Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Mischa
    Bijdrager

Daar staat een postcode, 7495 sn. Dat is in Goor, achterop zit een sticker van een rijwiel zaak ook in Goor. Vermoedelijk de postcode van de eerste eigenaar. Is er diep ingekrast zeg maar. Ga morgen met het chroom aan de gang, kijken wat ik daar nog mee kan. Voor de rest laat ik het origineel met patina.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wim
      Bijdrager

Vorkpootjes kan je nog nieuw bestellen.
        Die lijken flink verroest.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Roadrunner19
        Bijdrager

goedemorgen

zoek het bouwjaar voor mijn ciao ivm omkeuren naar geel kenteken maar waar vind ik dat..
          lijst gezien op dit topic maar gaat tot 1987.. mijne is nieuwer maar waar vind een lijst waar die wel in staat.
          zapco3000 000 36439

Wim
          Bijdrager

Er is geen lijst.
            Bouwjaar kan soms afgeleid worden uit jaargetallen onder in de stuurhendels,
            in de gietwielen, vorkpoten, in plastic delen.

Gr. Wim.

Roadrunner19
            Bijdrager

Hallo Wim

oke die heb ik al wel gevonden.
              gaan ze daar bij Rdw akkoord mee,anders krijg weer net als nu met blauw kenteken 2005 erop en dat wil nu net niet.

Wim
              Bijdrager

Nee ze gaan wel akkoord daarmee.
                Als bijv al die onderdelen met 93 zijn gestampt
                dan kan er 93 of 94 op het kenteken.

En als het dan ook nog een bep. uitvoering betreft, wel origineel oud,
                dus geen pas nieuw geplakte stickers etc, en jij toont met originele nl folder
                aan dat dit model voor bijv 94 was is dat nog een extra handvat voor de
                keurmeester om dat bouwjaar te geven.

En zelf hebben zij al veel Citta’s op kenteken in de archieven waarmee
                vergeleken zal worden.

Gr. Wim.

Martino
                Moderator

@Roadrunner19; Jou Ciao Mix komt zeer waarschijnlijk uit 1997, maar om zeker te weten zal ik jou olietankje eens bekijken en het bouwjaar aflezen, je kan zelfs tot op de maand nauwkeurig terug gaan.

Wat is je motorbloknummer hieruit kun je ook nog wat afleiden?

Roadrunner19
                  Bijdrager

motor CO36M
                    op meeste delen staat 97 inderdaad.
                    in velg staat M7A dat zal wel iets met 97 te maken hebben maar wat?

Roadrunner19
                    Bijdrager

dan heb nog een Si mix wat me helemaal raadsel is met nummers?
                      onder tank op dwarsbalkje waar bovenste treeplankjes op schroeft staat nr.
                      DGM 53223 OM  verder nergens een ingeslagen NL goedkeuringsnummer. wel op sticker
                      velg als goed lees M6C..
                      blok CO55M*1584* volgens sticker op achterframe juiste blok.

Martino
                      Moderator

De Ciao Mix is idd een originele snorversie uit NL, ook de velgen zijn uit ’97.

Welke kleur heeft deze Ciao Mix is deze nog origineel, foto?

Betreft jou Si Mix; Velgen zijn dus uit ’96, Het framenummer is te vinden op een sticker achterop/onder je zadel bagagedrager op deze sticker staat ook de engine nr. Ik weet dat voor een Nederlandse bromversie een engine nr. C054M moet zijn. In jou geval kan het gaan om een snorversie of buitenlandse brommer.

Wederom kan je productiejaren vinden in de remhandeles/hevels, buitenvorkpoten en het achterspatbord.
                        Plaats ook eens een foto van je Si?

FonS
                        Bijdrager

in velg staat M7A dat zal wel iets met 97 te maken hebben maar wat?

Zie link: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/hoihoi/#post-824344

Roadrunner19
                          Bijdrager

oke dank ik kom er zo wel uit. zal beschrijving maken met wat foto`s en in mapje mee naar de Rdw morgen.
                            dank allen voor de info.
                            laat wel weten of gelukt is met bouwjaar op kenteken te krijgen.

Wim
                            Bijdrager

Ah, morgen al.
                              Meestal lukt dat wel hoor.
                              Als je info overeen komt met wat zij daar kunnen vinden.
                              De keurmeester zoekt in eigen bestanden en ook online.
                              Nu je alleen voor omkeuren komt weet ik niet of de keurmeester
                              het bouwjaar ook zomaar kan veranderen.

Ik ga 23 mei, maar dan met een Honda Giorcub voor import uit een niet eu land.

Gr. Wim.

Roadrunner19
                              Bijdrager

Goedemorgen.

Weer terug van de Rdw en beide goedgekeurd voor geel.
                                Keurmeester twijfelde en dacht niet dat ik de juiste bouwjaren op kenteken kon krijgen omdat al op blauwe kenteken een bouwjaar stond.
                                Hij heeft het toch even nagevraagd en gelukkig voor mij kon dit wel als ik kon aantonen welk bouwjaar het betrof.
                                Dat al uitgevogeld en met duidelijke foto`s erbij was het geen probleem!
                                Met dank aan de leden op het forum hier!!
                                Van de week de gele platen erop en laat het mooie weer maar komen.

Mvg Hendrik

Wim
                                Bijdrager

Mooi zo, gefeliciteerd.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.