Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Topic starter

@ TimoO, Tja in eerste instantie wou ik ook alles gewoon toelaten maar veel mensen hebben geen lasapparaat en extra poorten schijnt ook te moeilijk te zijn voor de meesten onder ons.

Maar als er meer mensen zijn die meer willen dan de regels die er nu staan, komt er een Pro klasse voor de echte Tuners onder ons.

De regels zoals ze nu zijn geeft toegang voor meer mensen om mee te doen.

Dus geef je op en geef aan of je Pro-klasse wil of niet.

TICKLING BARN

ArvidW
      Donateur

Ik denk dat mensen zich te snel tot “beperkt” rekenen kwa gereedschap.

Je maakt met een boormachine + rattenstaart met een beetje handigheid gewoon 2 boosterpoorten in een cilinder ,daar is geen goedkope dremel van 15 euro voor nodig.

Een uitlaatpoort tunen kan simpel met een 15 euro dremel, je flens zaag je eraf en dan kun je mooi overal bij. Overal in het land zijn fanatieke gasten bij metaalberekingsbedrijven die in hun pauze wel voor 10 euro een nieuwe flens aan willen lassen.

Een zijinlaat op je carter maken kan simpel, zorg voor een membraamhuis, veel epoxi, een vijl, een boormachine en een goedde carburateur en je kunt zo een zij-inlaat maken die er na 500km vanzelf vanaf valt (brommer hoeft toch maar 1km te rijden)

Een cilinder ophogen en vlakken kan iedereen met een figuurzaag, boormachine, slijptol, glasplaat en schuurpapier.

Je moet gewoon creatief zijn met het gereedschap wat je hebt en je moet veel geduld hebben, mijn eigen koffer is ook zeer beperkt. Ik mag dan wel mijn eigen lasapperaat hebben maar mijn DR70evo met 26mm flens heb ik ook weggebracht naar een MIG-Mag’er omdat ik het zelf niet aankon (lees aandurfte) (het enigste “speciale” wat ik heb is lasapperaat, slijptol en een stevige bankschroef)

Vandaar dat ik ook voor wat soepelere regels ben:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

speedbuxy
        Bijdrager

ArvidW :
          Ik denk dat mensen zich te snel tot “beperkt” rekenen kwa gereedschap.

Je maakt met een boormachine + rattenstaart met een beetje handigheid gewoon 2 boosterpoorten in een cilinder ,daar is geen goedkope dremel van 15 euro voor nodig.

Een uitlaatpoort tunen kan simpel met een 15 euro dremel, je flens zaag je eraf en dan kun je mooi overal bij. Overal in het land zijn fanatieke gasten bij metaalberekingsbedrijven die in hun pauze wel voor 10 euro een nieuwe flens aan willen lassen.

Een zijinlaat op je carter maken kan simpel, zorg voor een membraamhuis, veel epoxi, een vijl, een boormachine en een goedde carburateur en je kunt zo een zij-inlaat maken die er na 500km vanzelf vanaf valt (brommer hoeft toch maar 1km te rijden)

Een cilinder ophogen en vlakken kan iedereen met een figuurzaag, boormachine, slijptol, glasplaat en schuurpapier.

Je moet gewoon creatief zijn met het gereedschap wat je hebt en je moet veel geduld hebben, mijn eigen koffer is ook zeer beperkt. Ik mag dan wel mijn eigen lasapperaat hebben maar mijn DR70evo met 26mm flens heb ik ook weggebracht naar een MIG-Mag’er omdat ik het zelf niet aankon (lees aandurfte) (het enigste “speciale” wat ik heb is lasapperaat, slijptol en een stevige bankschroef)

Vandaar dat ik ook voor wat soepelere regels ben:)

Ik was onder andere 1 die extra spoelers niet wou.
          Niet dat het voor mij een probleem is, maar ik verplaats me terug naar toen ik 16 a 17 was.
          En en die tijd had mee dat tegen gehouden is niet iets waar je als leek zomaar aan begint.
          En zoals je zegt met een boor en rattestaart krijg je natuurlijk nooit z,on mooi effeckt als iemand met mooi slijp gereedschap.

Dus dan word het een race/sprint voor degene met het mooiste gereedschap.
          Maar zoals crullie ook al zegt een pro klasse erbij is ook een optie, voel ikzelf ook wel voor.

Maar z,on simple voor iedereen instapbare klasse moet er ook komen vind ik persoonlijk.

Tonni
          Moderator

Ik denk dat er in de standaard klasse op deze manier niet veel verschil zal gaan zitten, het voordeel zal hem dan vooral in het gewicht gaan zitten…

Ik bedoel, er zal wel verschil zijn maar nooit veel omdat er alleen inlaat , uitlaat en spoelers kan worden gedaan dan (in grote lijnen).

Verder ben ik het eens met Arvid, en daarbij zegt het ‘mooie’ gereedschap nog steeds niets over je eventuele ’tune’ kunsten. Het is dan ook best mogelijk dat toevallig diegene die alleen de boormachine en de vijltjes heeft toch het snelste blokje heeft.

Daarom ben ik voor iets meer vrijheid m.b.t. de boosters en extra spoelers.

Als je vrij bent om je vliegwiel te verlichten mag je ook Pinasco wieltjes gebruiken neem ik aan?

Nog een vraag: Je mag dan dus ook niet je uitlaatpijp verwijderen vanwege het tunen v.d. poort om hem er daarna weer aan te (laten) lassen??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Crullie
            Topic starter

Crullie :

Maar als er meer mensen zijn die meer willen dan de regels die er nu staan, komt er een Pro klasse voor de echte Tuners onder ons.

De regels zoals ze nu zijn geeft toegang voor meer mensen om mee te doen.

Dus geef je op en geef aan of je Pro-klasse wil of niet.

@ Tonni, dus jij bent ook voor een Pro-klasse ?????
              @ ArvidW, Pro-klasse ook voor jou. ?
              @ TimoO, Van jou weet ik het via msn, Pro-klasse.

TICKLING BARN

speedbuxy
              Bijdrager

Tonni :
                Ik denk dat er in de standaard klasse op deze manier niet veel verschil zal gaan zitten, het voordeel zal hem dan vooral in het gewicht gaan zitten…

Ik bedoel, er zal wel verschil zijn maar nooit veel omdat er alleen inlaat , uitlaat en spoelers kan worden gedaan dan (in grote lijnen).

Verder ben ik het eens met Arvid, en daarbij zegt het ‘mooie’ gereedschap nog steeds niets over je eventuele ’tune’ kunsten. Het is dan ook best mogelijk dat toevallig diegene die alleen de boormachine en de vijltjes heeft toch het snelste blokje heeft.

Daarom ben ik voor iets meer vrijheid m.b.t. de boosters en extra spoelers.

Als je vrij bent om je vliegwiel te verlichten mag je ook Pinasco wieltjes gebruiken neem ik aan?

Nog een vraag: Je mag dan dus ook niet je uitlaatpijp verwijderen vanwege het tunen v.d. poort om hem er daarna weer aan te (laten) lassen??

Als iedereen dat toch zo makkelijk kan maken met een boor en een vijl.
                Waar zijn alle foto,s dan van mensen hier op het forum die dat al gedaan hebben?

Enige wat ik wel eens zie is doorgetrokken spoelers in het cater.
                En dit is dan ook wel simpel te maken.
                Maar dit is bij spoelers in de cilinder erbij maken een heel ander verhaal.

De jager tuning doet het ook wel en die word daar al vet voor geprezen.
                En dat is ook nog op het scooterforum waar de helft een tune bedrijf heeft.

Dus dan zou iedereen hier het wel zelf kunnen? terwijl het onder de tuners in de scooterwereld zelf als vrij pro word gezien.

Heb het namelijk ook even rond gevraagt, en al mijn maten met wat verstand ervan zagen dat niet als iets wat je zomaar even doet.

En niet dat het niet mogelijk is, maar dan nog is het voor degene met mooi gereedschap een koud kunstje en iemand die dat niet heeft staat daarvoor uuuuurrrrrrreeeeen in de schuur te bewerken.

Ook wat oneerlijk verdeeld lijkt mij.

Maar goed regels Zijn regels vind ik en daar moet maar naar aangepast worden.
                Regels van een scooter of brommersprint staan ook vast en daar word ook nooit over gezeurd.
                En hier word niks anders gedaan.
                Kan er niet gewoon gezegt worden van ja leuk lijkt me leuk om mee doen?

ArvidW
                Donateur

Als jij zegt dat boosterpoorten erbij maken pro is waarom zou je het dan verbieden? Dan zou het dus bij niemand hier op de site lukken en lost het probleem zichzelf op. Mocht het wel iemand lukken dan is dat toch geweldig:D en inspireerd het mensen hier op de site om zelf ook eens verder te kijken naar hun eigen cilinder en niet direct die polini80 aan te schaffen:). Hier op de site heeft zover ik weet niemand cilindertuningsgereedschap. (anders zou mijn interressepeilingstopic niet zo volgespamt zijn:P)

Afgezien van dat vind ik het alsnog een super gaaf idee:thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

TimoO_
                  Donateur

het is zeker een goed idee, maar het moet wel een uitdaging zijn, en niet het zoveelste blokje dat je precies hetzelfde tuned als anders.

G-no
                    Donateur

minimum leeftijd 16 jaar?:(

ArvidW: Tegen de tijd dat we gaan testen ben jij neem ik aan toch al wel 16 jaar?

speedbuxy
                      Bijdrager

ArvidW :
                        Als jij zegt dat boosterpoorten erbij maken pro is waarom zou je het dan verbieden? Dan zou het dus bij niemand hier op de site lukken en lost het probleem zichzelf op. Mocht het wel iemand lukken dan is dat toch geweldig:D en inspireerd het mensen hier op de site om zelf ook eens verder te kijken naar hun eigen cilinder en niet direct die polini80 aan te schaffen:). Hier op de site heeft zover ik weet niemand cilindertuningsgereedschap. (anders zou mijn interressepeilingstopic niet zo volgespamt zijn:P)

Afgezien van dat vind ik het alsnog een super gaaf idee:thumb

Probleem lost zich dan ook wel op.
                        En dat is gewoon dat er bijna niemand mee doet:(
                        Of max een stuk of 5
                        Dan heb ik liever 15 en wat minder profersioneel.

En daarbij

speedbuxy
                        Bijdrager

TimoO_ :
                          het is zeker een goed idee, maar het moet wel een uitdaging zijn, en niet het zoveelste blokje dat je precies hetzelfde tuned als anders.

Dus jij tuned regelmatig een 50cc blokje tot de max?
                          Denk niet dat iedereen dat hier op het forum doet of heeft gedaan

speedbuxy
                          Bijdrager

Om even terug te komen op het zo ”makkelijk” maken van de extra spoelers.
                            Waarom zijn mensen zoals piet vd gaag dan zo geliefd en gewaardeerd in de kreidler wereld?

Mensen betalen vermogens voor een door hem bewerkte cilinder.
                            En het bewerken van hem bestaat ook een groot gedeelte uit extra spoelers maken.
                            Maar als dit toch zo”makkelijk”is waarom kopen mensen die cilinders dan zo graag.
                            En staan er vaak reply,s, van had mijn cilinder graag eens willen laten bewerken door piet vd gaag.

Deze mensen zijn dus allemaal lui?
                            Want dit hadden ze toch zo zelf kunnen doen volgens sommigen hier
                            En in de kreidler wereld zijn het ook nog meestal ouderen met best wat leeftijds ervaring.

En die laten zoiets zelfs al doen door een tuner.
                            En dan zouden alle mensen het hier van vespa ciao het zelf wel kunnen:)
                            Come on keep it real.

!Japieoh!_!Ciao!

Tim, hier op het forum heeft het laatst toch ook zelf gedaan?, dus het is zeker mogelijk alleen zal het wel wat boortjes, vijltjes en tijd kosten.. 🙂

TimoO_
                              Donateur

als het niet lukt horen we het vanzelf wel toch? het is toch maar een 50cc orgineeltje ik denk dat iedereen het wel voor over heeft zoeen cilindertje te doneren aan een test, weet je meteen wat je kan en wat je niet kan.

je krijgt er meer ervaring door etc. ik denk dat iedereen die hier aan meedoet wel eens een uitlaatpoortje vergroot heeft en een inlaat zo mooi en groot mogelijk heeft proberen te maken. dus laten we dan eens met een uitdaging komen :con

hansieb
                                Moderator

Ik vind de regels wel goed ansich , maar een 1 km lange weg is bij de meeting plek lastig te vinden.

De langste weg daar is 850 meter is het niet beter om de sprint 750 meter lang te laten zijn ? (ook ivm met afremweg)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.