Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 1,471 tot 1,485 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Hier nog weer even een paar filmpjes, enorme verschillen!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Gerarduz
      Donateur

Wat is de slotspeling in zuigerveren en heb je je gasdeksel- en vlotterbakpakking ook vervangen?

MHR
        Bijdrager

Ze hebben meerdere carbs geprobeerd, hetzelde resultaat.

Lennaert
          Sleutelbeheerder

niet toevallig een ophangings punt waar klein gaatje gekomen is o.d ?
            of een ander boutje dat in je blok zit waar miss beetje door kan komen?

speedbuxy
            Bijdrager

Dit probleem zit voor 90% zeker weten in de carb afstelling zeker dat laaste filmpje.
              Is jammer dat je niet om de hoek woont want had me hier graag eens aan willen wagen, heb dit probleem namelijk ook zoveel met m,n scooters gehad.
              En gezien de harde bwep bwep, hoort het erg alsof ie bij het open draaien van het gas te veel lucht krijgt.
              (vind ook dat ie een veel te sterk lucht trek geluid maakt voor een 47mm cilinder met maar 1 goeie voet spoeler)
              Zelfs m,n scooters maakten met powerfilter nog minder lawaai.

Tonni
              Moderator

De drie filmpjes zijn kort na elkaar gemaakt, met dezelfde afstelling, enige verschil is de temperatuur van het blok.
                Er zit op dat moment waarschijnlijk een iets te kleine sproeier in (84 tegenover normaal altijd 86), maar de verbranding is goed qua kleur.

De gebruikte cilinder is de Aluminium 47 mm DEPS (AW tuned), die vrijwel geen kilometers heeft gemaakt nog.
                Hij loopt, trekt en rijd verder ook prima, ik heb er al 89,2 mee gehaald (zonder verdere afstelling).

Zoals je kunt horen loopt het blok als ie koud is ook gewoon prima.
                Wordt hij warm dan gaat hij stationair wat jengelig lopen en reageert hij vanaf stationair wat lam, klinkt als valse lucht.
                Ga je het blok nou echt even laten zweten dan loopt en klinkt hij daarna alsof hij dik warm is gelopen. Laat je hem 10 minuutjes koelen, start je hem weer, dan loopt ie weer prima.

Zoals al eerder aangegeven is er al zo ontzettend veel geprobeert, van logische tot redelijk onlogische dingen.

Hier nog eens een opsomming;
                Om dit euvel te verhelpen dat spontaan is begonnen en nooit weer is weggegaan is o.a. geprobeerd:

-Nieuwe carterpakking meerdere malen
                -Nieuwe voetpakking en koppakkingen meerdere malen
                -Cilinder bovenkant + kop gevalt d.m.v. wetsteen (beide DEPS-en)
                -Nieuwe bougie meerdere malen
                -Nieuwe oliekeerringen beide kanten
                -Nieuw membraan
                -Nieuwe/andere membraankleppen, verschillende diktes
                -Ander (nieuw) 19mm spruitstuk
                -Andere carburateur (drie verschillende in totaal waaronder de bijna nieuwe van Hansieb)
                -Volledige inhoud van carburateur verwisseld met die van mn toen goedlopende EVO
                -Carburateur schoongeblazen met compressor + remmenreiniger
                -Blok meerdere malen aan alle kanten gecontroleerd op scheuren en/of gaten c.q. valse lucht
                -Diverse maten sproeiers van iets te klein tot heel groot
                -Vrijwel alle standen lucht stelschroef
                -Alle standen gasschuifnaald
                -Meer of minder filtermateriaal, zelfs geprobeerd zonder filter af te stellen
                -Nieuwe Gasschuif
                -Carburateurpakkingen allemaal nieuw, ook spruitstuk
                -Verschillende uitlaten
                -Benzine kraan los/schoon gemaakt
                -Benzine filter vervangen/verwijderd
                -Zonder tankdop gereden
                -Andere ontsteking
                -Ander vliegwiel
                -Andere cdi/bobine
                -Andere kabel/dop
                -Vloeibare pakking tussen membraan
                -Vloeibare pakking tussen carters
                -Pakking zelf geknipt tussen spruitstuk-membraan-carter
                -Andere cilinder (47mm ALU (vrijwel nieuw)& 47,8mm GIET)
                -Decompresseur weg gehaald, gat afgesloten afgesloten
                -Andere 47mm deps kop geprobeerd (HansMHR)

In alle gevallen liep de brommer, eenmaal warm, of precies zo, of slechter.
                Eigenlijk alle uitgewisselde onderdelen doen prima hun werk op de donor brommer (in veel gevallen de mijne)

Waarom zo’n dik verhaal van mijn kant? ik vind het een intrigerend probleem en het irriteert me enorm dat het niet te vinden lijkt te zijn.

Tonni
                Moderator

@Bux: dat hij zoveel lawaai maakt op het filter zal wel zijn omdat hij nu onder mijn brommer hangt ofzo, doet hij normaal bij Thomas niet zo overdreven.
                  Ik heb geen idee waarom het dat geluid maakt bij mij, maar zoals bekend is dat bij mijn RV en mijn EVO ook zo, ook als ik Thomas’ luchtfilter pak.

ArvidW
                  Donateur

Wat voor een tapeindes zitten in het blok? Op hoeveel Nm worden de moeren aangedraaid?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Tim
                    Bijdrager

mij lijkt het toch echt een te kleine sproeier… mijn schakel deed ook zo toen de sproeier wat maten te klein was…
                      dacht eerst ook valse lucht… maar bleek toch de sproeier te zijn.

na hem nu nog een paar keer geluisterd te hebben is het toch iets anders als bij mij… maar je zou eens een paar maten omhoog kunnen gaan om te proberen..

G-no
                      Donateur

Ik zou eens gaan kijken voor een grotere stationairsproeier. Als deze niet te krijgen is kun je de originele ook opruimen met een sproeier ruimertje.

ArvidW
                        Donateur

Tonni :
                          Hij loopt, trekt en rijd verder ook prima, ik heb er al 89,2 mee gehaald (zonder verdere afstelling).

Hier had ik ff overheen gelezen, DEPS presteert redelijk? Denk je dat je er nog 10.8km/uur extra uit kunt krijgen ?:duivel Is het een hoogtoerig geval of nogsteeds koppel-all the way ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Tonni
                          Moderator

Ik denk dat er zeker nog wel meer uit te halen is. Carb. beter proberen af te stellen (ik heb zo 1 op 1 de carb er achter gehangen met de afstelling voor mijn RV met standaard Pinasco), een andere uitlaat misschien, vario nog wat fine tunen.
                            Volgens mij wil hij wel redelijk toeren maken hoor. Vario staat momenteel op Malossi geel trekveren en geel drukveer, rollen mix van 4.7 en 5.3.
                            (ik denk dat hij met een persoon die een stukje minder weegt, al een aardig eind komt..)

Loek
                            Bijdrager

Poelie proberen op de autobahn 😀

SirJohn
                              Bijdrager

ik zie dat je al heel veel hebt geprobeerd.
                                misschien dat er wat mis is met de krukas.

En dan bedoel ik ergens op een klein stukje uit onbalans zodat de lucht weggezogen wordt langs een keerring

Daan777
                                Moderator

Zoveel vervangen 😮
                                  Ik zou daar zo depressief van worden, dat ik al een andere RV carterset en krukas gekocht had.
                                  Succes!

15 berichten aan het bekijken - 1,471 tot 1,485 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.