweetaktolie en mengt(mixt 😉 ) dat dan zelf in de motor. Je kan dan gewoon autobenzine tanken ipv

Gr. Wim.

Oekoeboeroe
                        Bijdrager

Aha, ik had gelezen over het aparte olietankje, maar die kan ik bij die van mij niet vinden, dus zal het gaan om een gewone Si.
                          Ik zal morgen eens kijken of ik nog iets van jaartallen kan vinden, ik kan nu in ieder geval een folder op gaan zoeken met een plaatje van hoe hij was erin.
                          Hartelijk bedankt voor je hulp!

Daan
                          Bijdrager

@oekeboekoe ik heb nog wel nette set velgen van een Vespa si oldtimer liggen voor je als je t wil terug bouwen naar volledig origineel
                            gr daan

Wim
                            Bijdrager

Normaal horen de 4-spaaks of chroom velgen hier zeker in?
                              Dat idee had ik al indd. Maar vond ook afbeeldingen met deze 3 spakers
                              dus ben er maar niet over begonnen. Ziet er indd vreemd uit.
                              Ook de sportbandjes staan vreemd op deze oldtimer.

Gr. Wim.

Oekoeboeroe
                              Bijdrager

Hoi Wim,

Naast dat het misschien vreemd lijkt, vind ik de spaakvelgen of die met 4 spaken ook mooi als deze.
                                Even kijken welke er onder moeten haha

Oekoeboeroe
                                Bijdrager

Ik zit nog eens op wikipedia te kijken, en daar lees ik dat de eerste serie gemaakt werd tot 1987, betekent dat die van mij dan van de 2e serie is, of is het een van de laatste frames van de eerste serie? Ik heb een folder gevonden uit 1987 waar een Si in staat, zou dat dan die van mij kunnen zijn?

15 berichten aan het bekijken - 946 tot 960 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.