Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Shaker
    Bijdrager

Als je niet weet waar je na de race met je 50cc max getuned blokje naartoe moet.. ik koop er graag een :thumb
      Zou super graag meedoen maar heb geen ervaring met 50cc’tjes to the max tunen.
      Ik kijk al uit naar de resultaten!

Mike
      Bijdrager

gewoon zelf bekijken. in arvids perso kun je veeeeel leren;)

Mike

Bas94
        Bijdrager

Topic is al even achterwegen gelaten. michien interesant om nog een wedstrijd ervan te maken?
          want voor zo ver ik weet is deze nooit doorgegaan, en wel jammer natuurlijk. 😉

Edjuh
          Bijdrager

Zeker jammer, en in italie gaan ze een soort kampioenschap organiseren(is al in volle gang) met 3 of meer circuits en dus 50cc blokjes, erg leuk. Ook daar mag je 50 snel cilinders gebruiken, voor mij is het interressante vooral wat je met een piaggio cilinder kan doen.

Als ik weer een dremel heb ga ik wel eens klooien met een cilindertje. Ik ben er wel al mee begonnen.

Dan nog de vragen wie, wat, waar en hoe we dit organiseren.

G-no
            Donateur

Ik heb wel al een leuk getunede 50 eurocilindro liggen, ben er alleen nog niet aan toegekomen om er een cartersetje voor klaar te maken. Maar net zoals eerst vind ik het nog altijd een leuk idee!

ArvidW
              Donateur

Mijne haal ik deze zomer ook weer uit de kast, 85GPS met pully is de doelstelling. Aangezien dat blok toch niet meer gebruikt wordt voor “normaal vervoer” kan hij nog wat verder getuned worden. 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Bas94
                Bijdrager

ik zou eventueel ook wel mee willen doen, niet dat ik dan veel kans maak om te winnen (ivm weinig echte tuning ervaring)
                  maar toch vind ik ’t wel leuk. mits het niet te ver weg is (groningen e.d is voor mij onmogelijk ivm vervoer)

Martino
                  Moderator

Als dit in Italie kan waarom dan niet hier in Nederland? Misschien dan wel iets, om dit eerst maar tijdens een meeting te organiseren. Een “circuit race” zal helemaal mijn aandacht hebben, maar ook een drag race zal leuk genoeg zijn om een project aan te wijden.

G-no
                    Donateur

Een circuitrace zou ik ook helemaal super vinden, maar dan ga ik echt geen 50cctje rijden en pak ik mooi de deps uit de kast. Jammer dat dit in nederland zo lastig te realiseren is. In lelystad houden ze wel eens races met Vespa scooters, misschien daar eens naar kijken?

tvmierlo
                      Donateur

Je kunt toch ook bij de meetingplek in Thorn dat ene rondje pakken als “circuit” en dan per deelnemer de rondetijd meten?
                        Een “70” cc klasse zou eventueel ook kunnen, maar 1 klasse is net zo leuk. Bij een circuit met racen tegen elkaar, heb je ook te maken met lef. Bij een circuitje met 1 persoon tegelijk heb je dit niet, maar dan heb je nog met stuurmanskunsten te maken en lef in de vorm van hoe schuin leg ik mijn brommer in de bochten en met welke snelheid neem ik ze.

G-no
                        Donateur

Thorn vind ik niet zo geweldig als circuit, vooral omdat in bijna iedere bocht een putdeksel ligt…

mxmonster
                          Bijdrager

het is dus de bedoeling , standaart carters , maar je mag wel een 50 snel ??=) dan ga ik ook maar is een poging wagen om een leuk 50 cc blokje te bouwen 😛

VoNcKjE
                            Bijdrager

welke cil ga je gebruike peter?:)

ritze
                              Bijdrager

is 68km/h snel voor een 50cc std zonder extra poorten?

want ik heb nog carters liggen van dat blok dus misschien kan ik die ooit nog eens op bouwen.
                                Het grote nadeel is dat het punt ontsteking is, met de dr evo ging dat ook niet lang goed…

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Leovince
                                Bijdrager

Met mijn setupje links (std 50cc dus) heb ik ooit eens 66.3km/h gereden. Hij kon nog harder naar mijn gevoel maar de weg was op :P. M’n kop was wel omlaag.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.