Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › het ’50 SNEL’ – topic
- Dit onderwerp bevat 75 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door LvDoni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 februari 2007 om 15:00 #500935
Hey Kenny, zet je fototoestel eens op Macro functie dan kunnen we teminste wat op de foto’s zien 😛
Inlaatje van electrisch snorcarter vind ik zelf veel fijner om te tunen dan van een CP snorcarter, succes ermee 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 februari 2007 om 15:03 #500936KennyVespa :
Jahjah Timo je mag wel eens gaan opschieten 😛 ik ben al bijna klaarwacht jij maar af 😛 die van G-no en mij gaat ewel sneller 😀
15 februari 2007 om 15:35 #500937ArvidW :
Hey Kenny, zet je fototoestel eens op Macro functie dan kunnen we teminste wat op de foto’s zien 😛Inlaatje van electrisch snorcarter vind ik zelf veel fijner om te tunen dan van een CP snorcarter, succes ermee 😛
uhh fotos zijn gemaakt met me foon
15 februari 2007 om 15:44 #500938TimoO_ :
KennyVespa :
Jahjah Timo je mag wel eens gaan opschieten 😛 ik ben al bijna klaarwacht jij maar af 😛 die van G-no en mij gaat ewel sneller 😀
haha, snelheid staat niet gelijk aan kwaliteit eh:! mijn spoelkanalen zijn igg veel groter(lekker puh) en ben bij het freszen van de spoelpoorten al door de kleine(!) carterhelft gegaan=)
15 februari 2007 om 15:47 #500939en als je kwaliteit wilt kunnen we nog altijd de polini 50cc erop zetten. kennyvespa speelt ook vals met zn DR50 😛
15 februari 2007 om 15:49 #500940ik speel niet vals 🙁 😛 ga miss dadelijk ook effe een gewone 50 tunen dus spoelers een half keer zo groot maken, bij de dr 50 ben ik ook nog bezig de spoelers een half keer zo groot te maken en een pakking aant maken 😛
kijken wat er sneller gaat haha 😛
19 februari 2007 om 15:29 #500941nou, net klein stukje gereden met de 50 Bewerkt. behoorlijk teleustellend (maarja wat verwacht je :p ).
haalde ong. 55 km/h met:
std uitlaat
13/13
bewerkte inlaat
malo filter
70 poeliehet probleem : hij komt niet op toeren (moet eens 80 poelie proberen, maar die heb ik niet 😉 ) hij draaide ongeveer 4000-4500 toeren ofzo op volgas. in ieder geval niet veel.
ik heb het niet aangedurft om hem een berg af te jakkeren, maar ik denk dat hij dan wél op toeren komt.ik meld me weer als er veranderingen zijn
21 februari 2007 om 11:06 #500942ik ga vandaag proberen mijn 50 snel blokje in elkaar te zetten, wel zonder de polini die moet nog effe gehoond worden enz. maar ik ga dus met:
bewerkte inlaat 13mm
13/13 met malo filter
dubbele faco uitlaat
standaart cilinder of G-no’s bewerktelater komt er ook nog de polini op.
21 februari 2007 om 12:57 #500943mijn blokje staat helemaal compleet te koop
dus alles erop en eraan aleen de carb niet, heb dus ook egt ALLES bewerkt van de inlaat tot de cilinder tot de zuiger tot de krukas tot de carters
dus als iemand intresse heeft mag voor een goed bod weg
zit ook nieuw vliegwiel en een nieuwe gestraalde cilinderkop en alle pakkingen en die shit nieuw en lagers nieuwe onsteking
dus als je intresse hebt laat het maar weten
21 februari 2007 om 14:03 #500944verkoop je de dr50 ook los? of wil je em ergens tegen ruilen(of kado even?:D)
21 februari 2007 om 14:05 #500945neej gaat niet los, blok je compleet of niks, en niet kado, 😛 wel ruilen tegen iets of verkoop
*EDJUH*: ONTOPIC!!!*
23 april 2007 om 22:07 #500947Nou ik wil mij hier ook eens even aan gaan begeven.
Ik wil dus ook eens gaan proberen om heel hard te gaan halen met een originele cilinder.
Maar wat kan ik nu er allemaal aan veranderen? Wat kan ik aan de cilinder zelf vernaderen, wat kan ik aan de zuiger veranderen, de carters weet ik wat ik aan kan doen. Ik weet alleen nog niet echt wat ik kan veranderen aan de 50 cc cilinder zelf + zuiger enzo.
Ik hoop dat dit geen domme vraag van mij is en dat iemand mij hier mee kan helpen,
Alvast bedankt.23 april 2007 om 22:16 #500948Boosterpoorten maken, die in je carter overnemen zoals je met je racerblok hebt gedaan, en je zuiger er op aanpassen.
Uitlaatpoort omhoog frezen(poortmap maken, leuke blowdown bedenken en hoppa).
Poorten in de cilinder en die op het carter uitkomen vergroten.
24 april 2007 om 16:04 #500949Maar nu effe een vraag. Ik weet hier nog niet zo veel van. Maar hoe moet je zo een poortmap maken en die hele blowdowns bedenken? Ik weet allemaal nog niet hoe dat in elkaar zit.
En hoe kan ik die Boosterpoorten er zelf in maken? En jah die Uitlaatpoort omhoogfrezen hoe zit dat?
Alvast bedankt.
24 april 2007 om 16:44 #500950Poortmap maken?
Van onze lieftallige scootercollega’s Poortmap Howto
Hoe je de boosterpoorten moet maken?
Fresen lijkt mij, het zal wel een kut werk worden omdat je met nogal hard materiaal werkt: Gietijzer (gelukkig is het hard, anders zou je elke 200km je cilinder kunnen vervangen:P)
Uitlaatpoort omhoog fresen, de originele blowdown van een vespa cilinder ligt in de buurt van de 15, dit is veel te weinig om hard te gaan. Een DR70evo heeft bijvoorbeeld een bd van 24.5 en daar ga je wel hard mee. Zet je blowdown op iets van 19 ofzo.
We kunnen hier in het topic natuurlijk alles leuk voor je voorkauwen, maar ik zou als ik jou was eens goed op internet rond gaan kijken wat er zoiezo voor een informatie beschikbaar is. Als je je echt wilt verdiepen in 2takt tuning is het lezen van Bell’s tuningsboek een must. Deze is ergens op internet in PDF te vinden 🙂
Edit:
Als hij hier op begint te lijken zal hij zeker van zijn plek komen:D

(ja ik zat op een kreitlerforum rond te kijken en die gasten zijn echt ongelooflijk goed zeg =) DAT is pas echte tuning, en niet zomaar een snelle cilinder monteren op een scooterblok ! Beat that wannabee scootertuners :boos)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.