Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › het ’50 SNEL’ – topic
- Dit onderwerp bevat 75 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door LvDoni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 september 2007 om 11:34 #500983
ArvidW :
Ik weet ook nog wel ergens een goed 50cc’tje te liggen, maar heb daar plannen mee die mischien niet onder “oude tunetechnieken” vallenMag je aan je cilinder lassen?
Weet niet wat je van plan ermee bent?
Maar moet denk ik niet te hoog drempelig worden, om het voor iedereen aan trekkelijk te houden.
Maar zo wel leuk wezen als jij de uitdaging ook aangaat:)
Jij bezit namelijk volgens mij ook genoeg kennis om de uitdaging nog groter te maken;)11 september 2007 om 13:27 #500984ArvidW :
Mag je aan je cilinder lassen?
Laten we de uitlaat gewoon 22mm laten, niet iedereen heeft een lasapparaat en toch moet iedereen mee kunnen doen, dus gewoon een originele cilinder.
TICKLING BARN11 september 2007 om 13:54 #500985Ik zou wel graag boosters willen boren, maar vind het geen probleem als dit ’te ver’ gaat.
11 september 2007 om 13:55 #500986Mag het ook op een reedvalve blok ?? of is alleen STD blok toegestaan ?
11 september 2007 om 13:56 #500987Std. he pummel, anders moet iedereen een reedvalve kopen:boos
Ik denk dat we over het volgende wel ongeveer eens zijn?:
Cilinder: 50cc piaggio
Carter: piaggio met gebruik std. inlaat(mag uiteraard bewerkt)
Carb: vrij? Als het maar ‘achterop’ zit dus geen zij inlaat.
Uitlaat: vrij
Ontsteking:vrij?
Overbrenging: poelie(maat vrij)Alleen mbt tot het cilinder bewerken nog wat duidelijkheid? Wel of geen extra spoelers maken? En arvid mag zn geheime wapen, 30mm poort op 50cc niet er op lassen?:P
11 september 2007 om 14:09 #500988Oke oke 🙂 ik ga met thomas aan de slag , hij heeft half de onderdelen die ik nodig heb en andersom.
Overbrenging vrij ? mag dit ook belgenkoppeling zijn ?
Carb erachter laten we maximaal 13mm doen dan.
Er moeten wel wat strenge regels gesteld worden wat wel en niet mag…. anders word het een chaos
11 september 2007 om 15:22 #500989Edjuh :
Ik denk dat we over het volgende wel ongeveer eens zijn?:Cilinder: 50cc piaggio
Carter: piaggio met gebruik std. inlaat(mag uiteraard bewerkt)
Carb: vrij? Als het maar ‘achterop’ zit dus geen zij inlaat.
Uitlaat: vrij
Ontsteking:vrij?
Overbrenging: poelie(maat vrij)opzich goede regels naar mijn mening..
maar wat mij betreft mogen der gewoon spoelers ingemaakt worden..
beetje beun, maar met een boor en vijl lukt dat ook al..
en naar mijn mening, zonder extra spoelers, kan het ook niet geweldig snel gemaakt worden..wou zelf ook graag mee doen om een 50cc zwaar te tunen..
zij-inlaat valt dus al af..
maar mag je wel een membraam-cilinder maken?
daar heb je in feite ook alleen een dremel voor nodig..
oke, waarschijnlijk ook wel een beetje lassen..dan uiteraad wel, membraamcilinder, maar maximaal 13/13 carb.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 september 2007 om 15:27 #500990ik doe mee, ik denk samen met timo.
11 september 2007 om 15:27 #500991je moet gewoon alles orgineel pakken, alleen bewerken. dus wil je een zij-inlaat, mag best maar zolang het geen pinasco, eurocilindro of simonini of iets dergelijks is. je mag alles met je cilinder doen wat je wilt. 13/13 mag wel kant en klaar zijn. zo zat ik erover te denken :P. ik wil ook wel meedoen ;).
11 september 2007 om 15:30 #500992Oké oke, ik snap het al, competitie zat met veel inbreng van mogelijkheden. 😐
Het lijkt mij het verstandigste om een specifiek 50CC regelement te maken waar we ons aan houden. En mocht het zo zijn dat de animo groot is en het dus mogelijk maakt om met meerdere klassen te rijden dan wellicht een groep erbij met dus de “PRO”aanpassingen zolang de cilinder, carters, krukas, zuiger en kop originele onderdelen zijn van Piaggio. 50CC.
Ik ben berijd om een regelement op te stellen en omdat Henny dit Topic heeft geopend, wou ik Henny ook vragen, uitnodigen om samen met mij dit te doen.
Moet natuurlijk wel eerst genoeg aanmeldingen zijn om te zien waar we de grenzen trekken.
Dus voor iedereen die een mogelijkheid ziet om een origineel blokje te tunen en niet weet of het wel of niet kan, moet er een nieuw topic komen waar dus de regels, klassen, aanmeldingen, vragen of idéén in kan komen te staan.TICKLING BARN11 september 2007 om 15:35 #500993prima idee!
ik zou eigenlijk zeggen van begin maar met het opstellen van t regelement..
nou is het de hele tijd over en weer wat wel en niet mag..als der duidelijkheid is geschept is dat ook niet meer nodig:)
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 september 2007 om 15:39 #500994Laat de echte senior freaks maar een regelement op stellen , het lijkt mij idd erg humor.
Hoe we gaan testen is een 2e , hier in groningen is een hele leuk weg 5 km achter de meeting plek 2 km lang en recht.
11 september 2007 om 15:42 #500995Is goed doe ik, maar ik wacht met het uitbrengen van de regelementen omdat ik eerst wil weten hoe mensen erover denken en of er nog meer mensen zijn die willen meedoen, misschien is het wel mogelijk om meerdere klassen, groepen te maken en dus uiteindelijk iedereen zijn eigen klasse, groep kan uitzoeken.
TICKLING BARN11 september 2007 om 16:35 #500996Ik ben voor 1 klasse, en dan met beperkte mogelijkheden(dus geen zij inlaat en membraan, ook al is het zelfgemaakt).
Komt die PRO klasse er wel, dan doe ik met de ‘beperkt’ klasse mee.
11 september 2007 om 16:45 #500998ik ben voor deze regeling:
alle onderdelen moeten standaart aangepaste onderdelen zijn, op de uitlaat en carburateur na.
je mag zelf weten waar, hoe en met welk inlaatsysteem je de carburateur monteerd, mits hij maximaal 13mm is
uitlaatflens diameter niet meer dan 22,5mm(buiten) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.