Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Monstercitta
    Bijdrager

ik heb alles laten stralen en coaten voor 110 euro Exclusief de velgen. Dus alle ijzeren onderdelen

frame
      voorvork
      voorspatbord
      achterspatbord
      Bagagedrager
      bagage steunen
      kabelgoot

Herr Flick
      Topic starter

nou ben beetje aan het rijden geweest (nog niet op top want*)
        hij rijd egt leuk en trekt goed op voor de malossi vertanding! hij heeft wel een iets wat late gasreactie maar dit komt zoals de meeste al zeiden door het zware vliegwiel.

daarom heb ik een pinasco vliegwieletje geregelt.

Maar toch elke keer als ik een stuk heb gereden ik doe de brommer uit (zelfs als ik m heel eventjes statinoair heb laten draaien) en ik draai de bougie eruit. hij is gewoon grijsssss :S

ECHT DEZE KLEUR

Zit een sproeier 68 in en dit vind ik al een normale maat. er zit ook niet iets in van bruin ofzo egt gewoon grijs.
        daarom durf * ik er ook niet volgas mee te rijden want de afstelling lijkt zo niet goed.

Maar als je ergens valse lucht hebt dan heb je ook een grijze bougie of niet?

want anders zou ik tog eens bij me voetpakking moeten kijken ofzo :S

T licht er trouwens niet aan dat ik me bovenkant van de zuiger + binnenkant van de cilinderkop kaal heb gemaakt ?

Greetz, thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Kay
        Bijdrager

Probeer anders gewoon een grotere sproeier?

barry
          Donateur

als je valse lucht trekt,draait de motor niet goed.
            Monteer een sproeier maatje 70 à 72.
            Zo kan je zien wat voor een kleur de bougie heeft met een grotere sproeier.
            Het kan ook zijn dat de bougie een te hoge warmtegraad heeft.
            Je kan eens een hogere nummer proberen.
            Ikzelf rijd met een nummertje 9 .

November Rain
            Bijdrager

barry :
              als je valse lucht trekt,draait de motor niet goed.
              Monteer een sproeier maatje 70 à 72.
              Zo kan je zien wat voor een kleur de bougie heeft met een grotere sproeier.
              Het kan ook zijn dat de bougie een te hoge warmtegraad heeft.
              Je kan eens een hogere nummer proberen.
              Ikzelf rijd met een nummertje 9 .

van NGK dus…

ik rij met graad 5… maar dat is van bosch.. gewoon de koudste pakken daar komt het op neer.. want jij moet zeker een kouwe(re) hebbe met vario enzo..

Herr Flick
              Topic starter

ik heb nu een bougie 8 van ngk en dat is egt wel hoog genoeg hoor..

Gele Racefrikandel

Kay
                Bijdrager

Probeer nou gewoon bougie 9 en een grotere sproeier,je kunt niet meer dan proberen.

November Rain
                  Bijdrager

Kay :
                    Probeer nou gewoon bougie 9 en een grotere sproeier,je kunt niet meer dan proberen.

hha precies… ik vind je maar een beetje eigenwijs :O… nou reed ik met graad 8 met mijn 42 evo… en ninja etc… had er 350 km mee gereden.. en ik kreeg al een vlekje op de achterkant van de zuiger!!!!! :O

Vespaflappie
                    Bijdrager

ik heb geeneens meer behoefte om te reageren in dit topic….
                      Je bent zoooooo fucking eigenwijs he….!!:no

Probeer gewoon es die bougie, theoretisch kan alles goed zijn volgens jou maar in de praktijk kan het vaak anders zijn…!

Zoniet probeer je groter sproeiertje……!

Snap niet waarom jij zo koppig bent…:?

Kay
                      Bijdrager

Ik dacht dat ik de enigste was die dat d8 dus hield me mond maar:D

Herr Flick
                        Topic starter

dingen geprobeert en bougie bleef maar grijs.
                          en ik ben niet koppig maar als ik 2 of 4 maten groter ga dan word de bougie nog steeds niet koffiebruin.

Heb bij me cilinder gekeken etc, en daar zat t WEER niet goed 😕

Op een of andere manier zit er weer verschil in de carters, onderaan is t wel gelijk maar bovenaan is t weer anders.

tis een milimeter of iets minder ofzo, maar als je dus de cilinder erop zet komt er wel een spleet vrij en dit zorgt dus voor valse lucht en die drap bij uitlaatpoort en onderaan bij cilinder.

Ik breng deze even naar de brommerboer want die gaat dit voor mij vlak vlakken :P, dit is t enige waar ik zelf niet aan begin omdat ik zoiets nog nooit heb gedaan en hij doet t heel veel.
                          Kost een 10tje dus daar wil ik t nog wel voor doen.

ook komt door de uitlaatpoort tuutje die komt tegen het grote carter aan (die grote koelvin, om zo maar even te noemen) maar das kwestie van minuutje dremel werk.

Wel raar opzich dat ie redelijk reed alleen met verkeerde afstelling/valse lucht, hij trok wel iets minder maarja ik d8 aan het zware vliegwiel.

Nog wat goed nieuws, heb een pinasco vliegwiel geregelt deze komt binnenkort mijn kant op.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Gele Racefrikandel

hansieb
                          Moderator

Sjonge jonge alweer gezeik gaat maar door daar bij huize bierling 🙂

Tonni
                            Moderator

Kan me één ding niet voorstellen: Dat je dat hoogte verschil niet ziet voordat je de boel in elkaar zet…
                              Als het er dan niet is kan het er niet ineens later wel zijn.. En als het er wel is, dan moet je de boel niet in elkaar zetten, maar eerst het probleem verhelpen.:?

Kom anders hier maar heen met het spul, kijk ik er wel eens even naar, want dit kan niet langer zo…:pest

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                              Moderator

Tonni :
                                Kan me één ding niet voorstellen: Dat je dat hoogte verschil niet ziet voordat je de boel in elkaar zet…
                                Als het er dan niet is kan het er niet ineens later wel zijn.. En als het er wel is, dan moet je de boel niet in elkaar zetten, maar eerst het probleem verhelpen.:?

Kom anders hier maar heen met het spul, kijk ik er wel eens even naar, want dit kan niet langer zo…:pest

Dat heb je die kleine jongen allemaal niet goed geleerd tonni 🙂 Maarja het blokje deed het best aardig liep alleen hoog stationair leek mij ook allemaal fris.

cittadriver
                                Donateur

als het weinig is wat je zegt probeer eens een dubbele voetpakking heeft bij mij ook gewerkt.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.