Vespa-Ciao.NL
:: het ’50 SNEL’ – topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden het ’50 SNEL’ – topic

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

Ok ik zal dat boek dan eens gaan opzoeken.

Ik snap alleen het principe van uitlaatpoort omhoog frezen nog niet zo goed. Staat dit ook uitgelegd in dat boek of kan ik dat hier ergens vinden op het forum.

Trouwens die foto van welke cilinder is dit? Zier er wel leuk uit met poorten enzo.:D

TimoO_
      Donateur

hier mijn nieuwe 50 snel :). volgens mij wilt deze wel aan de malossi poorterij te zien. en aluminium dus hoge top zal die wel behalen.

Vincent Vario
        Bijdrager

ciaoracer :
          Ok ik zal dat boek dan eens gaan opzoeken.

Ik snap alleen het principe van uitlaatpoort omhoog frezen nog niet zo goed. Staat dit ook uitgelegd in dat boek of kan ik dat hier ergens vinden op het forum.

Trouwens die foto van welke cilinder is dit? Zier er wel leuk uit met poorten enzo.:D

Het ziet eruit als een kreidler breidwand cilinder…

met een 50cc kan je ook zeker hard.. het grote voordeel is dat je een grotere powerband kan krijgen.

M`n honda mb haalde met 50snel een goed toerenbereik van 5.000 tot 11.000 (volgens toerenteller)
          Met een zelf getunde 70cc imitatie cilinder begon hij pas wat te doen bij de 9.000 toeren.. maar ging wel door tot de 13.000

Met een goede vertanding was met de 50cc veel harder te rijden, omdat je dan wel in elke versnelling goed doortrekt.

Bij een vespa moet je er voor zorgen dat je een goed gevlakte cilinder kop hebt. Dat werkte zeer goed op mijn 50cc ciao. Met flick z`n complete vario set haalde ik makkelijk 70 op de teller.. en met heel weinig toeren.

ciaoracer
          Bijdrager

Is er toevallig ergens een link ofzo waar ik kan vinden wat er precies gebeurt als ik de uitlaatpoort omhoog frees?

En wat nu wat voor een nut heeft bij een spoelpoort bij maken en waar ik ze moet bij maken.

Ps Staat dat mss ook allemaal in dat tuning handboek.

G-no
            Donateur

ArvidW :
              (ja ik zat op een kreitlerforum rond te kijken en die gasten zijn echt ongelooflijk goed zeg =) DAT is pas echte tuning, en niet zomaar een snelle cilinder monteren op een scooterblok ! Beat that wannabee scootertuners :boos)

idd, ik weet niet of je de site van luc foekema kent? zijn kreidler heeft 18 pk op het achterwiel!! nu klinkt dat misschien niet bijzonder, maar het zijn dus aleen maar std getunede onderdelen! niks polini of malossi, alles zelf gedaan, en dat terwijl malossi 50cc fabrieksracers ”maar” 16,3 op het achterwiel hebben. echt diep respect voor deze mensen! sorry voor de offtopic btw:P

G-no
              Donateur

ciaoracer :
                Is er toevallig ergens een link ofzo waar ik kan vinden wat er precies gebeurt als ik de uitlaatpoort omhoog frees?

En wat nu wat voor een nut heeft bij een spoelpoort bij maken en waar ik ze moet bij maken.

Ps Staat dat mss ook allemaal in dat tuning handboek.

http://www.2stroke-tuning.nl staat heeeel veel en heel diepgaande info op

ciaoracer
                Bijdrager

G-no, dankje ik zal daar dan eens gaan rondneuzen. Hopen dat ik daar de info vind die ik wil weten.
                  Nog bedankt.

*edjuh: Ik dacht dat dit pro access was, maar ik zal wel in de war zijn*

LvDoni
                  Bijdrager

hmmm, het is dat ik mn vespa ga verkopen… daar ligt een door mij getuned std cilindertje onder, haalde met 95 poulie toch nog de 65!

Ik heb verder ook geen onderdelen meer om een snel vespablokje te bouwen, maar anders was ik zeer zeker de uitdaging aangegaan! Dus mocht iemand nog een std cilindertje hebben liggen…. 😉

Crullie
                    Donateur

Het is niet makkelijk om een goed 50cc blok te maken die de 80km/uur haalt voor een Vespa, terwijl veel andere merken dit met gemak halen. Het nadeel is dat een 13mm Carb eigelijk te weinig power kan leveren, verder is de poorterij veel te klein. Toch is het mij een keer gelukt om boven de 80km/uur uit te komen met een std cilinder maar niet voor lang na een 2 maand was er niet veel van over. Totaal versleten door de hoge toeren die het blokje maakte. Optrekken was niet al te best maar éénmaal inde toeren dan was het zeker feest en om lekker te blijven rijden moest ik er voor zorgen om het toerental hoog te houden, anders duurde het weer een tijdje voordat het op gang kwam.

Ik ga binnenkort weer beginnen met een 50cc maar dan met het verschil dat ik nu meer kennis van zaken heb en ga dus hier in dit Topic alles vertellen hoe ik het ga doen. Heb al wat onderdelen aan de kant gelegt voor dit project en er moet nog het één en ander bij. Ik ga het doen met originele onderdelen dus geen imitatie of zogenaamde Top merken spul.

Verder vind ik toch wel dat er meer mensen hieraan mee moeten doen want dit is kunst.!:!

Ook zie ik dat er in dit Topic al veel mensen het hebben geprobeerd maar ik zie geen resultaten van echt snelle blokkies, dus jongens kom op en wie durft het om mij te verslaan in snelheid met een 50cc.
                      Binnenkort meer en met foto’s natuurlijk.=)

TICKLING BARN

speedbuxy
                      Bijdrager

Verder vind ik toch wel dat er meer mensen hieraan mee moeten doen want dit is kunst.!:!

Ook zie ik dat er in dit Topic al veel mensen het hebben geprobeerd maar ik zie geen resultaten van echt snelle blokkies, dus jongens kom op en wie durft het om mij te verslaan in snelheid met een 50cc.
                        Binnenkort meer en met foto’s natuurlijk.=)

Ik ga die uitdaging graag aan;)
                        Ik ben namelijk ook al bezig een orgineel 50cc blokje tot de max te tunen.
                        En als dat klaar is lijkt een raceje mij wel cool:)
                        Bv de groningen meeting van aankomend jaar lijkt mij wel een mooie deadline?

En zou nog mooier wezen als hier nog meer mee zouden doen:)

Tonni
                        Moderator

Misschien ga ik er ook nog mee prutsen. Ik ga dan wel uit van standaard carters en cilinder, dus geen speedengine of zoiets he??
                          En eigenlijk moet het dan ook op poelie overbrenging, dat houd het mooi gelijk.

Lijkt mij ook wel leuk om eens te proberen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                          Bijdrager

Tonni :
                            Misschien ga ik er ook nog mee prutsen. Ik ga dan wel uit van standaard carters en cilinder, dus geen speedengine of zoiets he??
                            En eigenlijk moet het dan ook op poelie overbrenging, dat houd het mooi gelijk.

Lijkt mij ook wel leuk om eens te proberen.

Crullie en ik wouden op een 13/13 en snelle uitlaat na alles standaard houden.
                            Wel max getuned natuurlijk, maar niks wat niet met vijl of slijptol kan.

Echt gewoon het standaard tune werk krukje bewerken, inlaat mooi uitslijpen, uitlaatpoortje bewerken.
                            Kopje vlakken, vliegwiel afdraaien.
                            Allemaal oude tune technieken van vroeger toen er nog niet zoveel was en bekend was.

Maar zo top wezen als jij ook meedoet hoe meer hoe beter:)
                            Ben dan echt benieuwd naar de verschillende resultaten van de blokjes.

Edit: En idd gewoon met poeli aandrijving.

ArvidW
                            Donateur

Ik weet ook nog wel ergens een goed 50cc’tje te liggen, maar heb daar plannen mee die mischien niet onder “oude tunetechnieken” vallen

Mag je aan je cilinder lassen?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Crullie
                              Donateur

Kijk eens aan, Er zijn toch mensen die een 50cctje willen maken, =) te gek.

Tja ik werd dus direct uitgedaagd door speedbuxy om te racen en als er nog meer zijn die het durven, kom maar op. Lust jullie allemaal rauw. :lol

Mochten er meer mensen zich hier voor aanmelden om tegen elkaar te racen op de Groningen Meeting en we zijn met een grote groep dan is het misschien verstandig om een lijst te maken wat wel en niet kan voor het tunnen van een 50cc.
                                Alles moet dus van originele onderdelen zijn behalve Carb en uitlaat en er word gereden met Poelie.

WIE DURFT:thumb

TICKLING BARN

speedbuxy
                                Bijdrager

Crullie :
                                  Kijk eens aan, Er zijn toch mensen die een 50cctje willen maken, =) te gek.

Tja ik werd dus direct uitgedaagd door speedbuxy om te racen en als er nog meer zijn die het durven, kom maar op. Lust jullie allemaal rauw. :lol

Mochten er meer mensen zich hier voor aanmelden om tegen elkaar te racen op de Groningem Meeting en we zijn met een grote groep dan is het misschien verstandig om een lijst te maken wat wel en niet kan voor het tunnen van een 50cc.
                                  Alles moet dus van originele onderdelen zijn behalve Carb en uitlaat en er word gereden met Poelie.

WIE DURFT:thumb

Ja als het idd meerdere deelnemers worden moeten we idd maar duidelijke regels maken.
                                  Om oneenigheid op de dag zelf te voorkomen.

Denk dat we het niet te hoog drempelig moeten maken.
                                  Dus het echt bij vijlen en slijpwerk houden.
                                  Want ik heb opzich wel middelen om er helespoel kanalen erbij te frezen.
                                  Maar zijn denk ik ook een hoop die dat niet kunnen.

Dus om het voor iedereen instapbaar te houden wou ik het echt bij.
                                  1 Uitlaatpoort bewerking
                                  2 Inlaatpoort bewerking
                                  3 Kruk bewerking
                                  5 Vliegwiel bewerking
                                  6 kop bewerking
                                  7 en evt carb en luchtfilter bewerking laten
                                  Dus dingen die zelf iemand met alleen een vijl zo kunnen doen.

Hoor het wel wat jullie hiervan lijkt.
                                  Vind het in ieder geval top dat er aandacht voor is.
                                  Is namelijk een zeer leuke uitdaging.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.