Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

peter139
      Bijdrager

Je kunt het carter wel iets aanpassen toch?

Volgens mij is dit ook de reden dat een zijinlaat sneller is dan zo’n reedvalve/evolution blok.

@herr flick: mooi krukasje hoor. Zuinig op zijn he..

st3yn
        Bijdrager

Horny krukasje thomas 😀

Tonni
          Moderator

@ Arvid: You’ve got a good point there.. Ik wist niet dat er zoveel mengsel bij de kruk lang ging. In dat geval zou ik ook een aanpassing doen in het carter… Carterdruk houdt je genoeg over zowiezo.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

peter139
            Bijdrager

naar mijn idee is zo’n volle krukas maar goed voor 2 dingen
              – minder volume in carter waardoor de verhouding inhoud carter->samenpersing van de zuiger hoger ligt.
              – beter balans in de kruk/vliegwiel combinatie

speedbuxy
              Bijdrager

ArvidW :
                http://www.mijnalbum.nl/Foto=LGKEC3VA.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/9527/naamloos2xb.png
                http://membres.lycos.fr/drug69/images/carter%20avec%20boite%201.JPG
                http://www.mostwantedsprinters.nl/stefan/bouwen14.jpg
                http://i10.tinypic.com/4h25eso.jpg

Die foto,s die je daar laat zien zijn van een zwaar verbouwd pia carter met een 125cc crosser membraan erin te pas gemaakt.
                En is dus veel groter dan normaal, bij orgineel pia plets de benzine ook op de kruk.
                En zie bij het reedvalve blokje daar ook geen probleem in zitten er is zat ruimte om benzine langs te laten.

ArvidW
                Donateur

Ow, haha 😀

Maar die onderste is toch std carter ?

Home made engine dyno

speedbuxy
                  Bijdrager

Ja dat onderste kon wel eens standaard wezen idd maar dat ik ook niet zeker.
                    Volgens mij komt de inlaat er nog wel net wat meer boven de kruk uit.

Herr Flick
                    Topic starter

Ik zit echt met een dilemma, hij is gewoon niet meer af te stellen.

Het begon met de afstelling/blokje waar ik altijd mee reed.
                      Reed altijd perfect met een sproeier 86
                      Eigenlijk 1 maatje te groot, maar voor ZZT was hij perfect.

De dag voordat ik met Edjuh naar speedbuxy ging voor de uitlatentest had ik even mijn carburateur kit gedemonteerd en alles even wat schoon gemaakt.
                      Heb toen verder niet meer getest, busje in geladen en hup naar Speedbuxy.
                      Daar aangekomen begon hij al hoog te lopen, alsof de benzine op was.

Nu ik mijn nieuwe krukas heb, heb ik het probleem NOG steeds.

Carterpakking al 2x vervangen.
                      Oliekeering 2x vervangen.
                      Voet en koppakking al een 2x.

De pakkingen lekken verder nergens.

Hij loopt een beetje zoals dit : Klik..
                      Het klinkt alsof de benzine op is, alsof hij te weinig krijgt.

Zo liep hij toen hij goed liep, een maand geleden : Klik….

Ik heb 3 verschillende carburateurs al geprobeert, membranen maar met alles het zelfde.

Zelfs al een sproeier 100 geprobeert (14 maten groter dan eerst) , nog is het niet goed.

Iemand nog ideeën?

greets..

ps. kom niet aanzetten met je hebt je krukas verandert want ik weet 100% zeker dat het hier niet door is gekomen, het was al een dag voor de uitlatentest met de oude krukas.

Ik wil er wel de ZZT mee rijden 😐

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

hansieb
                      Moderator

Maybe maybe aangezien je alles vervangen hebt :con

Gooi er eens een andere ontsteking op!

KennyVespa
                        Bijdrager

ik heb dit ook pcies zelfde gehad, toen trok die valste lucht bij de carb, bij mij die o ring maar jij hebt geen evo engine dus dat kan het niet wezen

Herr Flick
                          Topic starter

Nee idd, ik moest gelijk aan jouw denken kenny.
                            maar ik heb mijn membraan (die een rubber laagje heeft) nog getest op hans zen brommer en maakte geen verschil.
                            nu heb ik hans zen membraan ook getest op mijn blok, geen verschil.

dat is het dus niet.

Misschien dat ik een andere ontsteking maar eens moet proberen :S

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

ArvidW
                            Donateur

Jahoor, waarom zou je ontsteking nu ineens kapot zijn ?

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Probeer eerst eens een andere bougie voordat je de gehele ontsteking gaat vervangen;)

Tonni
                                Moderator

Klinkt absoluut niet alsof het iets met de ontsteking te maken heeft. Heb je ook al met de proma er weer onder getest?

Dat tweede filmpje, is dat ook al met de overmaatse zuiger?

Heb je de kleplichter goed gecontroleerd op lekkage, ik had laatst ook een blok dat zo beroerd liep onderin en daar was de kleplichter niet 100 % dicht.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.