Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Athena/Eurocilindro tunings topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Athena/Eurocilindro tunings topic

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

frf
    Bijdrager

mag ik ook meedoen met mijn ernstig vastgenaaide Athena 😛 (A)

gekkehenk
      Topic starter

frf :
        mag ik ook meedoen met mijn ernstig vastgenaaide Athena 😛 (A)

Foto’s van je vastloper mag je altijd posten hehehe 😛 even wachten tot het topic geopend is zou ik zeggen 🙂

Ben je van plan om een nieuwe aan te schaffen?

TimoO_
        Donateur

hier effetjes wat foto’s van mijn vorderingen, ik heb effe geen zin om een poortmapje te maken 😛

wat ik heb gedaan:
          – fluiterpoortjes groter gemaakt en mooiere vorm gegeven
          – één spoelpoort recht gemaakt (is nu echt veel groter, valt niet goed op de foto te zien)

niet-gefreesde spoelpoort

gefreesde spoelpoort

uitlaatpoortjes

nu nog de andere spoelpoort mooi recht maken en de main uitlaatpoort iets omlaag fresen.

G-no
          Donateur

mooi timo!

ArvidW
            Donateur

Ziet er idd goed uit 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

gekkehenk
              Topic starter

Mooi werk! Haakse frees gebruikt?

speedbuxy
                Bijdrager

Dat ziet er zeker niet slecht uit:thumb

TimoO_
                  Donateur

bedankt 🙂

@ Gekkehenk, met een haakse frees ja, anders krijg je dit echt niet klaar gespeeld!

het is een vrij simpel setje, voor een leuk prijsje van markplaats af gehaald. met wat aanpassingen op een flexibele as van de gamma-tool aangesloten en je kan ermee fresen.

gaat redelijk goed, alleen jammer genoeg krijg je er niet echt de goeie freesjes voor!

nu maar kijken of de spoelpoort nu wel mooi opent en misschien nog wat naar onder fresen :thumb

ArvidW
                    Donateur

Dit rijdt bij mij met een leo krul net geen 74km/uur

Dan moet jij met dit toch wel stukje harder kunnen toch? 😉

Succes ermee, ik geloof er echt in dat met wat goeie timingen, bijpassende uitlaat en heel wat afstelwerk een athena50 echt naar de 75+ moet kunnen komen!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

TimoO_
                      Donateur

ik hoop het Arvid, we zullen zien he :thumb

ik zit er wel nog steeds mee dat het een aluminium cilinder is, en een 22mm uitlaatflens heeft… ik moet er eigelijk iets in de richting van 28mm op maken. maar hoe?

G-no
                        Donateur

ff een update over mijn zelfgemaakte freesjes: we hadden donderdag freesjes gemaakt van oude freesjes met banjonetsluiting (voor een haakse frees) door met bison 2k metaallijm slijpsteentjes erop te lijmen, dit mislukte omdat de lijm denk ik verkeerd is aangemaakt, het werd niet hard. deze hebben het ff gedaan totdat natuurlijk het slijpsteentje er vanaf vloog. vandaag heb ik een nieuwe gemaakt en die functioneerde perfect! aleen heeft dit keer het miniscule slijpsteentje wat aan het freesje met banjonetsluiting zat het begeven. dit zit nu dus in het grote slijpsteentje. volgende frees ga ik dalijk maken, hopen dat deze wel goed functioneert!

TimoO_
                          Donateur

mooi, hopen dat het lukt! dat zou het tunen stukken makkelijker en veiliger maken.

disaster
                            Bijdrager

mijn blok voor de 50athena

cilinder

gekkehenk
                              Topic starter

De eerste resultaten van mijn nieuwe Athena cilinder 🙂 Het grove werk is klaar, nu het fijne werk aan de boosterpoorten nog doen.

Mike
                                Bijdrager

jezus cristus dat blok van disaster hahahaha doet ze naam wel een eer aan, dat is echt vet overdreven

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.