Home › Forums › Algemeen › Framenummers › Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!
- Dit onderwerp bevat 1,067 reacties, 217 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door ThibautM99.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 juni 2024 om 23:39 #825454
Kunnen jullie ook voor dit chassisnummer de gegevens achterhalen?
Bvd,Joep

19 juni 2024 om 23:41 #825455Geen idee.
Is mij te nieuw, die Spaanse Ciao’s.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.19 juni 2024 om 23:44 #825456Het is een citta gilera 😉
20 juni 2024 om 06:48 #825457Ik bedoelde die Ciao vóór jou bericht.
Citta’s ken ik niet.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 juni 2024 om 21:22 #825469@Joep : heel globaal is je Citta van 1992 of 1993 waarschijnlijk. Kijk eens in je velgen, voorvorkpoten en remhendels. Daar staat vaak een rondje in met een datum. Zowieso in de velgen.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.22 juni 2024 om 01:29 #825471@MitchelSi: Jammer van het losse frame, het is nogal een vreemde eend in de bijt. Zit tussen een C24 en C31 in. Leek meer op een C31 qua verlichting, geen schakelaar op de koplamp en een achterlamp op het spatbord. Zijn ook altijd catalyzed uitgevoerd en heeft een iets afwijkend framenummer ZAPC24120 bouwjaren 2001~2003 vervolgens kregen ze een echt ZAPC3120 nummer. Jammer omdat je met een los frame niet even in andere delen een bouwjaar kunt achterhalen.
@Joep: Inderdaad uit 1992~1993, maar is deze ook zeker niet meer origineel, dus bouwjaren van onderdelen kunnen vervangen zijn met een verschillend bouwjaar hierin.
29 juni 2024 om 09:40 #825629Goedemorgen Heren,
Ik heb hier een oudje staan waar ik graag het bouwjaar van wil weten :

Ik lees C7E1T ☆ 2289795.
Edit: volgens mij is de 5 een 3
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 juni 2024 om 11:04 #825631Hallo Mischa,
een leuk oudje inderdaad, Piaggio Ciao (met Vespa(=scooter) sticker).
Je hebt daar een Piaggio Ciao SC = SuperConfort (=verende zadelpen) uit 1976.
C7E1T *2289795*De Vepsasticker dus vaak geplakt voor landen waar geen vespa-brommer scooters op de weg mochten omdat je moest kunnen fietsen met een brommer, brom-fiets 😉 . Tot 1986 was dat verplicht en in dat jaar kwamen dus de echte scooters op de weg. Na ’85 – ’86 verdwenen ook de “Vespa” stickers van de Piaggio Ciao, Bravo en Si brommers.
Jij hebt Chrome(rvs) spatborden en de chrome strip op de tank wat zegt dat je een lusso hebt (luxe)
Dus een Ciao SC Lusso.
De kopamp is te nieuw, daar hoort een ouder type op.
Velgen en spaken kan je gewoon nog nieuw kopen.
Rek is niet origineel(deze dingen zijn altijd aftermarket) dus die kan er af.
Dan ben je al heel wat roest kwijt.
Mooi chroom stuurtje is nog wel te vinden.
Trapas met chroom plaatje ook, Uitlaatje en middenbok(dit is de juiste) spuiten.
Rvs spatborden kun je tot superglans polijsten(bijna chroom)
Zadeldekje is nog wel te vinden.
Best een leuk ding nog van te maken.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 juni 2024 om 13:03 #825640Hallo Wim,
Bedankt voor je uitgebreide informatie! Dat er in de basis nog wel wat van te maken is was voor mij de reden om deze toch maar op te halen. Voor mij gelijk mijn oudste brommer. De koplamp is ook kapot dus moet daar toch een ander voor komen.
Groeten Mischa
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 juni 2024 om 16:35 #825653Ik ben het niet volledig eens met Wim. Het is een Ciao SC R2 uit 1977.
De koplamp is correct. Een vervanger van dit model is wel te vinden.
Een vervangend stuur daarentegen kan wel een probleem zijn. Dit model zie je echt niet vaak. Het lijkt op het moderne U-vormige stuur, maar is net iets anders gevormd. Meer V-achtig. Veel mensen zien het verschil niet.
Zadeldekje wordt helaas ook steeds moeilijker (en dus duurder).
Dit model zijkappen wordt regelmatig tweedehands aangeboden en zijn meestal in prima staat. Ze zijn tegenwoordig ook als reproductie verkrijgbaar.Ik zag hem op Marktplaats voorbij komen, jammer dat het zo’n wrak is… Maar met wat kennis en geduld is er iets moois van te maken. Niet overspuiten aub!
29 juni 2024 om 23:46 #825683De verwarring tussen de “Lusso” van Wim en de “Sc r2” van Fons is te verklaren. Van de Sc R2 dacht ik nl dat de spatborden gespoten waren ipv RVS terwijl juist bij de Lusso (iets hogere framenrs uit die serie) wel RVS was. De Lusso heeft alleen armpjes aan het voorspatbord, die ontbreken hier. Kan dus om onvolledige info over de Sc R2 gaan of iemand heeft een keer RVS spatborden gemonteerd wegens “vul maar in”. Overigens hoort er wel een “mudflap” aan het spatbord te zitten, maar die verdwenen nogal snel. Framenr komt wel overeen met de Sc R2 inderdaad. Wel 1 van de laatste waar Ciao op de tanksticker staat, kort na deze is dat Piaggio geworden. Leuke brommer. Zijkappen zijn wel te vinden, ook het treeplankje (lijkt een stukje uit) is nog te doen. Jammer van de velgen maar spaakvelgen zijn er genoeg. Helaas meestal wel met een jaartal erin geslagen. Als je ze zonder vind in redelijke staat direct kopen, of stuur mij een bericht als je ze zelf niet wil :).
Spuiten of niet spuiten is altijd maar de vraag. Een purist als Fons zal bijna altijd kiezen voor niet, zelf heb ik daar een iets andere grens voor. Deze heeft nog zoveel originele lak dat ik het wel met hem eens ben. Goed poetsen en de overgebleven lak goed beschermen (waxen en natuurlijk de brommer niet vochtig stallen) en dan mag de leeftijd er best aan te zien zijn, vooral als je nog iets aan het chrome en RVS kunt doen.
Hopelijk zien we hem bij een oldtimer tourtje.30 juni 2024 om 08:39 #825684Welke uitvoering het dan ook precies is, bedankt voor jullie reacties. Ik heb zo al heel wat informatie. Er moet nog heel wat aan gebeuren ja, maar hij stond in de buurt en de prijs was er ook wel naar. Het is mijn eerste oldtimer, ik heb allemaal jaren 80 en 90 Ciao’s, Si’s en Citta’s. Tips voor de onderdelen houd ik mij dan ook voor aanbevolen! 1 zijkap is kapot en het treeplankje en koplamp inderdaad. De lak blijft origineel! Op korte termijn wil ik hem poetsen en rollend maken met voorlopig jaren 80 spaakvelgen. En het roestige voorrekje er af. Hij staat veilig droog en niet vochtig gestald.
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juli 2024 om 13:31 #826021Hallo,
Iemand die weet uit welk jaar de C7E2T 191890 is?
Ik denk zelf rond 92/93.4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juli 2024 om 21:18 #826029Ik denk een beetje ouder.
198118 juli 2024 om 21:37 #826030Heb je een foto van de Ciao?
Mijn Ciao met nummer C7E2T*196375* komt uit 1993. Dus met 191890 is die van jou iets ouder. 1992 of 1993, zoals je zelf aangeeft, kan goed kloppen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.