Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Het 50cc Race Blok Topic
- Dit onderwerp bevat 253 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2010 om 11:47 #207217
mxmonster :
het is dus de bedoeling , standaart carters , maar je mag wel een 50 snel ??=) dan ga ik ook maar is een poging wagen om een leuk 50 cc blokje te bouwen 😛Er is een reglement, maar sinds het nooit georganiseerd is geweest en sommigen weg zijn staat er nu niks vast. In dat reglement staat dat je alleen piaggio cilinders en carters mag gebruiken.
Hallo Beste Vespa Liefhebbers.
In het 50cc Topic (PRO-ACCESS) is het idee geboren door Speedbuxy om volgend jaar op de Groningen Meeting een race te houden met Originele getunde Piaggio 50cctjes, de gene die de hoogste topsnelheid haalt binnen een nog te bepalen traject is de winnaar.
Om geen verwarring te krijgen over wat wel en niet mag om een 50cc blokkie te tunen voor deze race is dit Topic geopend.
Verder kun je hier je aanmelden en je idee en vragen neerzetten voor deze race.Wedstrijd en Tune Reglementen 50cc Race.
De race wordt gereden via een afval systeem, 2 personen per race.
Winnaars gaan door. Dit wordt groep 1.
Verliezer gaan naar de groep herkansing.Herkansing groep tegen elkaar.
Winnaars gaan door. Komt zo weer in groep 1.
Verliezers hebben nu 2 x verloren en zijn uit de race en mag niet meer mee doen.Groep 1 tegen elkaar, maar tegen andere tegenstander.
Winnaars gaan door. Komt zo weer in groep 1.
Verliezers zijn uit de race en mag niet meer mee doen.Groep 1 tegen elkaar, maar tegen andere tegenstander.
Winnaars gaan door. Komt zo weer in groep 1
Verliezers zijn uit de race en mag niet meer mee doen.Enz. Enz. Tot er 2 overblijven voor de Finale.
De race wordt verreden op een recht stuk weg van +- 1000 meter, 1 kilometer.
Tune Reglement 50cc blok.
Cilinder.
Originele Piaggio cilinder met maximale boring van 38,4 mm.
Uitlaatpoort buitenaansluiting diameter: 22 mm.
Uitlaatpoort binnen diameter: vrij.
Standaard spoelers: vrij.
Opties: ophogen, vlakken, honen, standaard spoelers vergroten, polijsten: vrij.Geen extra spoelers.!!! Geen lasbewerkingen.!!!
Cilinderkop.
Originele Piaggio kop met maximale diameter van 38,4 mm.
Alle bewerkingen: vrij.
Opties: uithollen, vergroten, polijsten, vlakken of wat je maar wil maken: vrij.Zuiger.
Naar keuze: vrij.
Pistonpen diameter: vrij.
Aantal zuigerveren: vrij.
Alle bewerkingen: vrij.
Opties: verlichten, inkorten, polijsten bovenzijde of wat je maar wil maken: vrij.Carters.
Groot carter origineel piaggio.
Spoelers: vrij.
Opties: vergroten, flowen, polijsten: vrij.Geen extra spoelers. !!!
Inlaat spruitstuk moet gewoon blijven zitten.
Inlaat buiten diameter blijft standaard 16 mm.
Inlaat binnen diameter: vrij.
Opties: vergroten, flowen, polijsten, spiraal: vrij.Klein carter origineel piaggio.
Spoelers: vrij.
Opties: vergroten, flowen, polijsten: vrij.Geen extra spoelers. !!!
Krukas.
Origineel Piaggio krukas met originele slag van 43 mm en originele drijfstang.
Inlaat timing: vrij.
Pistonpen diameter: vrij.
Naaldlager of bronzen bus: vrij.
Drijfstang bewerkingen: vrij.
Opties: Balanceren, verlichten, polijsten: vrij.Ontsteking.
Originele ontstekingen zowel Contactpunten als Elektrisch: vrij.
Ontsteking tijdstip: vrij.
Contactpunt keuze: vrij.
Vliegwiel: moet Origineel zijn maar mag lichter gemaakt worden.Aandrijving.
Poellie is verplicht geen Vario’s.
Poellie maat: vrij.
Koppelinghuis: vrij.
V-snaar: vrij.
Trekveertjes: vrij.
Koppeling schoenen: vrij.
Bromklok of snorklok achterwiel: vrij.
Opties: kettingaandrijving, Adige koppeling schoenen: vrij.Geen versnelling bakken. !!!
Uitlaat.
Uitlaat keuze is vrij zolang de aansluiting cilinder 22mm is.
Demper: vrij.Carburateur.
Carburateur moet op originele plaats zitten met een maximale diameter van 13 mm.
Dell-Orto of Spaco of Ander merk: vrij.
Sproeiermaat: vrij.
Luchtfilter: vrij.
Opties: spiraal, kelk, ramairbox: vrij.Geen 2e Carburateur, zij inlaat, membraan.
Frame.
Frame: vrij.Brandstof.
Benzine met RON gehalte van maximaal 98.
Mengsmering: vrij.
Er mogen geen toevoegingen of additieven worden gebruikt van welk aard dan ook.Deelnemer regels.
Minimum leeftijd van 16 jaar.
Teams mogen niet meer leden hebben dan 2 Personen.
Bestuurder mag alleen lid zijn van een enkel Tuning Team.
Wanneer een Persoon in een Team A zit, mag deze zelfde Persoon niet in Team B zitten.
Deelnemers en Teams mogen maar met 1 brommer rijden.
Deelnemers moeten member zijn op deze Site.
Iedereen rijdt in de zelfde klasse.Aanmeldingen Deelnemers
Team: TimoO & G-no
Team: Hansieb & Herr flick
Speedbuxy
Crullie
Team Racekroket: Edjuh
AA-T
AC RACING
Team: Pier en Jeroen.
JelleVerder moet je wel verstand van Tunen hebben en de mogelijkheid (gereedschappen) om een 50cc blokkie tot de Max op topsnelheid te krijgen.
Dus geen cilinder, cilinderkop, carters, krukassen, zuigers van andere merken we blijven originele Piaggio onderdelen gebruiken.Alleen 1 13/13 Carburateur aan de achterzijde van blok en een uitlaat naar keuze is toegestaan, voor de rest komt het dus op de kennis aan om te winnen.
En om het allemaal zo eerlijk mogelijk te houden word er met poelie gereden, dus denk bij het tunen aan je trekkracht.
7 januari 2010 om 11:59 #207218ja maar dan vind ik het niet vet dat je geen extra poorten mag maken, het is toch nog steeds een std cilinder.
dus dan vind ik ook dat je em mag bewerken tot er niks meer te bewerken valt.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 januari 2010 om 12:00 #207219Zoals ik al zei, dit WAS het reglement, maar gezien er nu niemand organiseert zijn er ook geen regels.
7 januari 2010 om 13:33 #207220Edjuh :
mxmonster :
het is dus de bedoeling , standaart carters , maar je mag wel een 50 snel ??=) dan ga ik ook maar is een poging wagen om een leuk 50 cc blokje te bouwen 😛Er is een reglement, maar sinds het nooit georganiseerd is geweest en sommigen weg zijn staat er nu niks vast.
En dat ”sommigen weg zijn” is wel erg positief gezegt.
Want crullie is niet vrijwillig vertrokken:!Maar als dit ooit van de grond komt ben ik denk ik ook wel van de partij
7 januari 2010 om 15:11 #207221michien een idee om een Standard en een Elite Match te maken. bij standard gelden de vorige regels,bij Elite mag je poorten aanbrengen/Vergroten en eventueel zij inlaat ,en andere soorten poelie’s gebruiken ( Poelie,Vario,2 Speed, Bijvoorbeeld)dit lijkt me ook leuk om te houden op een weg van +- 1km lang en ben ik ook meer voor te vinden,als de Max Boring maar 38.4mm behoud
7 januari 2010 om 15:33 #207222speedbuxy :
En dat ”sommigen weg zijn” is wel erg positief gezegt.
Want crullie is niet vrijwillig vertrokken:!Offtopic, maar volgens mij was het toch echt zijn keuze, hij is nooit gebanned geweest.
7 januari 2010 om 16:45 #207224Tegen mij zei die anders.
Hij had het zelfs over een een ban op z,n ip adres.
(was sowieso niet vrijwillig)Maargoed idd offtopic ahoewel het ontopic ook wel zal uitdraaien op offtopic want dit raceje speelt nou al 2jaar:D
7 januari 2010 om 17:05 #207225Mij lijkt het ook wel leuk om mee te doen.
Regelement ben ik het 100% mee eens, op de spoelpoorten na.
Zoals Ritze het zegt moet het ook ”legaal” zijn om extra spoelpoorten te maken.
Wordt het regelement dus zo dan ben ik er waarschijnlijk ook bij
7 januari 2010 om 17:07 #207226Degene die er een waterinjectie op kan bouwen zal absoluut de winnaar zijn.
7 januari 2010 om 17:12 #207223Als ik 16 had geweest en een beetje in de buurt van jullie had gewoont, wilde ik wel mee gaan doen aangezien ikzelf ook met 50cc rij. Maar helaas, het is niet anders:|. Heeft iemand trouwens nog wel leuke tips om je std piaggio cilinder wat makkelijk te tunen? Ook wat handig voor deelnemers als het word georganiseerd ;). Als ik te ver off-topic ga, sorry, maar dan mag je me natuurlijk altijd pmen :P.
Nog een beetje ontopic:
Spoelpoorten moet ook legaal worden;).7 januari 2010 om 17:22 #207227Ik vind gewoon dat het 50 snel tunen moet worden, zo blijft het voor iedereen een beetje toegankelijk.
Maarja ik hou me eigelijk liever bezig met m’n DEPS en het af1 blok, de 50 Eurocilindro krijgt zijn tijd ook nog wel..
7 januari 2010 om 18:32 #207228TimoO_ :
ik hou me eigelijk liever bezig met het af1 blokDat is idd te zien na 1.5jaar zonder enige vordering:pest (no offence, maar ik zou gewoon zo graag het blok werkend zien;))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 januari 2010 om 18:35 #207229We zijn er wel aan bezig hoor. 😀 Alleen ja, vooral de ontsteking kost gewoon even wat tijd. We willen gewoon zo veel mogelijk zelf doen, wat veel meer tijd kost als je iets laat doen. En we doen het liever meteen goed 😛
7 januari 2010 om 18:38 #207230Héy TimoO,laat ons dan eens wat foto’s zien dan;
7 januari 2010 om 18:48 #207231Komt er een binnenrotor op?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.