Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joschi0815
    Bijdrager

Ja, ik heb een “Sportivo”. Het Bouwjaar staat op de Velgen . Zonder kappen zie je niet echt of het een “Spotivo” of de ” Ralley “is . De Ralley heeft niet de Stickerset van de reclame . Maar gezien de Tank sticker is het een Sportivo ….

Jan van Gilst
      Bijdrager

Bedankt!!

We gaan hem uit elkaar halen en helemaal opknappen. Iemand nog tips waar ik op moet letten?

Jan

Wilk1985
        Topic starter

Jan van Gilst :
          Bedankt!!

We gaan hem uit elkaar halen en helemaal opknappen. Iemand nog tips waar ik op moet letten?

Jan

Goed idee Jan, we hebben tips genoeg maar daar is dit topic niet voor. Je kunt een nieuw topic aanmaken met deze vraag dan houden we het hier overzichtelijk bij de framenummers en bouwjaren :thumb

Jan van Gilst
          Bijdrager

Dankjewel, ga ik doen.

Harleyman
            Bijdrager

Heren,
              Ik kan op mijn boxer het frame nummer nergens vinden.
              Na enig speurwerk hier op het forum kwam ik erachter dat hij onderop het frame bij de achterveer moet staan,
              Daar heeft iemand (denk vorige eigenaar) de lak al eens vanaf gekrabt kwam ik achter maar helaas staan daar geen nummers.
              Is er nog een andere plek waar het nummer zich kan bevinden?
              Het is een boxer 1 met schommelvoorvork en 18 inch wielen.

Volgens de papieren is het framenummer b1m1t41532, kan iemand mij misschien het bouwjaar vertellen?

Wilk1985
              Topic starter

Hoi, waarschijnijk staat het op een lipje aan het frame ter hoogte van het motorblok.

Waarschijnlijk had je onderstaande link al gezien, je komt niet heel ver met het framenummer.

View post on imgur.com

Jouw Boxer zou wel een hoop kunnen vertellen, kan je eens kijken of je wellicht ergens in de velgen een bouwjaar kan zien? Plaats hier ook eens een foto van je Boxer, wellicht zit er iemand tussen de Boxerkenners hier die je aan de hand van een foto wat meer kan vertellen.

Dit is overigens sowieso voor iedereen die hier om info vraagt een goede tip, vaak zeggen kleurencombo’s etc ook al een hoop.

Succes :thumb

Harleyman
                Bijdrager

Dit is de brommer, in de velgen heb ik al gekeken daar is niks te vinden.

#RIDINGSOLO

waaaaauuuuw wat een plaatje zeg:thumb

Harleyman
                    Bijdrager

Dank u ik probeer wat betere foto’s te plaatsen.

Dondersteen
                      Bijdrager

Een nieuwe voor de lijst: Gilera ECO Citta

Framenummer 053066489
                        Goedk nr NL S0002
                        Goedk nr IT DGM 1936 2 OM
                        Motornummer 05345428

Graag zou ik het bouwjaar willen achterhalen 🙂

Jelle
                        Moderator

Normaal zou ik zeggen kijk even op de 1e pagina van dit topic, echter zie ik daar een verwarrend bouwjaar staan, laat ik het zo zeggen bij een framenummer uit 1994 staat bouwjaar 1992 (en dat is nog wel door degene die dit topic beheerd).

Maar de Roze/witte funny komt uit 1993/1994.
                          zie folder 93/94:

Wilk1985
                          Topic starter

Bedankt voor de toevoeging, ik het erbij gezet!

Het is ook erg lastig om de bouwjaren precies te bepalen, het idee bij deze lijst is ongeveer het volgende:

Als 10 mensen mij een bouwjaar geven aan de hand van de velgen/folder/aankoopfactuur of wat dan ook is het makkelijk om de “fouten” die dan ontstaan eruit te filteren.

Maar op dit moment krijg ik van bijna niemand een bouwjaar door aangezien niemand in de velgen etc kijk waardoor het heel lastig wordt om een lijst te maken die ergens klopt. Ook aangezien weinig mensen de originele kleurstelling kennen of plaatsen schiet het niet op.

Maar in dit geval is het makkelijk te zeggen inderdaad, dus dit is een waardevolle toevoeging waardoor ook latere framenummers weer makkelijker ontcijferd kunnen worden.

Dondersteen
                            Bijdrager

Oeps, de lijst is nu wel uit verhouding zie ik :p

De kolomtitels staan onderaan haha

Wilk1985
                              Topic starter

Nee, het zijn 2 kolommen 😉

De bovenste kolomtitels zijn alleen verdwenen, de tekst die je ziet onder de kolomtitels slaat op 2 Citta’s van de nieuwere types, die hadden een andere opbouw van het framenummer.

Verder staan er nog 3 tussen van framenummers die ik nog zou krijgen maar nooit gehad heb of waar alleen motornummer van bekend was. Ik zal het bij de volgende update wat duidelijker uitwerken, bedankt voor de tip :thumb

Javad
                                Donateur

Die tekst in die folder, hilarisch:haha

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.