- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door Cеть-2.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 mei 2014 om 08:09 #22482
Een fiets met trapondersteuning is ook begrenst op 25 😉
15 mei 2014 om 09:37 #22481JoeriH :
Een fiets met trapondersteuning is ook begrenst op 25 😉Ik betwijfel het, ik zie ze vaak genoeg harder gaan hoor.
15 mei 2014 om 09:54 #22480DarkMagician6 :
JoeriH :
Een fiets met trapondersteuning is ook begrenst op 25 😉Ik betwijfel het, ik zie ze vaak genoeg harder gaan hoor.
De trapondersteuning is maar tot 25, ik heb laatst met Speedyvespa 34 km/h gefietst
Gevaarlijk genoeg!
15 mei 2014 om 09:56 #22479En wij gaan niet harder dan de max. toegestane snelheid? 😉
Ik vind het maar smoesjes om niet over te stappen op alternatieve energie. Ga me nou niet zeggen dat je bij een zebrapad alleen luistert naar de auto’s en niet kijkt.
15 mei 2014 om 09:57 #22478DinoH :
DarkMagician6 :
JoeriH :
De trapondersteuning is maar tot 25, ik heb laatst met Speedyvespa 34 km/h gefietst
Gevaarlijk genoeg!
Ik dacht altijd dat die ondersteuning tot 30-40 was, maarja, het zal dan wel.
En 34 km/u is helemaal niet hard als top op een gewone fiets… Mijn record staat op 54,5 km/u op een drie versnellings Hema dames fiets. (Ik heb die fiets helemaal kapot gereden. 😀 Ik zette altijd zoveel kracht dat op een gegeven moment gewoon mijn achteras was doorgebroken.)15 mei 2014 om 11:50 #22429Ik zeg gewoon je brommer ombouwen:
Autowheelies non stop!
15 mei 2014 om 12:23 #23266JoeriH :
Een fiets met trapondersteuning is ook begrenst op 25 😉Echt niet, want mijn broer word op zijn normale 7 versnelling Gazelle fiets regelmatig eruit gefietst door oude mannetjes op elektrische fietsen.
Dingen gaan ver over de 30kmph.Maar goed deze fietsen geven ook wel aan hoe krom het is om over brommers en scooters te gaan zeuren.
Want vroeger fietste iedereen op de reeds genoemde Hema fiets oid en dat ging prima en was 100% goed voor het milieu
Nu fiets zeker 50% al met een accu achterop die iedere keer thuis opgeladen word en na een kleine 2 jaar is de accu op en moet er een nieuwe op.Dus die dingen nemen stroom en leveren bakken met oude accu,s op. En dan staan ze in de politiek te roepen dat dit oplossing is:?
80% van onze stroom wekken we op met kolen centrales, dus z,on accu laad je op met kolen.
Dus wat ze eigenlijks zeggen is dat we allemaal weer op kolen moeten gaan rijden:lol15 mei 2014 om 13:17 #22483@ Martino, een gasgenerator bedoel je zeker? 😀
15 mei 2014 om 14:53 #22428Een oud collega van me heeft ook zo’n fiets en de leverancier heeft hem zo afgesteld dat hij iets harder gaat.
Dat gaat blijkbaar makkelijk.
Je kunt ze ook 60 laten rijden, maar dan is de accu zo leeg.15 mei 2014 om 16:16 #22427Laat de verkoop van 2takters maar stoppen (onze damesbrommers worden toch niet meer uitgebracht). Verbod op 2 takters lukt sowieso niet, hetzelfde als je vuurwerk gaat verbieden (dit jaar mag het ook pas VANAF 6uur savonds wat ook nergens op slaat, maar wij als kinderen vinden het leuker om s’morgens knallers af te steken en s’avonds siervuurwerk) En zoals Coda al zegt, elektrische fietsen zijn ook op te voeren net zoals brommers (die aan alle kanten zijn begrensd door busjes en ringetjes). Die zijn nog nooit getest op de rollerbank, en ze kunnen zelfs harder dan een snorfiets wat eigenlijk gewoon belachelijk is.
15 mei 2014 om 16:18 #22425Was laatst een man op tv die zijn normale 27 km/u e-bike had opgevoerd naar 74 km/u hahaha hij vond dat hij anders een te lange reistijd had…
Maar goed je hebt ook e-bikes die gewoon 100 km/u halen:
http://www.youtube.com/watch?v=EgXGgcSRGyABen benieuwd wanneer deze dingen op de rollerbank mogen etc.
15 mei 2014 om 16:31 #22424die stomme elektrische fietsen moeten gewoon een blauwe plaat krijgen.
en die mensen moeten er dan gewoon verzekering voor betalen en je moet ouder dan 50 wezen om er op te mogen rijden vindt ikbeetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 mei 2014 om 16:45 #22422Die 40kmu versie heeft ook een kenteken…
Alleen gaan die dingen 45 en hoef je geen helm op…15 mei 2014 om 17:02 #22423Jelle :
Ben benieuwd wanneer deze dingen op de rollerbank mogen etc.Een kenteken is al wel in opspraak gekomen dus misschien moeten ze daarna ook wel gewoon op de roller:lol
Zie opa al staan te trappen op een rollerbank:D15 mei 2014 om 17:56 #22421
Anoniembeunhaaz :
Leg me eens uit hoe een brommer (als die met 1 liter benzine) meer km kan rijden dan een auto , dat dit vervuilender is? Dat begrijp ik nog altijd niet helemaal… Tevens, waarom een of ander hippie blad napraten… Het blad heet Nature, moet je vooral serieus nemen 😛het heeft niks te maken met de hoeveelheid brandstof je verbrand, maar met de uitstoot.
deze ligt bij mijn tomos bijvoorbeeld op de EURO 2 norm. dit kun je vergelijken met een redelijk oude vrachtwagen die dikke rookwalmen trekt.qua mileuschade is mijn tomos dus net zo erg als een oude vrachtwagen.
het gaat niet om wat je ziet, maar om wat er daadwerkelijk word uitgestoten in de gassen.
koolmonoxide (CO), koolwaterstof (HC) en stikoxide (NOx).hoop dat ik het duidelijk uit heb gelegd.
KleineJoop :
Een volledig begrensde 4t snorscooter is nog een stuk vervuilender omdat die dingen continue voluit toeren draaien. Beetje standaard 2-takt (schakel)brommer is dan al minder schadelijk, gewoon omdat je rustiger kan rijden in plaats van blazen met een vario.alvorens ik een discussie veroorzaak, dit is niet mijn bedoeling.
Maar wat jij hier stelt is totaal fout, een 2 takt motor verbrandt zijn smeerolie bij de verbranding, weet iedereen neem ik aan.
bij een 4 takt word een gering deel van de smeerolie verbrand door lekverlies.
de uitstoot van een 4 takt is dus minder schadelijk. ook al draait hij het dubbele aan toeren van een 2 takt.Plus een goed afgestelde 4 takt scooter, met fatsoenlijke vario, (gewoon nieuw uit winkel) rijd 9/10 x zuiniger dan een nieuwe 2 takt.
je hebt je niet goed verdiept in de werking van het 2/4 slag principe. bij een 2 takt vind er elke krukasrotatie 1 ontbranding plaats.
bij een 4 slag, vind er per 2 krukasrotaties 1 x ontbranding plaats.dus 4 takt 7000 toeren is 3500 ontbrandingen, 3500x benzineverbruik
2 takt 7000 toeren is 7000 ontbrandingen, 7000x benzineverbruik.en als laatste aan dit verhaal,
er is niemand die voor mij bepaalt of ik een 2 takt rijd of niet! :no -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.