Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Bijdrager

Zo, ben begonnnen met mijn cilinder aanpassen 😉 …. voordat ik aan het werk ga maak ik nog wel ff een foto`tje 😉

edit: KUUUUUUT… uitgeschoten met het freesje 🙁 Een lekkere kras bij de uitlaatpoort. Nouja, de vorm is wel perfect, evenals de spoelpoorten. Moet ik hem maar even laten honen ben ik bang 🙁

AA-T
      Sleutelbeheerder

der is altijd een edit knop he lv doni, die 2 posts hadden ook in 1 gekund..

gehoond is toegestaan, mits de cilinder niet groter is als 38,4mm
        de zuiger dient ook orgineel piaggo te zijn, dus neit zelf draaien, aanpassen mag wel
        en de kop dient ook orgineel te zijn.. aanpassen mag..
        maar in hoeverre, moeten we nog even op de regelementen afwachten

pier
        Bijdrager

mag 38.6 niet dan? want ik heb ook een 50cc tje die 18.6 is en deze is helemaal orgineel piago!

groeten

AA-T
          Sleutelbeheerder

.-{2F4OV}-. :
            Met een slag van 43mm (dus std) en een boring van 38.48mm kom je op 49.98137955199999 cm3;)

En met een slag van 43mm (dus std) en een boring van 38.49mm kom je op 50.007360775500004 cm3. Dit is dus eigenlijk al te veel…

hier heb je je antwoord pier..
            de bedoeling is echt 50cc, en niet meer..

je kan een 50cc behoorlijk honen vanwege het dikke hemd, wellicht is dat ooit met die van jou gebeurd

FonS
            Bijdrager

ja dan is ie lekker uitgelubberd :p 38,4mm is toch echt het grootste dat ze maakten (38,6mm = 50,29 cc , dus illegaal)

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

38.6 boeie, mag van mij gewoon mee doen.

tis geen officieel koninglijk 50cc race blok compitie :P, net alsof die door die 0.2mm sneller zal gaan 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

pier
                Bijdrager

oei oei dan rijdt ik zomaar iligaal:O maar ik snap je punt aat

AA-T
                  Sleutelbeheerder

aan de ene kant maakt het mij ook niet al te veel uit maar heb aan de andere kant ook weer zoiets van regels zijn regels..

laten we de regelementen nog even afwachten
                    en dan moet der nog even afgesproken wat echt de uiterste max is aan boring (als dat er nog niet instaat) en ons daar gewoon aan houden..

kan me namelijk ook voorstellen dat sommigen hun cilinder zullen moeten laten honen na het tunen (vooral bij de dremelaars onder ons)
                    of de mensen die een vastgelopen 50cc gaan tunen

speedbuxy
                    Bijdrager

Ik vind dat de cilinder inhoud onder de 50cc moet blijven.
                      Nou maakt 0,1 of 0,2 niks uit maar ergens moet de grens liggen en dan zeker bij de cilinder inhoud.

Bij een officele 50cc sprint was 0,1 teveel ook genoeg geweest om niet meer me te mogen doen.
                      En aan de cilinder aanschaf hoeft het niet te liggen, want die dingen zijn voor een appel en ei te krijgen.

Zeker met nog maanden zoektijd;)

Maar goed regels komen er binnenkort en waarschijnlijk gaat het weer terug naar lekker basic en simpel om het voor jong en oud ervaren en onervaren toch leuk te houden.

Want het is leuker 20 deelnemers te hebben en wat minder proffersioneel, dan maar 5 deelnemers en zeer proffersioneel.

G-no
                      Donateur

ik zou 38.6 wel een fijne maat vinden, heb je teminste nog genoeg kans om te honen mocht je 1 keer uitschieten.

speedbuxy
                        Bijdrager

G-no :
                          ik zou 38.6 wel een fijne maat vinden, heb je teminste nog genoeg kans om te honen mocht je 1 keer uitschieten.

Ja 38,6 is opzich ook nog steeds orgineel, dus moet idd ook nog wel kunnen.
                          Maar 38,7 of 8 gaat mij persoonlijk te ver.
                          Ondanks dat het qua winst misshien niks voorsteld.
                          Moet wel gewoon orgineel vespa blijven qua maten en vorm:)

ArvidW
                          Donateur

Wie o Wie gaat trouwens de regels op papier zetten? Speedbuxy, jij bent wel iemand die vanwege scootertuning en sprints hier veel vanaf weet?:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

LvDoni
                            Bijdrager

Hey sprint Speedbuxy ook? phat, dan heb ik m vast wel eens gezien! 🙂

Maargoed, Net met hansieB gepraat.. misschien trap ik m`n cilinder naar hem toe en zet hij m op z`n blok, aangezien ik geen vespa meer heb, en ook geen blok. Blok is geen probleem, mar ik heb al 5 brommers in de schuur, dus daar komt geen brommer meer bij. Of is er iemand die dan het blokje onder zijn vespa wil doen? 😉

Crullie
                              Topic starter

Het Reglement staat nu in de eerste post, mocht er wat ontbreken of niet naar wens of vragen of wat dan ook dan hoor ik het graag.

Basis is er en ik hoop dat iedereen het een beetje kan volgen en begrijpen.

TICKLING BARN

TimoO_
                                Donateur

hm ik vind het vrij streng, je mag nog niet eens een andere uitlaatpoort erop lassen, of spoelers bijmaken. maakt het wel een minder grote uitdaging vind ik, nu is het gewoon een beetje getuned blokje :con

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.