Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Het 50cc Race Blok Topic
- Dit onderwerp bevat 253 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2007 om 18:13 #206794
Crullie :
G-no :
iemand al plannen die hij wilt delen?:D ik igg niet:P:lol Tja tuning voor een wedstrijd vertel je niet en is ieder voor zich, toch ga ik in Pro-access uitleggen hoe je een 50cc kunt tunen voor de mensen die het nog niet goed weten maar wel al mee willen doen. Kunnen ze in ieder geval al beginnen en misschien zit er een nutuurtalent tussen die ons kan verbazen.
.
Crullie dat vind ik echt een goed idee.
12 september 2007 om 18:13 #206795G-no :
en het frame? word het een race of een sprint? zijn zelfbouw frames toegestaan?Ja daar noem je een punt.
Opzich is frame aanpassing wat mij betreft wel toe gestaan.
Verschil in het gewicht van de rijders zal er toch ook wel wezen:)
Dus moet verschil in gewicht qua frame ook niet uit maken lijkt mij;)12 september 2007 om 18:14 #206796Lijkt me geen slim plan om dit op de meeting te doen , de 1e de beste weg van 1km lang is ong 5 km van de meeting plek af.
Ennuh dat reedvalve blokkie incl de verwisseling van vario naar poelie is een best kut karwei! alles aansluiten 13mm erop.
Ik was in de veronderstelling dat we een 50cc blok bouwen die super snel kon.
Ik denk dat over 1 jaar dit allang in de doofpot zit , daarom lijkt het me beter om gewoon maar digi teller op te bouwen en kijke hoe hard we gaan…
12 september 2007 om 18:16 #206797ciaoracer :
Crullie :
G-no :
iemand al plannen die hij wilt delen?:D ik igg niet:P:lol Tja tuning voor een wedstrijd vertel je niet en is ieder voor zich, toch ga ik in Pro-access uitleggen hoe je een 50cc kunt tunen voor de mensen die het nog niet goed weten maar wel al mee willen doen. Kunnen ze in ieder geval al beginnen en misschien zit er een nutuurtalent tussen die ons kan verbazen.
.
Crullie dat vind ik echt een goed idee.
Ik maak ook wel een how to voor in m,n perso alleen plaats ik dit wel pas achteraf:)
Aangezien ik wat plannen heb die anderen misshien nog niet op zijn gekomen;)12 september 2007 om 18:25 #206798hansieb :
Lijkt me geen slim plan om dit op de meeting te doen , de 1e de beste weg van 1km lang is ong 5 km van de meeting plek af.Ennuh dat reedvalve blokkie incl de verwisseling van vario naar poelie is een best kut karwei! alles aansluiten 13mm erop.
Ik was in de veronderstelling dat we een 50cc blok bouwen die super snel kon.
Ik denk dat over 1 jaar dit allang in de doofpot zit , daarom lijkt het me beter om gewoon maar digi teller op te bouwen en kijke hoe hard we gaan…
Dan koop je maar een afgekouwd niet geschouwde ciao erbij;)
En je zal denk ik toch echt geduld moeten hebben.
Want anders word het niks.
Want het buiten de groningen meeting organiseren drukt de opkomst best denk ik.
En crullie weet misshien mooie locatie ervoor.Want met een digitale teller standen plaatsen en daaruit halen wie het snelste is word niks natuurlijk.
Want wie controllerd dan of ie wel goed afgesteld was.
en of dat ie het zelf wel gereden heeft.
Want ander bind ik gewoon een kaal frame aan 1 van m,n sprintscooter en dan boek ik die even door tot de 135km:)Gebruik gewoon de spirit en enthousjasme wat je nu hebt en bouw een blokje.
En wat is er dan erg aan dat de race zelf pas over maanden is.
Als het blokje klaar is loopt ie niet weg:)
Heb je ook nog alle tijd om een donor frame te vinden ervoor;)12 september 2007 om 18:28 #206799Tja… dit gaat nog lang duren en ik denk dat het in de doofpot gaat.
Donorframpje kan idd ach jah ik zie het wel.
Herr flick en ik gaan wel ff klooien!
12 september 2007 om 18:50 #206800hansieb :
Tja… dit gaat nog lang duren en ik denk dat het in de doofpot gaat.Donorframpje kan idd ach jah ik zie het wel.
Herr flick en ik gaan wel ff klooien!
Het zal idd straks vast wel even stil worden.
Maar ik ga ervan uit dat het een 2 maanden voor de meeting wel weer opbloeid:)
En het geeft de mensen nu tenmiste wel genoeg tijd ervoor;)Ik vind het persoonlijk namelijk geen ramp dat het nog even duurt.
Zo kan je tenmiste je per onderdeel goed de tijd nemen.Helemaal als er ook een pro klasse gaat komen.
Dan is veel tijd helemaal niet verkeerd.12 september 2007 om 18:50 #206801barry :
Enne,van de winnaar moet de cilinder eraf,ter controle,dat er geen exotische spullen binnenin gebruikt zijn!Dit is inderdaad een goeie voor in de regelementen, Controle voor de eerste 3, of iedereen komt met de kop eraf die na controle gemonteerd kan worden voor de race. Wel wat streng en ingewikkeld maar wel een manier om er zeker van te zijn dat iedereen zich aan de regels houd.
Staat in ieder geval genoteerd. Controle.
TICKLING BARN12 september 2007 om 20:03 #206802zo gauw ik een nieuw dremel setje heb(is van de week kapot gegaan toen ik bezig was met mn athena), ga ik er ook 1 maken 🙂 en dan scheur ik jullie allemaal eruit 😉
maar inderdaad moet ik dan wel een lang stuk hebben om snelheid te kunnen opbouwen (net zoals mn roze ciao)
wilde net een oud veroest frame weggooien, maar die kan ik mooi hiervoor gebruiken….
tip voor iedereen gebruik een oud vespa cilindertje met een boring van 38,4 heb je net ietsie voordeel ten opzichte van de kleinere nieuwere versie….
12 september 2007 om 21:00 #206803Hans en ik doen dus samen mee, maar denk maar echt niet dat ik dit op de meeting mee ga rijden.
dat duurt veels te lang.
We moeten gewoon de blokken maken, en dan gewoon gaan testen.
Natuurlijk moet dit wel eerlijk gebeuren (en als mensen opscheppen zie je dat gelijk an (bijv 80km per uur halen).Dus.
-Blok bewerken “TJOENEN”
-monteren afstellen testen
-eindsnelheid laten weten
-bijv een 150 of 200 meter sprint, en dan de tijd laten weten..Zoiets vind ik leuk, maar om dit op de meeing etc te doen vind ik overdreven.
dit is my point of view..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 september 2007 om 21:25 #206804mij lijkt het wel leuk een soort van race, met z’n allen tegelijker tijd en wie het eerst over de streep komt heeft gewonnen….
zo heb je hier in de buurt 1x per jaar een solex race… das echt lachen, als we zoiets ook voor ciaotjes zouden hebben 😀
12 september 2007 om 21:35 #206805Hmm, jammer, alles wat ik in gedachte had met mijn 50cc is verboden:(
Eens goed na gaan denken wat er dan nog meer te doen is aan een 50blok….:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno12 september 2007 om 21:40 #206806In je eentje testen is saai, ik wil idd. tegen de toptjoeners racen:D
Ik zeg groningen meeting, dan is er genoeg tijd(want dat blijkt elke keer weer een probleem:con), als je het goed aan wil pakken kan je echt wel wat tijd gebruiken.
12 september 2007 om 21:47 #206807Moet je eigenlijk met de klassieke benzine rijden??Indien niet,koop ik me een 50cc cilinder & zoek ergens een cartertje.En is een eventuele waterinjectie toegestaan??
Dan zullen jullie eens zien wat racen is.:relax12 september 2007 om 23:10 #206808Edjuh :
In je eentje testen is saai, ik wil idd. tegen de toptjoeners racen:DIk zeg groningen meeting, dan is er genoeg tijd(want dat blijkt elke keer weer een probleem:con), als je het goed aan wil pakken kan je echt wel wat tijd gebruiken.
Dit is veel te ver weg ! na mijn mening. Ik ga echt niet ff op de meeting me blok eronder trappe voor 50cc blok mits ik de reedvalve verkocht heb dan ofzo.
Ik en flick, crullie , tonni ( wou ook mee doen als het goed was ) , aa-t gaan gewoon hier met zen 4en testen op een lange weg ofzo.
Ik zeg een doofpot affaire dit houd nooit 1 jaar lang stand
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.