Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

hansieb :
      Hoe lange weg gaan we gebruiken ? die van de meeting plek is ongeveer 350 meter lang.

In de begin post staat 1 km dat is een LANG EIND dan moet je dus wel zwaar vertand zijn 🙂 en loeihard gaan!

P.s de 1km lange weg ligt trouwens voor de meetingweg daar heb ik 92km/h op barry zijn ciao mee gehaald

Ja 1km is idd wel vrij lang
      Misshien is 350 idd mooier maakt de racejes ook wat sneller en de kunst om het er goed voor te tunen wat moeilijker.
      Want voor de lange afstand moet gewoon haast alles op de max tunen en dus zullen de verschillen hierin niet groot wezen omdat de max gewoon de max is dus max gevijlde kruk en max gevijlde uitlaatpoort en een hoogtoerige uitlaat, kleine poeli ect..
      Maar om nog goed op te blijven trekken kan er heel veel verschil tussen gaan zitten van wie voor wat gekozen heeft qua tuning.
      Want ja de ene kiest dan misshien ervoor om het meeste uit z,n cilinder en uitlaat te gaan halen en de ander kiest dan misshien voor kruk bewerking en gaat bij de cilinder weer wat minder ver.
      Dus veel meer kans op verschillen qua tuning manieren.

pier
      Bijdrager

De weg moet wel VAST liggen vindt ik, dan kan ik daar rekening mee houden tijdens t bewerken en testen de de brommer.

@ speedy : je verhaaltje over de poulie/belgenkoppeling snapte ik wel hoor;) vroeg het eigenlijk meer in de zin van hoelang de weg is (wat hans dus later toevoegde) !

@ speedy op de volgende post haha kan wel bezig blijven zo : Daar geef ik je helemaal gelijk in dan komt er ook echt wat spanning in de race enz, lijkt mij persoonlijk veel leuker 🙂

speedbuxy
        Bijdrager

Gewoon 350 dan of 300 want een remweg lijkt me ook niet gek:)
          En das 2x zolang als een scootersprint nou das wel een redelijk afstandje.

frf
          Bijdrager

ik wil mij ook graag inschrijven 😉

al iets bekend over wanneer ?

leon ciao
            Bijdrager

ik heb 66 gehaald met 50cc ciao’tje op zo’n ‘u rijdt’ bordje
              Setup
              50cc
              onbewerkt[!] contactpunt blok
              12/10
              malossi filter
              variomatic met polini speedcontrol voorvario, 7 gram rollen
              proma cc

VespaAvanti
              Donateur

Lijkt me sterk,
                Windkracht 9 in de rug?:lol

Lowie
                Bijdrager

berg af 😉

ArvidW
                  Donateur

Cafe in zicht 😛

Laag gewicht en kleine lichaamsafmetingen zijn ook erg bevorderend voor de topsnelheid, en ik geloof dat leon niet zo heel groot is toch ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

frf
                    Bijdrager

maar is de datum nu al bekend dan ?

en de afstand… ok wel erg belangrijk om te weten..

ArvidW
                      Donateur

Oud topic…

Zijn er nog mensen die voor de VC-groningen meeting met een 50cc race blokkie bezig zijn? Het lijkt mij wel leuk om daar samen met andere goed de topspeed van 50cc’tjes te testen met tomtom enzo.:D 80km/uur tomtom moet toch wel gaan lukken met een weg van 1km lang?:baby

Maakt mij niets uit wat je met het blok gedaan hebt, zolang de cilinderinhoud op 50cc uitkomt is alles prima:)

Home made engine dyno

Edjuh
                        Bijdrager

Ik wil de uitdaging wel aangaan.

ArvidW
                          Donateur

Mooi zo, gaan we proberen wat 43mm rijders het lastig te maken op top :duivel

Home made engine dyno

VoNcKjE
                            Bijdrager

geld een 50snel ook?:lol

ArvidW
                              Donateur

Tuurlijk, is ook 50cc en juist heel vet om te kijken hoe “snel” die nou echt zijn !:D

Home made engine dyno

VoNcKjE
                                Bijdrager

ow dn zal ik eens na gaan denke of ik ipv kit racing ma 50snel monteer
                                  oke na gedacht ik monteer voor de vct un 50 snel polini:lol

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.