Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2006 om 17:48 #268444
ja maar de kickstart speedengine hebben ze dus niet gevonden, en is ook niet meer te bestellen en word ook niet meer gemaakt.
dus ik heb de gewone speedengine voor electronische ontsteking besteld en daar komt dus dit kleine carter op
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 april 2006 om 18:12 #268451Nou vandaag leuke dag, moest eerst maar sgool tot half 4 :@ en toen lag me pakketje dus thuis.
met DE speedengine elec. ! ik helemaal blij en uitpakken enzo.wat gebestudeerd enzo (geen fotos genomen want iedereen weet hoe t eruit ziet)
Heb t in elkaar zet vlak na t eten, heb t wat anders gedaan als ik eerst altijd deed, eerst krukas in t grote carter en daarna de kleine erop.
Heb ong. 7 min verhit en de krukas lag een dag in de vriezer en gelukkig plopte die er zo in..
Kleintje erop ging weer iets moeilijker omdat alles beetje was afgekoeld en en opgewarmt (uh juist?)
iig t zit in elkaar en hier de fototjes, nu even bezig met ontsteking en andere shizzl erop te zetten.

Hier zie je dus dat de bovenste poorten niet helemaal overeen lopen, op de cilinder wel (speedengine heeft grotere diameter..

En hier mijn proma, is netjes geworden. ik wou hem opknappen maar elke keer kwam t er niet van en t wou ook egt niet lukken (roest roest roest)Toen maar zwart gemaakt en vind t heel vetjes..
tot gauw.. als t blok eronder zit en rijd
Gele Racefrikandel12 april 2006 om 18:33 #268452Ckerz heel erg vet!
Hoop dat et allemaal lukt
suc612 april 2006 om 18:40 #268453leuk die speedengine, heb ik nu ook:P
vind die cc nu wel heel lelijk!
12 april 2006 om 18:57 #268454die speedengine heb jij niet ? jij hebt een contactpunt onsteking carter.. en mijne is nieuw 😉
Gele Racefrikandel12 april 2006 om 19:36 #268455d8 zet m ook al in elkaar..

morgen maar ff met hansje erop zetten en dan maar kijken of ie aangaat 🙂 vast wel 😛
Gele Racefrikandel12 april 2006 om 19:43 #268456wat een kutding :pest haha geintje
moet je niet ff je ontsteking schoonmaken?
bij mij komen er naast de ontstekings draden NOG 3 draden uit 🙂 dus ik zal wel nieuwe versie hebben ofzo voor remlicht E.D.12 april 2006 om 19:49 #268457He dat is mijn ontsteking gvd !
12 april 2006 om 19:59 #268458vetjes die elec speedengine
als ik mn 5carters heb verkocht ga ik ook wel speedengine halen:d
maareh jouw elec ontsteking heeft geen licht ofzo???. jouwes heeft maar 2 spoelen.
ik heb er 1 met 3spoelen das dan zonder remlicht
en heb r 2 met 4spoelen das het volledige pakketje met alles erop en eraan:d12 april 2006 om 20:32 #268459nee oke, ik heb geen elec ontseking op de speed, maar speedengine ziet er wel lekker snel uit;) in de zomer zet ik ook de kleine kick carter op de speed, denk ik, moet ik nog even zien.
vind het alleen niet mooi dat je je proma zwart heb gespoten. vind het een beetje zonde12 april 2006 om 20:36 #268460maar jij vind alles jammer haha :pest
12 april 2006 om 20:38 #268461vind je het dan mooi die zwarte cc? ik zou hem polijsten en met hittebestendige blanke lak
13 april 2006 om 09:18 #268462timschilders :
vind je het dan mooi die zwarte cc? ik zou hem polijsten en met hittebestendige blanke lakMooi is anders, ik heb zelf ongeveer 1.30 uur aan herr flick zijn uitlaat gewerkt om hem kaal te maken.
Doordat die kut proma een bocht enzo heeft is het erg moeilijk maarja zo roest die iniedergeval niet meer.13 april 2006 om 14:06 #268463zo, blok eronder en liep na 3 x kicken..
liep wat hoog stationair maar loopt nu prima voor mijn gevoel.
Trekt goed op en gaat ook hard door! verder niet egt gejankt ofzo. heb even in de buurt rustig 30-40 gereden ofzo.
Jammer van t zware vliegwiel want ik merk t wel, late gasreactie dus die laat ik nog afdraaien (voor 20 eu).
Ik heb al op me tellertje 101 gereden maar dit klopt natuurlijk nie :P, denk dat ie t dubbele telt ofzo (moet m ff resetten) maar heb ook niet egt op top gereden gelijk.
hansieb had ff filmpje gemaakt van de 1ste run maar die komt zo wel.
verder geen nieuws, fototje binnenkort wel
Gele Racefrikandel13 april 2006 om 14:29 #268464damn ik had indertijd totaal geen last van dat zware vleigwiel.. ik merk alleen ewl met 19mm carb dat het een stukje beter is tuurlijk
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.