Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Het 50cc Race Blok Topic
- Dit onderwerp bevat 253 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2007 om 23:28 #206809
Ach man, beetje vertrouwen!
Nja, het maakt me niet uit, ik doe hoe dan ook mee.
12 september 2007 om 23:29 #206810Ik heb al wat humoristisch gevonden 😛
Cilinder ophogen ben benieuwd of dat kan werken.
De procedure:
Men heeft een plaat van alu van 2mm van minimale dikte nodig!, 2.5max,
Men moet de plaat van marmer met het abrasif papier voor ramoter de bovenkant van de cilinder hernemen om épaissseur van calle in te halen.
Ziehier aan wat ressemnle dit beroemd calle:12 september 2007 om 23:31 #206812hansieb :
Edjuh :
In je eentje testen is saai, ik wil idd. tegen de toptjoeners racen:DIk zeg groningen meeting, dan is er genoeg tijd(want dat blijkt elke keer weer een probleem:con), als je het goed aan wil pakken kan je echt wel wat tijd gebruiken.
Dit is veel te ver weg ! na mijn mening. Ik ga echt niet ff op de meeting me blok eronder trappe voor 50cc blok mits ik de reedvalve verkocht heb dan ofzo.
Ik en flick, crullie , tonni ( wou ook mee doen als het goed was ) , aa-t gaan gewoon hier met zen 4en testen op een lange weg ofzo.
Ik zeg een doofpot affaire dit houd nooit 1 jaar lang stand
Is leuk dat jullie bij elkaar in de buurt wonen en testen met z,n allen kan dan idd.
Maar vind het wat kort om de bocht om te zeggen dat iedereen dus eigenlijks over een maandje die kant maar even op moet komen rijden.
Want anders duurt het je allemaal te lang.Sommigen die mee willen doen wonen totaal niet in de buurt.
Want als barry bv mee zou willen doen moet ie alleen even voor een raceje deze kant op rijden.En zoals edjuh zegt, wat tijd is helemaal niet verkeerd.
En op de meeting zelf is gewoon gezelliger heb je ook wat toe schouwers.Ik doe sowieso niet mee aan alleen z,on raceje,
die kan ik hier namelijk ook wel tegen m,n maten houden.
Leek mij alleen gezellig om het in combo met de meeting te houden.
Anders is het mij veel te kaal.En als jij het z,on probleem vind om je blokje over te zetten en een andere klok in je achterwiel te zetten wil ik dat wel voor je doen;)
Als je dat namelijk al veel werk vind
Dan ben ik benieuwd hoe je tune werk eruit ziet:)
Daar zit namelijk als je het goed wil doen veel meer werk in12 september 2007 om 23:34 #206813hansieb :
Ik heb al wat humoristisch gevonden 😛Cilinder ophogen ben benieuwd of dat kan werken.
De procedure:
Men moet de plaat van marmer met het abrasif papier voor ramoter de bovenkant van de cilinder hernemen om épaissseur van calle in te halen.
Ziehier aan wat ressemnle dit beroemd calle:Deze persoon weet idd wat ie doet.
Komt heel dicht in de buurt van mijn plannen.12 september 2007 om 23:36 #206814Haha buxy , het deps blok alleen al eronder weg slopen duurt een heel stuk langer dan een normaal blok ik moet nog steeds bijna hameren , carb er eerst onder weg schroeven enz. Dat is op de meeting ruim een uurtje beunen als je het een beetje normaal wilt doen
Naja thomas en ik flanzen wel wat inelkaar 🙂
Btw die website is wel humoristisch , klopt het door die ophoging dat de poorten langer opstaan ? 😛 erg leuk voor het 50cc beun blok die kerel claimt snelheden 70 -75km/h
P.s ik zeg ook niet dat jullie hier allen heen moeten komen dat hoeft echt niet , een echte race zou leuk zijn dat geef ik je gelijk!
12 september 2007 om 23:48 #206815hansieb :
Haha buxy , het deps blok alleen al eronder weg slopen duurt een heel stuk langer dan een normaal blok ik moet nog steeds bijna hameren , carb er eerst onder weg schroeven enz. Dat is op de meeting ruim een uurtje beunen als je het een beetje normaal wilt doenNaja thomas en ik flanzen wel wat inelkaar 🙂
Btw die website is wel humoristisch , klopt het door die ophoging dat de poorten langer opstaan ? 😛 erg leuk voor het 50cc beun blok die kerel claimt snelheden 70 -75km/h
P.s ik zeg ook niet dat jullie hier allen heen moeten komen dat hoeft echt niet , een echte race zou leuk zijn dat geef ik je gelijk!
Ja was ook maar een grapje:)
Dan kan ik nog beter een oud frame voor je meenemen:)En de poorten zouden alleen langer open blijven als ie ze ook naar beneden heeft geslepen, anders zouden ze alleen hoger komen te liggen.
Maar ik denk dat hij heeft willen oplossen wat mij ook was op gevallen.En dat is dat de zuiger niet helemaal mooi tot onder de spoel en uitlaatpoort komt
Dus daarom heeft ie hem denk ik wat opgehoogt.
En wat je ophoogt moet er boven weer af.Sowieso kan er altijd boven wel wat vanaf, want de zuiger komt daar ook niet mooi tot bovenin de cilinder
Maar hij heeft zeker wel netje gedaan en 70 a 75 lijkt mij goed haalbaar ermee.
12 september 2007 om 23:53 #206816@ jelle, kan ik je inschrijven als deelnemer ?:con
@ Herr Flick, Natuurlijk moet er getest worden en je kan ook vertellen hoe snel of het gaat maar om te checken of de waarheid word gesproken is het verstandig om allemaal bijelkaar te komen en dus met de neus op de feiten te zitten.
@ Edjuh, we hebben inderdaad genoeg tijd om er wat moois van te maken en wie wil er nou niet een kans om met veel andere Tjoeners te kijken waar je staat met je kennis, leer je alleen maar van en het tjoen gehalte zal zeker stijgen hier op de Site.
@ Barry, jij weet ook altijd wel iets opmerkelijks te plaatsen :lol, met stoom ga jij zeker winnen van iedereen maar ben je niet bang dat dat motortje niet explodeert, of heb je een injectie die precies de juiste hoeveelheid kan geven zodat het blokkie net niet kopot gaat, zeer risicovol. Er is helaas nog geen stoom klasse maar maak maar klaar en meenemen die hap zal op de Meeting zeker een klapper worden.

En ja beziene met mengsmering word de brandstof om te gebruiken zonder aditieven die we al een beetje van je gewend zijn, dit zal moeilijk te controleren zijn maar ga er van uit dat iedereen dit wel zal begrijpen dat het niet kan. Maar als ik merk dat na het losdraaien van je bougie de bougie en zuiger nog steeds brandschoon zijn en je blokje blijft lekker koel dan weet ik haast wel zeker dat Barry vals speelt.:pestTICKLING BARN13 september 2007 om 00:05 #206817@buxy
Dan alleen met achterwiel ofzo ? dan kan ik al wheelyend over de finishlijn komen maarja ff zonder geinen.
Er moet gewoon een goed regelement komen , dit is iets wat nog door de mannen moet worden opgesteld.
13 september 2007 om 00:16 #206818Heel goed Hansieb je krijgt het door er moet een regelement komen en om een regelement te maken heb ik dus gevraagt in de eerste post om informatie en geen negativiteit van het komt in de doofpot terecht.
Wat wil je nou een toffe meeting of zo min mogelijke opkomst voor de race en Meeting.TICKLING BARN13 september 2007 om 00:16 #206819hansieb :
@buxyDan alleen met achterwiel ofzo ? dan kan ik al wheelyend over de finishlijn komen maarja ff zonder geinen.
Er moet gewoon een goed regelement komen , dit is iets wat nog door de mannen moet worden opgesteld.
Gewoon simpel zien, je mag alles weg slijpen en uitslijpen zolang je maar niks verplaatst en veranderd aan het orginele vorm en werking van het blok.
13 september 2007 om 00:22 #206820Crullie :
Heel goed Hansieb je krijgt het door er moet een regelement komen en om een regelement te maken heb ik dus gevraagt in de eerste post om informatie en geen negativiteit van het komt in de doofpot terecht.
Wat wil je nou een toffe meeting of zo min mogelijke opkomt voor de race en Meeting.Presies dank u:)
Want zolang is het helemaal niet wachten, ieder scootsprintracer wacht na september ook weer tot volgend jaar mei tot ze weer los kunnen.
En die tijd word altijd volop benut om weer iets geks te maken, en geloof ik spreek uit ervaring het is altijd zo weer voorbij die tijd;)
13 september 2007 om 00:23 #206821Negativiteit is het niet , over een jaar zijn we allemaal ouder en wijzer en ik denk niet met 50cctje blokjes bezig.
Op dit moment wel! dus ik verwacht een goed regelement door crullie en mede wijze mannen om zo goed mee te kunnen doen.
13 september 2007 om 00:43 #206822hansieb :
Negativiteit is het niet , over een jaar zijn we allemaal ouder en wijzer en ik denk niet met 50cctje blokjes bezig.Op dit moment wel! dus ik verwacht een goed regelement door crullie en mede wijze mannen om zo goed mee te kunnen doen.
Dat hoort als of het niet echt je hobby is?
Want ik ben al 27 en ik ga er met liefde mee bezig.
En wel meer hier op het forum zijn al op leeftijd die dat ook met liefde doen.
En over een jaar ook nog wel.En het duurt eigenlijks nog maar 11maandejes he;)
13 september 2007 om 05:45 #206823hansieb :
Ik heb al wat humoristisch gevonden 😛Cilinder ophogen ben benieuwd of dat kan werken.
De procedure:
Ziehier aan wat ressemnle dit beroemd calle:Hans op ze’n frans.Mooier kan echt niet.
Edit hans: Mijn frans is te brak 😛 babelfish is dit!
15 september 2007 om 12:42 #206832Nou, ik wil ook graag meedoen, alleen niet alleen! Aangezien ik niet alle onderdelen heb. Heb een gehoonde 50cc ori (toegestaan?) en een 13mm, die ik evt wel aan kan passen. Carters en kruk heb ik neit, dus mocht iemand metm ij samen willen werken… hoor ik het graag.
berekende uitlaat mag ook he? Evenals een verwisselbare binnenkop in de cilinderkop? en mag je zelf zuigertje draaien?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.