:: Het "Black Beauty" Cittaatje – Heeft wat aandacht nodig
-
Leuke foto, een oldtimer Ciao is ook zeker een mooie aanvulling op de collectie 🙂 de keuze is groot op dat gebied qua uitrusting/bouwjaren etc.
Lees onderstaand topic eens door:
Het grote “vespa oldtimer” topic
Dan kom je veel te weten en kun je goed bepalen wat je ongeveer nodig hebt en waar je op moet letten bij de aankoop.
Heb dit weekend toch eens gekeken wat voor geheimen het beestje voor me verborgen hield. Het blokje blijkt een 10mm inlaat te hebben met daarop een 13/13 met 50 sproeier. Bougie is koffiebruin. De cilinder heeft een 22mm flens. Niet origineel laat model Citta dus, maar wel goed nieuws voor mij. Ik heb nu een Techno Citysputter die als je hem op de ‘juiste’ manier monteert tegen de achterband aanloopt. Ik wil er een pijpje met origineel uiterlijk maar van hoge kwaliteit op zetten.
Welke van deze past er op een Citta brug met het bredere bandje? Wil wellicht in de toekomst terug trappers monteren.

Ik denk niet 1 van die, je moet de Citta/Bravo versie hebben. Een Bravo brug is qua afmetingen gelijk aan een Citta brug.

Middenstandaard van de donorcitta en een setje originele piaggio trappers zitten er nu op. Ik kan hem nu weer op de standaard aankicken.
Merk wel dat hij een beetje ‘pingelt’/’zingt’ op top. Dan kan toch (als ik mij goed herinner) wijzen op wat speling op het big end of op het naaldlager van de zuiger, toch?
Ik heb een nieuwe benzinekraan besteld. Weet iemand of dit plastic ringetje enig doel dient en gemonteerd moet worden?

Volgens mij dient dit als een soort pakking. Deze komt op het uitstekende stukje van je frame. En dan drukt je benzinekraan dit wat fijn en gaat tegen het lekken. Dit denk ik. Plastic ringetje niet weggooien in ieder geval.
Dank! Er zat in elk geval geen exemplaar op mijn oude kraan.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.