Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2007 om 19:09 #273258
@barry,
omdat het spruitstuk (die beter is en groter) erop moet komen, hiervoor moest zowiezo mijn blok onder de brommer vandaan.
ik heb nog nooit problemen mee gehad dat hij na montage slechter loopt.mijn reedvalve is nu 2 x in elkaar gezet, bij het begin toen die nieuw was en toen mijn volle wangen krukas erin kwam.
dut samen heeft zo’n 3000 km gemaakt.En het blok moest uit elkaar voor het balanceren van de krukas, omdat dit goedkoop was.
maar goed dat ik het heb gedaan, want 1 van de kurkjes in de wangen zat gewoon los.
verder gebeurt er niks mee (nieuwe lagers natuurlijk 😉 )
@hans, als hij weer rijd mag je wel even remmen hoor 😛
EDIT: en ja, ik verveel mij best vaak :S dus moet wat verzinnen om te doen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 september 2007 om 09:05 #273376Zo hij rijd weer, nog niet veel getest maar ik merk nu al verschil.
onderin is hij nog niet zoals te voren maar denk dat het nog een beetje moet inlopen allemaal.Ik heb nu wel wat nadelen, het blok moet bijna op zijn voorste stand, waardoor de snaar een stuk al achter in de poelies zit (dus ik trek als t ware op 90mm poelies op).
ook moet ik de kickstart ketting verlengen.
en de carburateurkit erachterweg halen is nu echt nog meer een klus geworden, blokbouten los, blok naar voren DUWEN en dan kan hij er net achter weg..
Vandaag als het een beetje droog weer is ga ik nog wat testen, moet denk ik wel 2 maatjes grotere sproeier in.
Ik heb nu ook kunststof kooi lagers erin, en de krukas is gebalanceerd en dat merk je ook. niet veel gehobbel meer en het geluid maar minder ruis van de lagers.
ook is mijn simo100cc uitlaat weg, geruild voor een 27mm too bad. ik wist dat deze niet ging passen met kickstart.
deze ga ik nog pas maken.ciao!
Gele Racefrikandel1 september 2007 om 09:18 #273377Ben benieuwd wat die kunstof lagers doen, ze zijn misschien wel stiller maar zijn ze ook slijtvaster als een gewoon lager.
Ik hoop het voor je, we horen het wel terzijnertijd en natuurlijk succes gewenst met het nieuwe spruitstuk met die joekel van een Carb.
TICKLING BARN1 september 2007 om 09:26 #273378dat zijn ze.. ik rij er al een aantal jaren mee!
zijn geweldige lagerzz..ze zijn al1 wat duurder als normaal!
ze worden ook in de cross wereld gebruikt..(die draaien 15000toeren..en dan wel aan 1 stuk door zo’n 20min per manche)
dus ze houden het zeker!vandaar dat ik ze toen heb toegepast!..en aan herr flick heb aangesmeerd!(goh was was die man blij toen hij ze kreeg:P:P)
1 september 2007 om 10:01 #273379Tja op vespa zijn ze niet echt nodig omdat die toch maar 10000 rpm draait.
MAAR nadat mijn binnenring in mijn blok lag , is dit natuurlijk een stuk veiliger! ben erg benieuwd of het straks weer van een leien dakje gaat met mijn blok
1 september 2007 om 19:11 #273385slecht nieuws, het spruitstuk is toch 2x niks..
onderin is hij niet tot weinig verandert, stationair slecht en snelheid is omlaag gegaan.
ik heb nu het gevoel alsof het overkill is, heb vanmiddag en vanavond dingen zitten te testen maar een snelheid van 65-70 en meer is er niet uit te halen.
Oftewel, morgen gaat het er weer onderweg en dan het gewone spruitstuk met de 21mm maar.
Dat deed het veel leuker en daar zijn tenminste wel hoge snelheden mee gemaakt.
Gelukkig past me kickstart dan ook weer en me snaar komt achter veel beter.Jammer, maar ik denk maar zo. ik heb het geprobeert…
Gele Racefrikandel1 september 2007 om 19:33 #273386Mamamia haleluja,viva de zij-inlaat.
1 september 2007 om 19:34 #273387haha ;), het gewone spruitstuk liep wel goed hoor! maar deze jammergenoeg niet
Gele Racefrikandel2 september 2007 om 04:12 #273388UWWW thomas …. dit is gewoon 1 impressie….
19mm met dat spruitstuk doet het eccchhht wel goed de flow is 10 x beter.
Ik zeg de moed niet opgeven en even doortesten en niet afhaken!
2 september 2007 om 09:43 #273390hansieb :
UWWW thomas …. dit is gewoon 1 impressie….19mm met dat spruitstuk doet het eccchhht wel goed de flow is 10 x beter.
Ik zeg de moed niet opgeven en even doortesten en niet afhaken!
Je bedoelt het 21mm spruit neem ik aan….
Ja, ik vind het ook erg jammer dat het nu eventjes niet lukt, leg hem in de kast en probeer het over 1 maandje weer eens:) De flow is idd echt zo veel beter dat het zonde is om het spruit nu al af te schrijven:(
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 september 2007 om 20:07 #2734586 september 2007 om 20:35 #273460Dus hansie b heeft een camera met teep op zijn helm geplakt :lol
Wij zijn hier aan het werk en jij komp zo’n 25 keer voorbij :lol
leuk filmpje
6 september 2007 om 20:37 #273461haha nee, is mijn helmpie. een cross helm.
gewoon onder de klep geplakt, en hans ff de helm omgegooid.
jammergenoeg wat te veel asfalt te zien, ik had liever een zicht + je stuurgedeelte zien. zodat je ook ziet wat je in het echt ziet als het ware.
maar die kerel was wel even grappig, eigenlijk ook wel voor te stellen als je de hele tijd met die herrie er langs rijd
Gele Racefrikandel6 september 2007 om 20:40 #273462Ha ha die gast nog zeuren ook, zou je hansje niet wat gevarengeld moeten geven om hem op je Powerhouse te laten rijden.
Heb je weer mooi geflikt Flick, en hans ook natuurlijk als testpiloot.
:lolTICKLING BARN6 september 2007 om 20:43 #273463hans, leer een wheely trekken :S
dit is toch ook geen stijl!en idd irri filmpje met al dat asfalt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.