Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

frame: C7E2*T8119913*.

IMG_9826

Hallo Andy,

Deskundigheid, ach het komt maar van een papiertje.
      ik had voor mijn gemak het framenummer even veranderd omdat 81 niet voorkomt.
      Ik heb dit veranderd naar 18
      Dus heb ik van jou framenummer  C7E2T  *1819913*  gemaakt.
      En dan komt daar 1991 uit.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

VespAndy
      Donateur

Hoi Wim,
        Mijn vader, die na mij de Vespa Ciao nog heeft gereden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald, was vanochtend nog hier en we hebben samen even de jaren terug geteld. Hierbij zijn we tot de slotsom gekomen dat de Vespa Ciao reeds in 1985 in ons bezit was, dus het bouwjaar 1991 kan eigenlijk niet kloppen.

Bovendien zag ik net dat ik hierboven een foutief nummer heb doorgegeven. (Niet slim…)
        Het juiste nummer is: C7E2T*119913*
        Als extra informatie hier een foto van het framenummer.

Groet,
        Andy

image1

Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Martino
        Moderator

Je kan hem ook zelf even in de lijst opzoeken en erachter komen dat hier bouwjaar 1985 voor staat.
          Dit klopt dan ook meer met de geschiedenis vanaf 1985 tot waar jullie in ieder geval zijn gekomen.

Wim
          Bijdrager

Hoi Wim, Mijn vader, die na mij de Vespa Ciao nog heeft gereden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald, was vanochtend nog hier en we hebben samen even de jaren terug geteld. Hierbij zijn we tot de slotsom gekomen dat de Vespa Ciao reeds in 1985 in ons bezit was, dus het bouwjaar 1991 kan eigenlijk niet kloppen. Bovendien zag ik net dat ik hierboven een foutief nummer heb doorgegeven. (Niet slim…) Het juiste nummer is: C7E2T*119913* Als extra informatie hier een foto van het framenummer. Groet, Andy image1

Ja inderdaad dat klopt beter, dit is van 1985.

Gr. Wim.

TropicalDenny
            Bijdrager

Goedemorgen!

Ik heb mijn vierde Citta gekocht en deze heeft een kenteken met de originele datum eerste toelating.

Het gaat om een blauwe ECO met framenummer 053-045781 en een datum toelating van 30-06-1989. Mooie toevoeging voor het overzicht 😊

Groeten,
              Stefan

6E42F5F6-A1B6-4C42-B880-FADDABFD8588

Rodecitta
              Bijdrager

IMG_20211118_180744IMG_20211118_180702wie zou mij meer kunnen vertellen over het bouwjaar van deze citta en misschien evt kleurcode ik wil hem namelijk terugbrengen in Nieuw staat 😌eerste toelating is 31-08-05 eerste inschrijving 18-10-06  IMG_20211118_180628

Martino
                Moderator

Van de foto kan ik niet het framenummer aflezen. Ik kom tot *053*0??83?* oid? Zal je hem even goed kunnen bekijken en hem hier tekstueel plaatsen? De eerste toelating en inschrijving is ten tijden van de invoering kentekenplicht. De Citta is al wat ouder. Waar je wellicht eerst denkt dat het een Gypsy is. Zie ik dat deze uit veel verschillende onderdelen en waarschijnlijk Citta’s bestaat. De Dizzy sticker op de tank hoort sowieso niet op dit frame. De kleur roze/rood kan ook vertekenen door de flits, maar wie zegt dat dit de originele lak is? De velgen hebben ook een bouwjaar er op staan.

Wellicht een leuk topic voor je om even tussen te kijken.

Rodecitta
                  Bijdrager

Het frame nummer is 053085836 ik vermoedde al een Frankenstein brommer de lak is dof rood wat ik bij de beschadigde plekken zie is zwarte lak / primer ? er onder bouwjaar op de velgen zegt 92 of 93 ik kan het niet goed lezen

Anoniem

Hallo,

Mijn Si heeft goedkeuringsnummer (NL)K0008 en framenummer *229411* hieronder een paar foto’s van oud en nieuwF2F140A7-8FE4-47C6-9DED-9A5EE12449D157B7163E-4691-43EF-B8F2-D8B22511CDDDB48B97B9-E533-4399-B78D-6634FCF23A563200FB87-1492-45F7-A266-A7721FF4386C

Wim
                      Bijdrager

Zozo, keurig. En weer lekker blauw.
                        Is de vork nou nog een viespeuk?
                        Ga je die nog doen?

Nieuwe rubbers:
                        https://www.jmpbonderdelen.nl/vorkhoesset-wit-gilera-citta.html

De maten staan er bij, misschien passen ze.

Gr. Wim.

Anoniem

Hallo Wim,

Zijn die rubbers ook in het zwart te krijgen? Mochten ze passen, dan zit ik er aan te denken om de veerpoten wit te laten spuiten na revisie, moet ook nog gebeuren, of zou jij het andersom doen?

groeten

Wim
                          Bijdrager

Dat maakt niet uit.
                            Gewoon netjes werken.
                            Poten die al mooi zijn moeten ook gereviseerd kunnen worden.
                            Zwarte rubbers zijn er ook.

Gr. Wim.

Anoniem

Hallo Wim,

Als ik de voorvork wil reviseren, welke rubbers moet ik dan hebben? Ik heb op internet een setje van 2 keerringen gezien van 25,7x35x7mm, zijn dit de goede? En is dit alles wat ik nodig heb?

gegroet!

Wim
                              Bijdrager

Dit is niet het juiste topic daarvoor.
                                Maar de maten staan op je oude keerringen.
                                Zekerheid voor alles.
                                Anders even bellen naar jmpb voor vragen over
                                hoe en wat zij voor Si op voorraad hebben, rubbers, keerringen.
                                Dat je de juiste onderdelen thuiskrijgt.

Maak anders eens een eigen topic  in “projecten” met een verhaal
                                over de restauratie van je Si met foto’s enz.
                                https://vespa-ciao.nl/forums/forum/mijn-brommers/projecten/

Gr. Wim.

Brambo
                                Bijdrager

Kan iemand me helpen, want ik geraak er niet echt wijs uit.
                                  Mijn framenummer is  M7E3T 105999.

Alvast heel erg  bedankt

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.