Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Het 50cc Race Blok Topic
- Dit onderwerp bevat 253 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2010 om 18:58 #207232
VespaAvanti :
Mij lijkt het ook wel leuk om mee te doen.
Regelement ben ik het 100% mee eens, op de spoelpoorten na.
Zoals Ritze het zegt moet het ook ”legaal” zijn om extra spoelpoorten te maken.
Wordt het regelement dus zo dan ben ik er waarschijnlijk ook bij
Als het serieus wat word mogen extra spoelers van mij ook wel

Enige waarom we dat toen niet deden was om het laag drempeliger te houden, maar extra spoelers erbij maken is de laaste 2jaar redelijk bekend hier geworden dus dat zou nou idd niet echt een spelbreker meer hoeven wezen.7 januari 2010 om 19:13 #207233Misschien moeten we gewoon afspreken dat we alles mogen doen, maar je moet de std. carters gebruiken en een 50cc vespa cilinder.
Dus als je zelf wil gaan lopen frezen in alles mag dat gewoon.
Overbrenging zou ik ook gewoon vrij laten. Ik denk dat vario zeker een must is als je zo’n 50cctje echt flink hoogtoerig gemaakt hebt.
Wat mij betreft mag je ook een zelfbouw zijinlaat gebruiken, niet iedereen kan dat, maargoed. Ook niet iedereen kan tunen, het is maar hoeveel tijd je er in wilt steken.Zo goed Edjuh? 😀
*great ; -) *
7 januari 2010 om 19:31 #207234Ik zou toch voor de tijdmeting over een bepaalde afstand gaan en dan een gemiddelde van 2 á 3 runs. Want als je de afvalrace gaat doen zit je natuurlijk met de nodige slijtage. De winnaar zou dan goed degene kunnen zijn met de minste panne.
Ik kan me niet anders indenken dat dat dit vrij makkelijk is te realiseren met fotocellen en een laptop. Iemand hier heeft dit toch gewoon liggen? Of iig een schematje.
Verder vind ik het idee geweldig. Wat zou de politie moeten zeggen als je daar met 15 “orginele” brommers staat te gassen!:D
7 januari 2010 om 21:11 #207235vario en poelie zeker gescheiden ! ik trek de DR evo van spinder tot 35 km/h eruit
dus met bochten heb je met vario veel te veel voordeel.
hah met poelie is lache dan zie je ze mee steppen als een idioot om zo snel mogelijk weg te zijn. echt olddkool 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 januari 2010 om 22:39 #207236barry :
Héy TimoO,laat ons dan eens wat foto’s zien dan;Komen binnenkort hoor. We gaan natuurlijk niet bij elke kleine scheet updaten 😛 Het vordert, maar langzaam..
(sorry voor de offtopic)
13 december 2012 om 19:05 #207619Jammer hoor ! heeft geen voortzetting mogen genieten :no
Heb toch maar even een blokje gemaakt die voldoet aan de reglementen en ben een beetje aan het testen, heb bij het inrijden de 70km/uur al even aangetikt.

Zou mooi zijn dat het 50cc race blokje een beetje competitie zou krijgen dus wat mij betreft op een when ever meeting even lekker tegen elkaar racen.
Is er nog belangstelling :swinging
TICKLING BARN13 december 2012 om 19:25 #207616
AnoniemMooi blokje!,
Ik reed met mn oude blokje:
38.4 Kop
38.4 DR
Oldtimer Carters
13mm Dellorto @ Mallosi @ 66
Leovince Circuit
Groene veren @ poelie 95.een leuke 60kmh
Helemaal niks bewerkt aan het blok.:D
13 december 2012 om 19:44 #207615@ tom96,
Dat is niet echt een raceblok :con
Waarom een pully 95 ? of kon die DR geen kleinere pully aan met die 13/13 op een originele inlaat :pest
TICKLING BARN13 december 2012 om 21:09 #207614
AnoniemCrullie :
@ tom96,Dat is niet echt een raceblok :con
Waarom een pully 95 ? of kon die DR geen kleinere pully aan met die 13/13 op een originele inlaat :pest
Dat weet ik , het is geen echt ‘race’ blokje,
maar ik denk dat ik toch wel ooit een 50cc blokje wil gaan optimaliseren.
lijkt me echt leuk,
want ik weet goed hoe het is als je met minder cc’s hard gaat.
echt super!
daarom heb ik hem hier ingepost.
want 60kmh met onbewerkte oldtimer cartes is best grappig.
dus er moet nog veel meer uit te halen zijn!ik ga me eens verdiepen in de finetuning. 🙂
(die poelie 95 op DR draaide echt flink toeren, hiermee reed ik evenhard als 80, maar trok veel sneller op.)
13 december 2012 om 21:32 #207687Tom96 :
ik ga me eens verdiepen in de finetuning. 🙂
Heel goed
wens je veel succes.TICKLING BARN14 december 2012 om 05:35 #207686ik weet nog goed dat ik ooit met een std blok, met alleen de inlaat gevijld iets van 66 kmh heb gehaald
n vriend van mij had toen een fiat punto en had 75 op de teller staan. mja dat lijkt mij zwaar overdreven.
gevoel matig kwam ik echt niet over de 70 heen.blokje draaide wel iets van 7800 toeren dat weet ik wel 😀
en ik ben nog ene aan het bouwen voor op een reedvalve carter, maar dat zal wel niet mogen van jullie om mee te doen he?
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.Zo, dit is lang geleden. Zijn mensen hier nog mee bezig? Een std 50cc tunen. Ik ben sinds kort begonnen met oefenen, paar boeken en frees spul aangeschaft. Lijkt me gaaf om dit topic nieuw leven in te blazen.

Bromsnor29 januari 2026 om 09:32 #838682Ik ben sinds kort begonnen met oefenen, paar boeken en frees spul aangeschaft. Lijkt me gaaf om dit topic nieuw leven in te blazen.
Ja leuk, heb het blokje nog liggen dus wat mij betreft “kom maar op”
TICKLING BARN31 januari 2026 om 10:49 #838686Haha mega, laat me ff oefenen!
Bromsnor -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.