Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Topic starter

Wat je nu op de foto laat zien klopt wel met 1970, de meeste van dit type hebben velgen zonder opstaande randjes zegmaar. Ik kan op jou foto net niet zien of je nou wel of niet de opstaande randjes hebt.

V-stuur hoort er in ieder geval wel op, als het goed is heb je ook nog stangetjes erbij die het voorspatbord op hun plaats houden.

AA-T
      Sleutelbeheerder

Ben wel benieuwd. Verkoper dacht aan ’87 maar als ik zo kijk naar de tabel op pagina 1 denk ik dat hij ouder is 😎

Vespa Bravo
        EEM1T 519208

Edit: Zou wel cool zijn als dit nummer in de velgen klopt 😎

FonS
        Bijdrager

Mijn eerste gedachte was ’78 ipv ’87. Het model velg is correct voor dit type, dus ’79 is goed mogelijk. De velgen zijn natuurlijk in een iets eerder stadium geproduceerd, dus het daadwerkelijke bouwjaar of jaar van verkoop zal 1980 zijn.

AA-T
          Sleutelbeheerder

Een mooi oudje dus 😎

Wilk1985
            Topic starter

Heel gaaf ding inderdaad, ik heb eerder velgen van 78 gezien maar nooit ouder overigens.

Wel even op zoek naar de originele koplamp voor het mooie 😉

AA-T
              Sleutelbeheerder

Chips, ik was er al bang voor. Wil hem volledig in originele staat terug hebben dus die koplamp moet er inderdaad komen!

Niels_Ciao
                Bijdrager

https://vespa-ciao.nl/uploads/hm_bbpui/776408/p59uqc6otqjj28paeqy04ys19s5lj05o.jpegHallo mensen,

dit is mijn opgeknapte vespa ciao, ik ben heel benieuwd van wel bouwjaar hij is.
                  Hier daarbij het framenummer.

Wilk1985
                  Topic starter

Hallo Niels! Helaas, dmv het framenummer valt bij dit model helaas niet echt duidelijk iets vast te stellen zoals je zelf waarschijnlijk ook al gezien had.

Waarschijnlijk komt hij uit de 2e helft van de jaren 80, maar exact valt het niet te zeggen.

grillo
                    Bijdrager

Ik heb een Vespa grillo waar nog geen kenteken op zit, nu ben ik bij de RDW geweest om hem te laten keuren. Nadat hij goed gekeurd is kwam de keurmeester met het bericht dat ik een bouwjaar verklaring nodig heb om de keuring papieren compleet te maken. Toen ben ik naar een officiële Vespa dealer gegaan om dat aan te vragen via het VIN. Na een tijd wachten kwam deze met het bericht dat ze bij Vespa Benelux niks konden vinden over het bouwjaar. Heeft iemand misschien een tip om mij verder te helpen? Via een lijst oid met bouwjaren gekoppeld aan het VIN. Want ik kan me niet voorstellen dat dit niet te achterhalen is.

Martino
                      Moderator

Dit is het juiste topic en kijk eens in de eerste post van dit topic. Een lijstje met framenummers gekoppeld aan een bouwjaar. Een verdere indicatie kan je aflezen uit je velgen. De 3 spaaks velgen hebben een bouwjaar erin staan, maar de spaakvelgen helaas niet.

grillo
                        Bijdrager

Ik had de lijst al gevonden maar hier sta ik niet tussen mijn nummer is groter dan het grootste nummer op de lijst grillo’s. In de velg staat inderdaad een tekentje (91), bedankt voor de tip hopelijk is dit voldoende voor de RDW.

grillo
                          Bijdrager

Helaas RDW keurt het bouwjaar in de velg niet goed. Ik moet echt een bouwjaar verklaring van de Vespa fabriek krijgen. Ik heb weercontact opgenomen met vespa klanten sevice, overal foto’s van gemaakt en deze naar hun opgestuurd hopelijk willen zei nu wel een verklaring op stellen.

Word vervolgd…

Jelle
                            Moderator

Wel heel raar, heb inmiddels al vele brommers laten keuren en nog nooit met verklaring van bouwjaar.

Heb wel 1 keer een semi verklaring van de importeur mee gehad, maar daar hebben ze bij de RDW niet eens om gevraagd.

Wilk1985
                              Topic starter

Heel bijzonder, ik heb een paar jaar terug een Grillo van ik dacht 93 laten keuren, dat jaartal had ik er zelf opgeplakt aan de hand van een brochure die ik had waar hij in stond.

Zoals je kan zien in de lijst op de eerste pagina van dit topic heb ik een keer met succes een bouwjaar opgevraagd bij Piaggio after Sales, wellicht dat dit voor jou ook helpt.

Anders zou je het gewoon eens bij een ander RDW station moeten proberen. Ik neem altijd een zelf uitgetyped a4tje mee met daarop het merk, type het framenummer en het bouwjaar en hoe ik daar aan kom wordt nooit naar gevraagd het wordt gewoon overgenomen.

Je zou wel alvast een foto en het framenummer van je Grillo hier kunnen plaatsen, dan kunnen we het je alvast vertellen.

Wilk1985
                                Topic starter

Aan de hand van de vraag van “grillo” heb ik het lijstje nog eens opgezocht dat ik toen gemaild had naar Piaggio After Sales, voor wie het leuk vindt zie onderstaand:

Ik had ze dus de lijst gemaild en de nummers hebben ze zelf ingevuld. Voor de duidelijkheid dit is jaren geleden geweest en die nummers heb met bouwjaren zijn allang in de lijst verwerkt.

View post on imgur.com

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.