Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Topic starter

Ik heb weer het een en ander geupdate, onder andere de oldtimer Ciao en Boxer lijst :thumb

HaroldPot
      Bijdrager

Vandaag mn Vespa Boxer 2 opgehaald, ik wil graag het bouwjaar weten.
        Op het balhoofd staat 990925, dit is hetzelfde nummer als op het kenteken.
        Volgens mij moet er toch nog een andere code voorstaan.. BTM .. B3M ??

Harold

Jelle
        Moderator

Staat jouw frmenummer niet bij de monoveer op het frame?

Bij mijn boxer 1 staat het namelijk daar…

HaroldPot
          Bijdrager

Bedankt Jelle,

Het framenummer is: DGM 7881 OM BTM1T*382864*
            Nu nog uit zien te zoeken wat het bouwjaar is.

Harold

Jelle
            Moderator

Wel raar dat er een vaag nummer bij het balhoofd staat?

als je in post 1 van dit topic kijkt kun je zien dat nummer 36…. bouwjaar 73/74 is, dus die van jouw is uit 74 of nieuwer.

DinoH
              Donateur

Volgensmij is die van 1976-1978. Te zien, aan de vespa piaggio stickers (rond 74 stond er BOXER 2) en de nieuwere type zijkappen. Bij de 74 ers, zoals mijn oranje, heeft hij de bekende ‘vespa’ stickers op de zijkappen. En geen boxer 2.

HaroldPot
                Bijdrager

Even een vraag over de framenummers op de eerste pagina van deze topic. Daar staat een lijst die is geüpdatet op 16 februari j.l. Is het een schrijffout of klopt het dat de BTM1T36816X uit ’73 komt omdat dit nummer tussen de andere twee uit ’74 valt?

BTM1T32323X bouwjaar 1974
                  BTM1T36816X bouwjaar 1973
                  BTM1T39308X bouwjaar 1974

Je mag mijn Boxer 2 ook wel opnemen in de lijst:

DGM 7881 OM BTM1T*382864*
                  Orginele kleur = Dennengroen, ik ga deze Boxer 2 opnieuw spuiten in diezelfde kleur “Verde pino 310”

Harold

Wilk1985
                  Topic starter

@ Harold, de bouwjaren neem ik over aan de hand van de informatie die ik krijg. Als ik informatie krijg over hoe de gebruiker aan de bouwjaren komt zet ik dat er in het vak opmerking bij zodat we zeker weten dat de info klopt.

Vaak gaat het dan om bijvoorbeeld de originele aankoopfactuur of een datumstempel op de velgen etc. Als dat er niet bij staat moet ik uitgaan van de info die ik krijg, en het zou uiteraard kunnen dat daar een bouwjaar uitkomt dat niet zeker weten klopt. Vandaar dat ik ook altijd vraag om een foto zodat we aan de hand van modelkenmerken kunnen proberen om het bouwjaar met zekerheid vast te stellen.

Ik ga je Boxer opnemen! Bedankt..

HaroldPot
                    Bijdrager

Vandaag ben ik begonnen met het uit elkaar halen van de Boxer 2, daar kwam ik op het voorwiel een paar getallen tegen.
                      Er vanuit gaand dat er nooit andere wielen is zijn gekomen is mijn Boxer uit april 1978.

DGM 7881 OM BTM1T*382864*

Wilk1985
                      Topic starter

Kijk, dat is nou echt goede info waar we wat mee kunnen! :thumb. Bouwjaar is ook logisch te verklaren zo.

Ik heb de Boxer lijst maar meteen geupdate, zie de eerste pagina.

AC RACING
                        Moderator

2 speed bravo 1988 -framenummer EMC 1T 002108 Rood
                          2 speed bravo 1991 (oude van tonni) -framenummer EMC 1T 003513 Rood
                          bravo (was ooit bordeau rood, 2speed in wording ) *99100808* zapc20000 Bloknummer 2363(komt dus origineel onder de 88-er bravo vandaan)

Wilk1985
                          Topic starter

Goed bezig, ik heb het Bravo en Superbravo deel geupdate.

Martino
                            Moderator

Bij controle kloppen de nummers van het motorblok SB niet. 😉
                              Zal je direct ook de bloknummers op volgorde kunnen plaatsen?

HaroldPot
                              Bijdrager

Vandaag vond ik nog een aanwijzing waaraan je het bouwjaar van een Vespa Boxer zou kunnen relateren, op mijn “orginele” benzinekraan staat ook het jaartal. Het is natuurlijk niet 100% gegarandeerd.

Harold

Jelle
                                Moderator

Grappig, zal van mijn boxer ook eens de benzinekraan checken…

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.