Vespa-Ciao.NL
:: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 1,068)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niemand
    Donateur

Ik heb gisteren naar de bloknummers gekeken.

Ik heb de volgende nummers liggen

*36041*
      *521366*
      *625543*
      *746082*
      *746627*
      *908911*
      *1003259*

Ook heb ik 3 soorten oldtimer krukassen, mij viel vooral de krukwang op die de inlaat af moet sluiten.
      Deze heeft een dunner stuk in het midden.

En ik heb nog een paar trapassen liggen, 2 soorten cranks. en 2 trappers.
      De linkse crank op de foto is een paar cm langer dan de rechtse.

De foto’s van de carters staan in de mijnalbum link.

http://www.mijnalbum.nl/Album=MTXMBJQB#I8JPHUXS

Bas23
      Bijdrager

Die trapas onder is geen Ciao maar Sparta ofzo, de bovenste ook denk ik, ik heb er hier ook nog wat zwerven.

Ciao1968
        Bijdrager

Ik zie nu pas dat alle laatste cijfers uit de lijsten zijn vervangen door een X? Waarom is dat? De kans dat iemand het framenummer van een nog bestaande oldtimer Ciao gaat omkatten lijkt mij heeel heel klein, daarnaast zijn veel van de nummers nog in dit topic of in andere topics te vinden, en op internet barst het van de framenummers.

Ook het Italiaanse register is geheel open. En als je niet je framenummer wil delen dan doe je dit toch niet. De lijst is voor mij nu niet zo interessant meer, en de behoefte om nummers te delen is zo van mijn kant uit ook niet groot meer.

Pas op het moment dat iemand moeilijk gaat doen voor wat betreft het delen van zijn framenummer wordt het wat mij betreft verdacht.

Wilk1985
          Topic starter

Ik heb eind vorig jaar inderdaad alle laatste nummers vervangen voor een x.

De reden hiervoor is inderdaad dat ik eventuele omkatters niet wil helpen. Er kan wel degelijk gesjoemeld worden met de nummers, maar hoe precies ga ik hier om dezelfde reden niet uit de doeken doen.

Wat de Italianen verder doen moeten ze zelf weten, als je op Google “Vespa Ciao Framenummer” intikt is dit topic het eerste dat omhoogkomt.

Deze lijsten zijn in het leven geroepen om het bouw/modeljaar van de brommer te kunnen bepalen, het laatste cijfer is daar absoluut niet bij nodig.

Goede vraag trouwens, ik vond het al zo lang duren voor iemand erover begon :thumb

Ciao1968
            Bijdrager

95% van de framenummers staan ook op het forum, de nummers uit de lijst kan je niet zomaar vinden en of knippen en plakken maar de nummers in de forums wel, dan zou je ook alle topics moeten schoonvegen (maar dan vind je ze nog wel in de google cache). Ik blijf erbij dat het overbodig is en niets toevoegd.

Ik zie het niet gebeuren dat een bestaand (Oldtimer) frame nummer gebruikt wordt om, om te katten, dat zou juist heel erg dom zijn.

Persoonlijk heb ik mijn nummers opgegeven om te delen, en niet om te censureren.

Er staan behoorlijke straffen op het omkatten van voertuigen. Nog afgezien van de consequenties met betrekking tot het strafblad wat je met zekerheid oploopt en de mogelijke (voorwaardelijke) gevangenisstraf die je boven het hoofd hangt. Lijkt mij behoorlijk dom als je daar aan begint met een brommer die in Nederland niet snel boven de 500 euro oplevert.

Vespaatje
              Donateur

ZAPC03000*00026518*

Ciao Mix 45 km

Wilk1985
                Topic starter

Vespaatje :
                  ZAPC03000*00026518*

Ciao Mix 45 km

Als ik naar het framenummer kijk zeg ik 96 of 97, kan je dit bevestigen? Wat staat er in de velgen? (Als het de originele velgen zijn natuurlijk)

Vespaatje
                  Donateur

Wilk1985 :

Vespaatje :
                    ZAPC03000*00026518*

Ciao Mix 45 km

Als ik naar het framenummer kijk zeg ik 96 of 97, kan je dit bevestigen? Wat staat er in de velgen? (Als het de originele velgen zijn natuurlijk)

Het zijn originele velgen, waar moet ik dan naar kijken ?

Tevens de snor versie:

Wilk1985
                    Topic starter

In je velgrand staat ergens een jaartal.

Daal72
                      Bijdrager

Hallo, mijn naam is Frank en ik heb sinds vandaag 2 Ciao’tjes… tenminste, ik heb de C7E1T 1700740 (1GM5321OM) en de C7E1T 1023590 (1GM531) staat erin… De 1 is nog een brommer en de ander alleen een frame… Omdat de laatste ook een kenteken heeft wil ik tzt alles overschroeven. Zie alleen verschil in de plek vd bobine. Bij t kale frame hangt ie eronder en bij de (nieuwere) Ciao zit ie naast het frame. ff kijken hoe wat dat tackelen. Ben benieuwd of ik nog meer ‘verschillen’ tegenkom. De 1 is van 1978 en de ander van 1970 als ik de mooie lijst mag geloven 😉 Leuk hoor !!

Ciao1968
                        Bijdrager

Leuk ! Ik zou die oude eerder opknappen, ipv alles over te gaan zetten. Tussen 1978 en 1970 zit veel verschil. Heb je er ook foto’s van?

opelcorsa
                          Bijdrager

nou ben benieuwd welk jaartal de mijne is : DGM19800 c7e2t*1825xx* kleur was orgineel blauw en is nu is de kleur zwart.

Niemand die het me kan vertellen ????

Bas23
                            Bijdrager

Nummertje voor de lijst!:D

Ciao C7E1T 203645X
                              Blok nummer: 560318
                              Kleur Blauw
                              Bouwjaar 1972
                              Italiaanse Ciao Lusso:thumb

Wilk1985
                              Topic starter

@ opelcorsa, eind jaren 80 volgens de lijst in de eerste post. Exact is lastig te zeggen, upload eens een foto hier dat maakt het makkelijker.

@ Bas23, hij staat erbij, het nummer lijkt niet helemaal te stroken met het bouwjaar overigens. En het was toch een Franse?

Bas23
                                Bijdrager

Volgens bronnen hier:D 72 waar kom jij op uit? Klopt Frans maar export uit italie;)
                                  Is ook in italiaane uitvoering, Lamp, stuur kappen.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 1,068)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.