Vespa-Ciao.NL
:: Het 50cc Athena/Eurocilindro tunings topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Het 50cc Athena/Eurocilindro tunings topic

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gekkehenk
    Topic starter

Ziet er netjes uit!

Hier nog wat foto’s van mijn mijn poorten.

Zo te zien zijn mijn spoelpoorten wat groter als bij jou. Ik had trouwens in jou geval het spijltje rond gemaakt en dan wat verder naar beneden of tot een spitse scherpe rand zeg maar.

TimoO_
      Donateur

netjes gedaan hoor.

weetje wat het is, ik kan m’n spoelkanalen ook wel zo groot maken maar ik denk niet dat ik zoveel weg kan halen van m’n carter, dus heb ik maar een klein stukje overgelaten om de flow niet helemaal te verneuken.

als je dat spijltje bij de boosterkanalen rond gaat maken is denk ik niet zogoed als ik heb. die van mij splitsen de stroom mengsel echt, als je het bol maakt knalt het er alsnog goed tegenaan (iets minder als normaal, maar toch). en het zou idd misschien beter zijn om het nog iets dieper te maken, maar dat is echt heel veel werk. hier ben ik echt al lang bezig mee geweest.

gekkehenk
        Topic starter

TimoO

Ik zal de boosterpoorten gewoon volledig openmaken, wil prima! mooi schuin op laten lopen in het carter. Met de spoelpoorten moet je wel voorzichtig zijn bij het grote carterdeel.

Als je de randjes van de speolpoorten in de cilinder niet weg hebt gehaald zul je remming van het mengsel krijgen. Hieronder kun je zien waarom.

Veel meer als in het voorbeeld kan er ook niet af want dan ga je door het grote carterdeel heen. Misschien niet echt een goed voorbeeld maar hopelijk wel duidelijk 🙂

Nog een foto van de spoelpoort in mijn carter.

TimoO_
          Donateur

ik heb gewoon de randjes laten zitten bij de spoelpoorten (voor een deel dan) zodat ik niet hetzelfde effect hoef te creeëren in het carter. wat jij doet is eigelijk het probleem alleen maar opschuiven. de randjes in de cilinder lopen ook mooi schuin af.

gekkehenk
            Topic starter

In mijn cilinder liepen die randjes niet mooi af. Het was gewoon een recht stukje van ongeveer 2mm dik.

G-no
              Donateur

ziet er erg mooi uit henkie!

TimoO_
                Donateur

trouwens, Gekkehenk 😛 tot hoever ben je van plan hem te tunen? wil je er echt het maximale uit proberen te halen? dat ben ik nl wel van plan, en G-no hier ook 😀 dus ben wel benieuwd wat jij eruit gaat krijgen!

gekkehenk
                  Topic starter

We zullen zien. 😀

Ik wil er wel zo veel mogelijk uithalen inderdaad. Ik heb al een bestelling bij mopshop gedaan en daar ga ik veel mee bezig 😀

Ik ga waarchijnlijk niks aan de poorten vrezen binnenin de cilinderwand want een haakse frees is me te duur. Tenzij iemand mij een goedkoop adres kan vertellen natuurlijk 😉 Ik wil de uitlaatpoort iets vergroten namelijk en eventueel de 2 spoelpoorten aanpassen.

Als één van ons wat nieuws heeft, post het dan hier :P. Of we openen een 50cc athena/eurocilindro tuning topic 😉

G-no
                    Donateur

even iets gerelaateerd aan het frezen aan spoelpoorten. het is bekend dat de freesjes hiervoor moeilijk te krijgen zijn en als je ze al kan krijgen zijn ze erg duur. vanavond ga ik even proberen of ik ze niet zelf kan maken doormiddel van een dremel slijpsteentje (wat na verhitting zo van de schacht kan worden getrokken) op een van de tandarts verkregen freesjes, (wat nutteloos is omdat het te klein is) met bison 2k epoxi metaallijm erop te lijmen. als het lukt zou de verkrijgbaarheid en de prijzen van de freesjes al een stuk beter zijn. ik laat wat weten!

Edjuh
                      Bijdrager

Volgens mij kun je aardig ver komen met goedkope freesjes/slijpsteentjes en een vaste hand.

G-no
                        Donateur

ik was ff niet duidelijk nu ik het nalees, ik heb het dus over freesjes die in een tandardsboor komen oftewel een haakse frees die gebruik maken van een frees met banjonetsluiting. de freesjes daarvoor zijn bijna niet te vinden en daarnaast erg duur.

TimoO_
                          Donateur

gekkehenk :
                            Als één van ons wat nieuws heeft, post het dan hier :P. Of we openen een 50cc athena/eurocilindro tuning topic 😉

vind ik wel een goed plan, ik sta in ieder geval wel open om gewoon te posten wat ik met m’n cilindertje doe. eigelijk moet er gewoon een algemeen tuningstopic zijn! kan je ook je resultaten posten enzo, vind ik altijd wel interessant om te lezen. of iets werkelijk wel zin heeft of nauwelijks.

disaster
                            Bijdrager

ik ben ook bezig geweest mijn mijn 50 athena/eurocilindro.
                              allen mijn rechter booster poorten heb ik te veer naar buiten gefreest.
                              kan ik nu epoxy op mijn kleine carter doen.
                              zodat het stuk waar de pakking komt weer goed afsluit.
                              ook heb ik de spoelers vergroot en bij de uitlaatpoort de poorten van de fluiter poorten vergroot en geflowd.
                              morgen als het goed is nieuw carters en reviesie set dus kan ik weer wat over tollig aluminium weg fresen.

het album van mijn cilinder
                              [url]http://www.mijnalbum.nl/Album=QA7AHWWH[/url]

frf
                              Bijdrager

Redelijk nice alleen de boosterpoortjes zijn niet gelijk aan elkaar..

Als je met de uitlaatpoort beziggaat polijst uitlaatpoort ook direct dan…

gekkehenk
                                Topic starter

TimoO_ :

gekkehenk :

vind ik wel een goed plan, ik sta in ieder geval wel open om gewoon te posten wat ik met m’n cilindertje doe. eigelijk moet er gewoon een algemeen tuningstopic zijn! kan je ook je resultaten posten enzo, vind ik altijd wel interessant om te lezen. of iets werkelijk wel zin heeft of nauwelijks.

Gaan we doen!

Ik wacht nog even de pakjes af die ik binnen krijg en dan ga ik zeker posten. Nu alleen nog een topic openen 🙂

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.