Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Race Blok Topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Race Blok Topic

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 254)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
      Ze moeten voor meetings betere indeling make..

Gwoon op boring van cilinder;)

Van 38,2 – 38,4 mm
      van 41 – 42 mm
      van 43mm
      van 46 – 46,5 mm
      van 47mm en meer..

Ofsowiets:lol

Dan praat je niet meer over een meeting maar meer over een race;)

hansieb
      Moderator

Ik denk dat het puur recreatief is dat sprint gedoe op de meeting.

Voor de meeting 2008 heb ik nog een ciao erbij en dan wordt de ciao die ik nu heb een 50cctje of 70dretje 🙂 misschien kunnen we mijn witte – oranje ciao dan wel voor de 50cc race gebruiken doni.

Nog maar eens goed nadenken hoe en wat ik zeg gewoon laat het allemaal lekker vrij behalve dat iedereen met poelie moet rijden en 50cctje moet hebben 🙂 voor de rest doen en laten wat je ermee wil!

LvDoni
        Bijdrager

Zeg hans, jij ging toch racen met Meneer Flick?

50cc tuned by me, met een opmaatje… ik ben goedkoop tegenwoordig, ben weg bij appie en need money :lol nee geintje hoor… als je wat voor de race wil met je witte ciao, je weet me te vinden in je msn lijst 😛

edit: WhooOoOot… post 250! :bier

hansieb
          Moderator

Jah met flick lekker belangrijk 😛 des noods een 3 man team.

Ik stel 80% zeker mijn witte ciao wel ter beschikking , ik ga dit jaar een nieuwe ciao machen voor men reedvalve!

Jij hebt ook de tools ervoor daarom kan jij mooi de cilinder doen haha mag je er ook op rijden want ik heb me reedvalve hok dan hehe

LvDoni
            Bijdrager

Tjah, moet ik eerst een blok hebben … zal eem kijken wat er te regelen valt met wat connecties. Maar 3 man team, we doen het wel volgens de regels he! En dat ik de tools heb, tja.. geloof me, met een dremel kom je heel, heel ver. Daarbij is een ori cilinder van gierijzer, dat vreest zooo niet chill.

Boosters erbij mag niet he? Was er eerst geen voorstander van.. maar achteraf zou ik er dan wel boostertjes in willen maken. En .. als het ECHT zo ver is.. even bepalen HOE er gemeten gaat worden. Top? optrekken? … in beide gevallen kan ik beter niet op je ciao gaan zitten, ookal heb ik voor de meeting vast al ge-sonjabakkerd :bier

BTW, je wou mijn proma CC? iemand anders bood er een tientje voor 😉

BTW 2: Hans, mocht je nog leuke dingetjes voor je blok willen hebben, ik sta over 3 week een week in de werkplaats @skool… moet 2 setjes roterende inlaat maken voor puch… dus dan ben ik toch bezig 😉 dus mocht je draai/freeswerk hebben.. 😉

hansieb
              Moderator

JAAA ik wil je circuit nog steeds!

Jij had geen tijd verdomme , zeg ff wanneer het liefst zou je hem even komen brengen. Ben niet 100% gezond op dit moment.

Btw2: Dat lijkt me leuk ik moet nog 2 vliegwieletjes afgedraait hebben :)! voor de rest mmm volgens mij niks nodig zal flick nog ff vragen. Wil het zelf ook wel ff draaien hehe 😉

Ik heb nog een 50cc en nog een contactpunt cartertje en nog een verrot blokkie dus dat komt wel goed!

speedbuxy
                Bijdrager

hansieb :
                  Ik denk dat het puur recreatief is dat sprint gedoe op de meeting.

Voor de meeting 2008 heb ik nog een ciao erbij en dan wordt de ciao die ik nu heb een 50cctje of 70dretje 🙂 misschien kunnen we mijn witte – oranje ciao dan wel voor de 50cc race gebruiken doni.

Nog maar eens goed nadenken hoe en wat ik zeg gewoon laat het allemaal lekker vrij behalve dat iedereen met poelie moet rijden en 50cctje moet hebben 🙂 voor de rest doen en laten wat je ermee wil!

Ja dat snap ik ook wel maar met zoveel klasses heb je weinig tijd om te meeten als je ook nog wil kijken.
                  Nou zal dat misshien gezien de grote van deze groep nog meevallen maar dan nog hoort bij een meeting niet de sprint de overhand te hebben, want dan kan je het beter groningen sprint 2008 noemen;)

En waarom nou weer onduidelijkheid over de setup creeren ik meende dat dat vast stond?
                  Want als het nu weer vrij word schrijf mij dan maar uit de lijst weg.
                  Dan gaat degene met de meesten middelen tijd en geld toch winnen net zoals de tuners al jaren de scooter sprints winnen.
                  Tunings setup zoals die nu was opgesteld is voor iedereen met een klein beetje gereedschap haalbaar en dus zullen de racejes ook closer worden omdat het dan meer op tune en afstelvaardigheden gaat neerkomen ipv middelen.

Ik vind dit soort opmerking meer een show off van dit is mij te onprofersioneel ik kan wel meer dus doe mij maar meer.
                  Nou ik kan ook wel meer, maar ik kan me ook bedenken dat een hele hoop dit niet kunnen of de mogenlijkheid hiertoe hebben en daarom houd je het laag drempelig.
                  Anders staan er straks 3 50 cc sprintertjes ipv misshien wel 10 of 15.
                  Nou dan rijd ik liever minder profersioneel en een heb mooie afval race met meerdere racejes en tegen standers
                  Dan dan me helemaal te kunnen laten gaan qua tuning en maar 1 of 2 racejes te kunnen rijden.

LvDoni
                  Bijdrager

Inderdaad speedbuxy, ik zei in de post hierboven ookal, ik heb dan wel de tools, maar met een dremel kan je ook veel! En ik stond ook juist voor laagdrempeligheid… alleen was een boostertje erbij wel leuk geweest.

Ik zeg ook: Hou het laagdrempelig, liever 10 minder snelle aan de start, dan 2 snelle!

En vergeet niet dat je helemaal geen vreemde poorten hoeft te hebben om vermogen te krijgen! 1 van de snellere puch sprinters heeft gewoon 4 spoelpoorten, en een ovalen uitlaatpoort!

Daarbij zit de meeste winst ook in de overbrenging/koppeling. Als je een “sprint” wil houden, moet je daar net zoveel aandacht aan besteden 😉

speedbuxy
                    Bijdrager

hansieb :
                      Jah met flick lekker belangrijk 😛 des noods een 3 man team.

Ik stel 80% zeker mijn witte ciao wel ter beschikking , ik ga dit jaar een nieuwe ciao machen voor men reedvalve!

Jij hebt ook de tools ervoor daarom kan jij mooi de cilinder doen haha mag je er ook op rijden want ik heb me reedvalve hok dan hehe

Hier bevestig je dus al wat ik zei je denkt totaal niet aan mensen met minder middelen.
                      Want jij hebt die middelen ook niet dus laat je een ander doen.
                      Dan moet de rest met geen middelen het hem ook maar het laten doen als ze mee willen doen?
                      Doet me ergens aan denken, namelijk het scooter sprinten daar brengen mensen hun spullen ook maar naar een tuner omdat het niveau al zo hoog is dat het zonder proffersionele tuning en middelen ook niks meer word.
                      En dat wou je bij deze sprint ook maar even creeren?

En er stond toch ook duidelijk in de regels dat er max 2 per team mogen?
                      Of kan je niet lezen ofzo?
                      Jij bent namelijk degene die de hele tijd de regels opnieuw ter sprake brengt.
                      Heb wel door als je een sprint of race wil organiseren jou er ook maar bij moet vragen want anders ga je zelf wel gewoon de regels maken.

speedbuxy
                      Bijdrager

LvDoni :
                        Inderdaad speedbuxy, ik zei in de post hierboven ookal, ik heb dan wel de tools, maar met een dremel kan je ook veel! En ik stond ook juist voor laagdrempeligheid… alleen was een boostertje erbij wel leuk geweest.

Ik zeg ook: Hou het laagdrempelig, liever 10 minder snelle aan de start, dan 2 snelle!

En vergeet niet dat je helemaal geen vreemde poorten hoeft te hebben om vermogen te krijgen! 1 van de snellere puch sprinters heeft gewoon 4 spoelpoorten, en een ovalen uitlaatpoort!

Daarbij zit de meeste winst ook in de overbrenging/koppeling. Als je een “sprint” wil houden, moet je daar net zoveel aandacht aan besteden 😉

Ja zoals de regels nu zijn is er genoeg aan te veranderen en tenmiste voor iedereen haalbaar.
                        Want vrij geven is gewoon dodelijk misshien niet eens bij deze opkomst maar bij de evt volgende wel.
                        Want er zijn dan 2 misshien 4 die dan toch duidelijk sneller zijn.
                        Want dan bouw ik gewoon een 4kleps membraan huisje op de cilinder maak m,n race ontsteking te pas en neem een dpr pijpje.
                        Nou daar lijkt mij dus niks aan want weet nou al dat er niet veel zijn die dat dan bij gaan houden.
                        En volgend jaar er dus waarschijnlijk helemaal niemand meer komt.

Maar zoals eerder gezegt een 70 max tunings klasse sta ik ook wel voor open omdat erbij te doen.

LvDoni
                        Bijdrager

Laten we maar geen ruzie maken over de regels, die zijn bepaald! En ik denk niet dat het Hans z`n bedoeling is het te veranderen.

Ik wil best meedoen, maar dan wel, zoals eerder gezegd, volgens de regels. Als hans zijn vespa beschikbaar wil stellen, prima, maar hij heeft al WEL afgesproken met iemand anders. Hier zijn mensen die de mooiste creaties kunnen maken, jij misschien ook wel speedbuxie. heb nog nooit werk van jou gezien, maar kan wel opmerken dat jij meer dan voldoende middelen hebt om een cilinder snel te maken… maar hoe leuk is het, om te winnen omdat je dingen hebt gedaan die anderen niet kunnen?

Winnen zonder concurrentie is niet leuk…

Trouwens, bij scootersprints is geen groot 2 wielerbedrijf de snelste, dat is een jongen met een verrot busje, met een verrot frame, een houten bokje, en een blokker gereeschapsset 😉

29pk, 40 met nos 😉

barry
                          Donateur

Ok,dan ga ik verder met me’n waterinjectie.

LvDoni
                            Bijdrager

waterinjectie.. op een 50cc 2takt?

Rebel

Barry waterinjectie zorgt toch alleen maar ervoor dat je uitlaatgassen temperatuur daalt.
                                En hierdoor betrouwbaarder wordt

(of ga je stiekem een turbo op een 50cc schroeven :P)

barry
                                Donateur

De neef van Sandra had dat vroeger op ze’n Allison V12 motoren.Dus wil ik het wel eens proberen op een 50cc.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 254)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.