Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › het ’50 SNEL’ – topic
- Dit onderwerp bevat 75 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door LvDoni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 februari 2007 om 20:13 #146931
Naar aanleiding van het subtiele voorstel van Henny…;
Het zou leuk zijn als er enkele mensen hun best gaan doen, om met 50cc zo hard mogelijk te rijden.
Want qua verzekering zit je dan toch een stuk veiliger, en het is natuurlijk ook eens leuk om zoveel mogelijk power/snelheid uit een 50cc cilinder te halen…….… dit topic!

Ook mij lijkt het leuk om zoveel mogelijk power uit een standaard 50cc cilinder te putten. Niet dat dit veel nut heeft, maar je krijgt er wel je tijd mee om, en je hebt natuurlijk wel een speciaal 50cc’tje dat 80 km/h gaat =)
Nou, áls je al ervaring hebt met het tunen van de std cilinder, of je gaat dit in de toekomst doen, post hier je ervaringen, problemen en natuurlijk: foto’s!
Zet hier ook de gehele set-up neer, en natuurlijk de topsnelheid.(andere getunede cili’s ook welkom…!!)
11 februari 2007 om 20:16 #500920nou, ik vertel zelf alvast wat ik van plan ben 😉
ik heb een bewerkte 50 liggen, die ik binnenkort ga testen. ik heb hem een tijdje geleden al eens laten lopen, op een blokje waarvan ik later zag dat de cp’s op 0,15mm stonden :p maar ik haalde wél mooi ff 55 km/h met verder een 13/13, bewerkte inlaat, poulie 80, ronde Leo eronder.
hij is in de loop van de tijd nog iets verder bewerkt, en zoals ik al zei: ik ga hem binnenkort weer eens testen, dus ik laat hier weten wat ie doet

(o.a. bewerkt: zuiger, cilinderhemd, spoelers… niet het carter -op inlaat na-)
11 februari 2007 om 20:17 #500921Kamaraad (vincent vario op de site) had mijn malossi vertanding + polini vario en 100mm poelies op zijn std 2005 ciao.
(electronische antiopvoer carters, 50cc, std inlaat met 12/7 + afgeflakte 50cc kop) ging er ongeveer 65 mee (70 op teller)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 februari 2007 om 20:19 #500923zo te zien is mijn topic goedgekeurd :p
hoop dat er een paar mensen zijn die de uitdaging aan willen gaan (a)
11 februari 2007 om 20:19 #500922Als je echt goed hard wilt gaan zou ik het volgende doen: STD cilinder geheel uitboren, dus dat je een gat van 50mm overhoud, dan een gietijzeren bus tot 50mm buitenmaat en 38.2 mm binnenmaat draaien / honen en daarin poortjes gaan maken, ik zou voor 2 normale spoelpoorten gaan en 4 boosterpoortjes en een flinke uitlaatpoort. Deze gietijzeren bus pers je weer in de 50cc “cilinder” en je hebt je eigen home made 50cc knaller 😀
Uiteraard ook je uitlaatflens uitboren, deze zijn std veel te nouw.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 februari 2007 om 20:21 #500924ArvidW :
mattiee :
ik ken iemand die had speed engine met orginele cilinder die ging 65/70Iemand beweerder hier op het forum dat hij op een getund carter met een 50cc standaard 83km uur gehaald had. Hij beweerde dat hij 8 boosterpoorten zelf in de cilinder had gemaakt.
Alleen toen we hem om foto’s vroeger heeft hij zich nooit meer op dit forum durven vertonen……:con
FonS :
zo te zien is mijn topic goedgekeurd :phoop dat er een paar mensen zijn die de uitdaging aan willen gaan (a)
Nu nog eventjes niet, maar lijkt mij leuk projectje 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 februari 2007 om 20:39 #500925G-no en ik zijn er al aan bezig 😀
G-no heeft het cilindertje een beetje getuned, kop afvlakken, we proberen misschien een zij-inlaatje te maken of afneembaar spruitstukje met 14mm ofzo erop, met een heel groot inlaatvlak zo groot mogelijk. dan kleine poulie erop. krukas freesen AW style, op topsnelheid berust. en dan kijken of het de 70 zal halen =)
ow ja of G-no’s, Bubkes en TimoO_’s hardcore tuning 😛 hadden we een 40mm boor gepakt (groter hadden we niet) en cilinder uitgeboort 😀 we hadden er weer effe zin in 😛 heb er zelfs filmpje van
12 februari 2007 om 21:37 #500926Ik heb zelf nu ook ciao’tje, met proma cc, gehoont std cilindertje, haalt ook de 62,5. Geen idee hoe ik heb voor elkaar heb gekregen en dat terwijl de kleine carter pakking hoogdwaarschijnlijk nog lek is ook nog (en grootste poulie die ervoor te halen is erop)
Maar wel leuk topicje, Een van de snelste dingen zal denk ik nog zijn om een GE2 of GT4 cilinder te halen (orgineel honda mtx cilnder, uit belgie en duitsland, allebei behoorlijk snel, en behoorlijk betrouwbaar) en deze te pas te maken op een ciao, en dan een 18mm carbje erop te zetten, dan heeft ie de 80 met gemak, of je krukas van je ciao het zo leuk vind is een ander verhaal ^^
14 februari 2007 om 17:32 #500928dit weekend word er een G-no tuning 50cc getest. als die rijdt zijn we al blij genoeg. maar hij word getest op een blokje met 13,5mm inlaat met 13/13 van Johnsel. wel de spoelers niet aangepast. we maken er nog een speciaal blokje voor met spoelers aangepast en alles helemaal 2 tha max.
en dan gaan we eens kijken met een digi teller wat hij gaat maken.
dat moest ik even zeggen van Johnsel
14 februari 2007 om 17:38 #500929ik ga mijn carters helemaal uitfrezen, ga de spoelers ook dieper maken, 50cc snel van dr helemaal tunen en dan kijken met een 70 poelie wat ik haal 😛
14 februari 2007 om 17:56 #500930en dan doe ik hetzelfde met mijn 50 polini en dan kijken we welke beter is 😛
14 februari 2007 om 19:13 #500931ik was er al langer over aan het denk maar ik denk dat ik toch maar een reedvalve 50 cc ga maken dan:P. met de malossi 50 snel TOO BAD 13/13 of 15 mm carb met vario
14 februari 2007 om 22:32 #500932Nou nou ik ben erdus vandaag mee begonnen,
– *Cilinder: poorten vergroot en de uitlaat poort vergroot
– *Zuiger: Ronde poortjes vergroot
– *Krukas:, Geveild (Neej niet via het polini boekje of arvids manier, mar via een oud boekje van pinasco die me paps nog had)
– *Carter: Uitgeboord voor 13/13 aleen nog niet zo ver met veilen, (veil is bot dus effe nieuwe halen), maar let op het was een snorblokje 😛Moet nog het veile afmaken en de poorten in het carter doortrekken en dan testen 😛
Foto’s

En ze zullen nog lang bij elkaar zijn 😛 (Let op het woordje snor dat op het carter staat, stond erop toen ik hem onder de brommer uithaalde :P)

Jahjah Timo je mag wel eens gaan opschieten 😛 ik ben al bijna klaar
Ik ga hem testen met de Proma gun, Polini sp, en de Leo Handmade en dan kijken welke het snelst gaat 😛
14 februari 2007 om 22:35 #500933
.-{2F4OV}-.Denk dat ie t hardste blaast met de Sp;)
14 februari 2007 om 22:38 #500934we zullen zien denk ook dat de sp het hardst gaat
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.