Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Bijdrager

Tuurlijk, proberen kan altijd! Wie weet werkt het …

Maar ik denk het niet 😉 Maar, hoe vet zou het zijn als he WEL werkt 😉

Rebel

Ik denk dat je er weinig van merkt.
        Maar voor die 50 euro dat je er zelf 1 bouwt altijd te proberen he 😉

Maar geloof dat ze met die dure kitjes op auto’s met turbo nog ma zon 30pk erbij pompen (vind ikzelf het geld niet waard)

Maar post ook wat foto’s in informatie barry over hoe het op je 50cc gaat werken 😉

Want waneer wil je het innevelen?

speedbuxy
        Bijdrager

LvDoni :
          Laten we maar geen ruzie maken over de regels, die zijn bepaald! En ik denk niet dat het Hans z`n bedoeling is het te veranderen.

Ik wil best meedoen, maar dan wel, zoals eerder gezegd, volgens de regels. Als hans zijn vespa beschikbaar wil stellen, prima, maar hij heeft al WEL afgesproken met iemand anders. Hier zijn mensen die de mooiste creaties kunnen maken, jij misschien ook wel speedbuxie. heb nog nooit werk van jou gezien, maar kan wel opmerken dat jij meer dan voldoende middelen hebt om een cilinder snel te maken… maar hoe leuk is het, om te winnen omdat je dingen hebt gedaan die anderen niet kunnen?

Winnen zonder concurrentie is niet leuk…

Trouwens, bij scootersprints is geen groot 2 wielerbedrijf de snelste, dat is een jongen met een verrot busje, met een verrot frame, een houten bokje, en een blokker gereeschapsset 😉

29pk, 40 met nos 😉

Ik weet ook wel dan hansieb het niet kwaad bedoeld en ik ben ook totaal niet kwaad hoor:D
          Eerder wat geiriteerd dat de hele tijd zo de regels even aangepast worden.
          Misshien moeten we maar over een keuring nadenken en bij evt over treding deelname uitsluiten;)
          Maar dit is een klein clubje dus lijkt mij wat overdreven.

En naar mijn weten wint joel(js tuning)al 2 a 3 jaar de scooter sprints en 2e mario(…tuning weet ik zo gauw even niet)en 3e is meestal aad(abt tuning)en 4 gaat meestal ook nog naar een tuner 5 ook nog wel.

En daarna komt het wel eens voor dat er 1 die wint zonder testbank en dus alles duur moest betalen qua afstellen en shit.
          Want dat is bij scootersprinten het grootste voordeel een testbank hebben want 20 of 23 pk maakt niet zoveel uit, de koppeling, vario afstelling is 10x belangrijker bij sprintscooters.

Maar goed zoals jij ook al zei de regels zijn regels en die zijn mooi duidelijk door crullie op gemaakt en die zijn ook gewoon vast.
          En daar zitten genoeg punten in waar je met creatief denken en heel eind mee kan komen;)

barry
          Donateur

Gelijk met de ontsteking moet het water ingespoten worden,maar dit zou met een pomp moeten gebeuren die de druk overstijgt van de compressie.Ik heb zo’n pompje van me’n turbine,maar deze is enkel geschikt voor jetA1 brandstof.Het is nog maar een theorie die ik in me’n hoofd heb,maar het praktisch uitvoeren gaat nog niet zo simpel worden vrees ik.

hansieb
            Moderator

Haha ow dit was helemaal niet mijn bedoeling , ik wist niet eens dat je met 2 man in een team mocht. Staan ook zoveel regels op de voorpagina =)
              Tis toch gewoon voor de fun , wat je zegt laagdrempelig!

Daarom zie ik het meer als 50cc en daar mee klooien. Hele sprint gedoe op de meeting is nooit echt WEDSTRIJD maar echt voor de fun. Ik zie de meeting juist meer als wat mensen ontmoeten en beetje klooien. Vorig jaar hadden we wat prijsjes die zijn ook gewoon weggegaan daar hebben we niet ellenlange sprintjes voor gehouden.

Mij lijkt het wel leuk om met een 50cctje blokkie mee te doen lekker belangrijk als die niet zo maximaal als iemand anders is getuned het is toch gewoon voor de lol straks rijd je er een 70cctje ermee uit 🙂 das meer fun.

Ik zou trouwens crullie op de homepage juist zeggen wat juist gewoon een regel is. Er staan nu BERGEN met vrij, vrij enz.
              Als je nu gewoon er van maakt wat wel vast staat: boring , poelie aandrijving blabla

Ik begrijp speedbuxy dat jij iets meer gedrevener bent met de regels dan mij omdat je volgens mij ook aan het SBO mee doet waar wel aardig wat regels zijn. Maar het zou ook lullig zijn lijkt mij dat alleen jij en crullie straks aan de start staan.

Conclusie wat ik zou doen: Paar dingen staan vast de rest mag je zelf weten , als jij wat meer geld erin steekt leuk het is echt niet een hele wedstrijd ofzo. Keuring enzo laat het lekker , we zijn er voor de lol 🙂

speedbuxy
              Bijdrager

Je begrijpt me niet helemaal volgens mij.
                Ik zie het ook niet als wedstrijd dag hoor zoals ik hierboven ook al zei het is een meeting en geen race dus de sprint/race gebeuren moet nooit de overhand hebben.
                Maar denk dat we blij mogen zijn als we een uurtje kunnen vullen;)
                Maar in dat uurtje lijkt het mij het leukst dat iedereen door bepaalde restricties bijna even snel is.
                En dat is voor zowel de rijder als de kijker het spannenst en maakt het voor de kijkers daar ook aantrekkelijk om volgend jaar ook eens mee te willen doen.
                En misshien vloeit daar ooit nog wel eens iets moois uit voort qua evenement;)
                Als je het vrij geeft qua regels dan heeft niemand eigenlijks een leuke race want.
                1
                Degene die niet super profersioneel is word er vet uit gereden door die dat wel was.
                Dus geen leuke ervaring voor diegenen.
                2
                Maar degene die ze eruit rijd heeft ook geen leuke race want die rijd 85% er zo uit, terwijl close racjes veel leuker zijn en ook meer win gevoel geven op het einde.
                3
                Ook voor de toeschouwers is het minder spannend om naar te kijken.
                Kortom het word er voor niemand leuker op.
                En met deze regels kom je ook echt een heel eind hoor, ik verwacht er zowiezo ook wel een 70tje uit te kunnen gaan rijden;)

hansieb
                Moderator

Naja we zien wel hoe het loopt 🙂 ik ben wat meer voor de losheid , door al die regels haken er mensen af denk ik. Als jij het leuk vind om je 50cctje op en top te maken vind ik dat geen probleem. Mij lijkt het wel weer eens leuk om 65-70 te halen met een 50cctje desnoods belgenkoppeling erop 😀

Btw iets wat totaal niet in de regels staat opgenomen:
                  – Hangt ook wel af hoe zwaar je bent , als ik iemand van 50 kg op me brommer plaats ipv iemand die 90 kg is weet je ook wel zeker wie gaat winnen.

Zal ook wel komen omdat ik niet zo erg van regels houd :! 😉

speedbuxy
                  Bijdrager

Ja eigenlijks is dat iets wat je eigen nadeel is, ik zit zelf ook met dat probleem met m,n dikke 190 ben ik ook gauw dik 75 a 80.kg
                    Maar dit is niet niet echt compentief dus je kan en mag van mij zo even 1 vragen om voor jou te rijden.
                    Zijn vast wel genoeg die willen en licht zijn;)
                    Gaat mij er ook echt om dat de snelste brommer uit eindelijk wint.

Maar om dat leuk te houden zal je toch een paar regels moeten hebben en dat is niet dat ik van regels houd want geloof me als er 1 niet van regels houd ben ik het.
                    Ben niks voor niks toen ik net 15 was geschorst van de leerplicht, hoefde zelfs die 1 dag in de week niet meer naar school.
                    Maar das weer een verhaal apart maar geloof me dat was niet omdat ik regels mooi vind en opvolg;)
                    Maar regels hierbij zijn gewoon beter omdat het dan meer te sturen is hoe close de racejes gaan worden
                    en hoe leuk het voor de minder gevordere tuners onder ons word;)

LvDoni
                    Bijdrager

Mij lijkt het wel weer eens leuk om 65-70 te halen met een 50cctje desnoods belgenkoppeling erop

Makkie, haalde ik na aanpassing van uitlaatpoort…. en poelie 95 😉 En nog mooi optrekken ook 😉

.-{2F4OV}-.

Ik wil het nog wel eens zien allemaal op de meeting;)

Ik zou graag 1 van de snelste (sprint)brommers hebben. Dus khoop dat ik hem dan af heb en lopend;) Er zal vast wel iemand zijn die sneller is.. bijv. die Sprocatti citta. Mja kga dur eig alleen heen voor de lol en gwoon met mensen te kletsen!:thumb

speedbuxy
                        Bijdrager

LvDoni :

Mij lijkt het wel weer eens leuk om 65-70 te halen met een 50cctje desnoods belgenkoppeling erop

Makkie, haalde ik na aanpassing van uitlaatpoort…. en poelie 95 😉 En nog mooi optrekken ook 😉

Ja ik hoop toch wel een dikke 75 te kunnen gaan redden;)

”Er zal vast wel iemand zijn die sneller is.. bijv. die Sprocatti citta”

Die mag aan het 50cc raceje echt niet mee doen.
                          En daarbij zal dat ding dan nog wel niet lopen gezien dat ie bij een opties tuner ligt en niet bij een motorische tuner.

LvDoni
                          Bijdrager

Uiteraard is een sprocatti-citta sneller, die hoef je neit proberen eruit te blazen met 50cc…

Ik zeg altijd: Een vespa koop je niet voor de snelheid, maar voor de betrouwbaarheid. Met een 50cc puch kan je harden emt een 50cc vespa, alleen hoef je een puch niet als dagelijks vervoer in te zetten.. 😉

Maar het zou leuk zijn een 70cc`tje bij te houden, maar dan mag je ook wel veel tijd steken in het berekenen van de uitlaat, en je overbrenging zo goed mogelijk afstellen,

pier
                            Bijdrager

Aandrijving.
                              Poellie is verplicht geen Vario’s.
                              Poellie maat: vrij.
                              Koppelinghuis: vrij.
                              V-snaar: vrij.
                              Trekveertjes: vrij.
                              Koppeling schoenen: vrij.
                              Bromklok of snorklok achterwiel: vrij.
                              Opties: kettingaandrijving, Adige koppeling schoenen: vrij.

Geen versnelling bakken. !!!

Hierover is er bij mij nog wat onenigheid/verwarring. Waarom zou je die adige koppeling schoenen (zijn deze wel origineel piaggo?) gebruiken als er gezegd wordt dat ze pas werken bij 3 pk? En ik neem aan dat het niet de bedoeling is om met een belgenkoppeling te gaan rijden omdat dit oneerlijk is tegen over de rest en niet iedereen er een heeft.

speedbuxy
                              Bijdrager

pier :
                                Aandrijving.
                                Poellie is verplicht geen Vario’s.
                                Poellie maat: vrij.
                                Koppelinghuis: vrij.
                                V-snaar: vrij.
                                Trekveertjes: vrij.
                                Koppeling schoenen: vrij.
                                Bromklok of snorklok achterwiel: vrij.
                                Opties: kettingaandrijving, Adige koppeling schoenen: vrij.

Geen versnelling bakken. !!!

Hierover is er bij mij nog wat onenigheid/verwarring. Waarom zou je die adige koppeling schoenen (zijn deze wel origineel piaggo?) gebruiken als er gezegd wordt dat ze pas werken bij 3 pk? En ik neem aan dat het niet de bedoeling is om met een belgenkoppeling te gaan rijden omdat dit oneerlijk is tegen over de rest en niet iedereen er een heeft.

Belgen koppeling mag van mij wel hoor en van crullie ook vast wel.
                                Want die doet niks anders dan een kleinere poeli achter ook doet.
                                Je kan namelijk op 2 manieren je aandrijving zwaarder maken dat is of voor een groter tandwiel doen in dit geval dus een belgen koppeling of achter een kleiner tandwiel in dit geval dus een poeli.
                                Ze doen dus beide hetzelfde en dat is je tandwiel verhouding verzwaren waardoor ie harder gaat op top.
                                Dus ook al niet aantrekkelijk voor een sprint aangezien je daar beter hard kan optrekken ipv echt hard rijden;)

hansieb
                                Moderator

Hoe lange weg gaan we gebruiken ? die van de meeting plek is ongeveer 350 meter lang.

In de begin post staat 1 km dat is een LANG EIND dan moet je dus wel zwaar vertand zijn 🙂 en loeihard gaan!

P.s de 1km lange weg ligt trouwens voor de meetingweg daar heb ik 92km/h op barry zijn ciao mee gehaald

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.