Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Bijdrager

Nou, ik ben gister en vandaag al ff bezig gegaan, en hansieB wou foto`s zien:

owja, de boring van mijn cilinder is 38mm? met heel veel moeite kan ik er met de digi schuifmaat 38.1 van maken… en mijn zuiger is 38.2 (staat erop) en past er nog maar net in? Volgensm ij heb ik een vage cilinder 😉

speedbuxy
      Bijdrager

hansieb :
        Ik vind de regels wel goed ansich , maar een 1 km lange weg is bij de meeting plek lastig te vinden.

De langste weg daar is 850 meter is het niet beter om de sprint 750 meter lang te laten zijn ? (ook ivm met afremweg)

Zo qua optrek kracht niet verkeerd wezen om hem nog korter te maken.
        Geeft meer potentie om er nog wat kracht onderin aanwezig te laten zijn.
        Dus ik vind 750 ook wel goed.

speedbuxy
        Bijdrager

LvDoni :
          Nou, ik ben gister en vandaag al ff bezig gegaan, en hansieB wou foto`s zien:

owja, de boring van mijn cilinder is 38mm? met heel veel moeite kan ik er met de digi schuifmaat 38.1 van maken… en mijn zuiger is 38.2 (staat erop) en past er nog maar net in? Volgensm ij heb ik een vage cilinder 😉

zeer netje gedaan:thumb
          .

LvDoni
          Bijdrager

Danku, 1 spoelpoort moet ik nog verbreden (de onderste) en ik zit met de uitlaatpoort, wil daarmee neit te extreem gaan hij is al lekker vierkant, maar qua hoogte… ik wil ook flink wat koppel behouden.. dus de poort is niet erg hoog. Probleem is, dat ik amper bij de uitlaatpoort kom, hij is nu wel hoger, maar de poort richting het tuitje is amper te bewerken 🙁

Nouja, we zullen wel zien… heb nu alleen nog maar een blok en een vespa nodig 😛

G-no
            Donateur

je hebt je spoeler toch niet richting uitlaatpoort verbreed ofwel? mooi gedaan die uitlaatpoort:) aleen jammer van die kras!:P

speedbuxy
              Bijdrager

LvDoni :
                Danku, 1 spoelpoort moet ik nog verbreden (de onderste) en ik zit met de uitlaatpoort, wil daarmee neit te extreem gaan hij is al lekker vierkant, maar qua hoogte… ik wil ook flink wat koppel behouden.. dus de poort is niet erg hoog. Probleem is, dat ik amper bij de uitlaatpoort kom, hij is nu wel hoger, maar de poort richting het tuitje is amper te bewerken 🙁

Nouja, we zullen wel zien… heb nu alleen nog maar een blok en een vespa nodig 😛

Ja opzich vind ik ook wel dat de uitlaat tuit eraf mag voor bewerking.
                Alleen zijn er mensen die lassen sowieso niet willen.
                Maar denk dat ik hem er wel even afsloop anders kan je er idd vrij kut bij.

En de uitlaatpoort idd niet te hoog maken, word toch maar een 1000meter of minder sprint.
                Dus trekkracht is het belangrijkste en ook het leukst trouwens.
                Zit de meest uitdaging in.

LvDoni
                Bijdrager

jawel, dat heb ik WEL gedaan! :pest

Jelle
                  Moderator

vind het ook wel jammer, dat er geen xtra spoelers op mogen… dat is echt niet zo moeilijk om te maken hoor. ik red het ook met een 15,- euro dremel en een boormachine en veel geduld.

en omdat nou pro tuning te noemen 😕

geloof me iedere simpele met een dremelsetje en een boormachine kan dat….

sowieso vind ik dat je maar 1 klasse moet hebben, en dat degene met meer ervaring dan zouden winnen is bullshit, vroeger toen ik 16 was had ik alleen een boormachine en wat vijltjes en ik kon zo’n standaard blok wel leuk oppimpen + dat ik toen ook nog dik 20 kg lichter woog en dus zou ik in principe toen harder gereden hebben dan dat ik nu meer ervaring etc. heb….

even over een 1 km lang sprint stuk…
                    tijdens de terug weg van de gumball, waren we verkeerd gereden en ergens aan de rand van Groningen zagen wij een heeeeeeel mooi lang sprint stuk, was trouwens ook een mooie locatie voor een meeting….

speedbuxy
                    Bijdrager

Is mooi dat JIJ dat wel kan en al kon.
                      Ik denk niet de hele tijd wat IK kan, ik denk eraan wat anderen misshien niet zouden kunnen.
                      En daar is extra spoelers 1 van.
                      En vind het ook gewoon kortzichtig om te roepen dat iedereen het wel kan.
                      Tuurlijk kan iedereen met een dremel het voor elkaar krijgen, maar het verschil tussen het kunnen en er echt aan beginnen zit een groot verschil.

Vind het ook maar raar dat iedereen blijft zeuren regels zijn regels.
                      Ik heb bij een scooter en brommersprint nog nooit zoveel gezeur gehoord.
                      En die regels hebben voor echte tuners ook genoeg beperkingen.

Zelfde als de afstand, wat is er nou niet goed aan 1km?
                      En snelheids race is niks aan, moet je hem namelijk zo tunen dat er steppend mee weg trekt.
                      Plus dat dit met oog op moeilijkheid factor ook nog makkelijker is.
                      Want voor een lange afstand race moet alles gewoon dom makkelijk op het groost mogelijk getunen.
                      Terwijl er met 1km sprint nog bij komt kijken dat je ook een leuk koppel moet behouden.
                      Wat in mijn ogen meer een uitdaging is.
                      En ook meer verschil qua tuning in zal plaatsvinden.

TimoO_
                      Donateur

je weet nooit of je iets kan of niet, als je het niet hebt geprobeert.

LvDoni
                        Bijdrager

Regels zijn prima hoor, bij brommersprint zijn er ook regels, membraam op inlaat maken is makkelijk, maar het mag niet. Ookal kan iedereen er een spoeler bij maken (wou ik ook doen)… laat het gewoon laagdrempelig. Ik durf te wedden dat niet iedereen daar de kennis en vaardigheid voor heeft. Juist met laagdrempelige dingen word het spannend, want nu moet je met beperkte middelen, zoveel mogelijk vermogen halen, das toch veel leuker dan alles groot en maximaal maken?

TimoO_
                          Donateur

hm ik ben het er eigelijk nog niet mee eens maarja ik heb er niets over te zeggen. ik vind er zo nog maar weinig leuks aan, iedereen gaat nu hetzelfde doen en je kan geen addertje onder het gras leggen, groot ingrijpen maar toch nog alles volgens de regelementen.

Crullie
                            Topic starter

Zo te vernemen zijn er meer mensen die de regels aangepast willen zien.
                              Tot nu toe zijn er maar weinig die zich kunnen vinden met de regels die er nu zijn, terwijl de grote meerderheid vind dat er MEER mogelijkheden moeten komen om een 50cctje snel te maken.

We hebben genoeg tijd om te kijken wat er gaat gebeuren met de regels en hoe regels moeten worden, en dat was ook de bedoeling van dit Topic, de reacties toetsen van iedereen hoe uiteindelijk de regels moeten worden.

Dus geef je mening en we zullen zien wat er gebeurd, het gaat er uiteindelijk om een toffe dag er van te maken met zeer snelle 50cctjes die gewaagt aan elkaar zijn.

TICKLING BARN

Tijn
                              Bijdrager

lijkt me een leuk id , maar heb nu een vraag
                                de boring moet standaard zijn , maar mag er ook een bus inzitten met diameter 38.2 ipv de orginele cilinderwand ?

Crullie
                                Topic starter

@ Tijn, Ik denk dat als we dit (een cilinderbus ) zouden toestaan dat er weer mensen gaan roepen van als een bus mag dan mag een ander merk cilinder ook, en dat is nou net niet de bedoeling omdat het om een origineel blokkie gaat waar we alles uit willen halen kwa pk’s en koppel, dus zo veel mogelijk originele onderdelen tot de max zien te krijgen.

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.