Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

opelcorsa
    Bijdrager

ok hier is de foto van me vespa ciao.wielen gaan er binnenkort uit dan komen er 5 spakers in.dan is ie ver af

Wilk1985
      Topic starter

opelcorsa :
        ok hier is de foto van me vespa ciao.wielen gaan er binnenkort uit dan komen er 5 spakers in.dan is ie ver af

Dit lijken de originele wielen, en daar staat ook een bouwjaar in.

Marco196730
        Bijdrager

Hallo,

Tijdje geleden heb ik een Vespa Boxer gekocht, er staan 2 nummers in het frame geslagen.Ik hoop dat je mij wat meer kan vertellen over het jaartal.

Gr Marco

Ciao1968
          Bijdrager

Vermoedelijk een Boxer 2 van na 1973, wat voor type voorvork zit er in? Als je er meer foto’s van hebt zou dat mooi zijn.

Marco196730
            Bijdrager

bv
              Dit is hem.

jodojodo
              Donateur

Gisteren opgehaald :
                Vespa Ciao ( Donkerblauw )

Wit stickertje : 47R-41879

Frame nummer : C7E2T *201425*

Wilk1985
                Topic starter

Leuk, maar het is lastig om zo te zeggen wat het bouwjaar zou zijn. De lijst voor dit type Ciao is niet erg compleet, hij is zeker uit de jaren 80 of van vroeg in de jaren 90.

Heb je zelf wellicht een idee? Kijk eens of er een bouwjaar staat in de velgen/remhendels etc? Als we deze zouden kunnen identificeren zou dat alweer wat schelen, aangezien er in de lijst van dit type niet echt een logische volgorde is.

Bash
                  Bijdrager

Hallo!

Kan iemand mij helpen met de volgende serie-nummers? Beide ciao’s zijn afkomstig uit Frankrijk en ik weet niet uit welk jaar ze komen.

C7E 1905756 Oranje
                    C7N 1026729 Blauw (licht)

Veel dank!

B

Wilk1985
                    Topic starter

Bash :
                      Hallo!

Kan iemand mij helpen met de volgende serie-nummers? Beide ciao’s zijn afkomstig uit Frankrijk en ik weet niet uit welk jaar ze komen.

C7E 1905756 Oranje
                      C7N 1026729 Blauw (licht)

Veel dank!

B

Volgens de lijst zou de oranje van rond 1973 moeten zijn, en de blauwe van ongeveer 1970. Maar ik kijk dan vooral bij de C7E1T lijst.

Zou je eens wat foto’s erbij kunnen uploaden, dan kunnen we het bevestigen!

Bash
                      Bijdrager

Zou je eens wat foto’s erbij kunnen uploaden, dan kunnen we het bevestigen!

Hierbij de foto’s. Waar staat die 1T voor?

Ciao1968
                        Bijdrager

Oranje is denk ik ± 1973, voor wat betreft de blauwe blijf ik bij ± 1972. Dit omdat deze al vlakke velgen heeft, ik heb een paar foto’s van oudere met starre voorvorken bekeken (zit een Franse bij) en in die hebben nog een bult in de velgen.

Bash
                          Bijdrager

Dank Ciao 1968. Echter, het achterwiel heeft wel een bult en ziet er origineel uit. Het voorwiel is waarschijnlijk vervangen door diegene van wie ik hem heb gekocht.

Ciao1968
                            Bijdrager

Kan best zijn dat er ooit een andere velg rand in is gekomen, of vroeg in zijn leven het voorwiel al eens is vervangen. Naaf voor een starre voorvork Ciao met ‘fietsrem’ vind je nu niet meer zo maar. Kan ook nog zijn dat het achterwiel ooit is vervangen natuurlijk. Hoeveel spaken zitten er in het voor en achterwiel?

Als de motoren nog origineel zijn kom je aan de hand van de motor nummers ook een heel eind, zeker in combinatie met het framenummer.

virgil
                              Donateur

Beste heren,

Sinds kort heb ik mijn Oldtimer vrijwel klaar.
                                Echter bij aankoop van een oud mevrouwtje bleek dat de brommer 35 jaar heeft stilgestaan.

Er heeft dus nooit een kenteken op gezeten, nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen met het bouwjaar.
                                Dit heb ik nodig om de brommer te keuren.

Zelf denk ik aan bouwjaar 1974 aangezien er vrijwel gelijke framenummers op de eerste pagina staan (ook uit 74).

Het framenummer is: C7E1T*1504089*
                                En daarboven staat een nummer: ICM5321OM

Alvast bedankt!!!

Moimono
                                Bijdrager

Mijn groenblauwe/zeegroene Ciao heeft Vin C7E2T174422. 1985 of 1990?

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.