Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

ja maar de kickstart speedengine hebben ze dus niet gevonden, en is ook niet meer te bestellen en word ook niet meer gemaakt.

dus ik heb de gewone speedengine voor electronische ontsteking besteld en daar komt dus dit kleine carter op

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Herr Flick
      Topic starter

Nou vandaag leuke dag, moest eerst maar sgool tot half 4 :@ en toen lag me pakketje dus thuis.
        met DE speedengine elec. ! ik helemaal blij en uitpakken enzo.

wat gebestudeerd enzo (geen fotos genomen want iedereen weet hoe t eruit ziet)

Heb t in elkaar zet vlak na t eten, heb t wat anders gedaan als ik eerst altijd deed, eerst krukas in t grote carter en daarna de kleine erop.

Heb ong. 7 min verhit en de krukas lag een dag in de vriezer en gelukkig plopte die er zo in..

Kleintje erop ging weer iets moeilijker omdat alles beetje was afgekoeld en en opgewarmt (uh juist?)

iig t zit in elkaar en hier de fototjes, nu even bezig met ontsteking en andere shizzl erop te zetten.

Hier zie je dus dat de bovenste poorten niet helemaal overeen lopen, op de cilinder wel (speedengine heeft grotere diameter..

En hier mijn proma, is netjes geworden. ik wou hem opknappen maar elke keer kwam t er niet van en t wou ook egt niet lukken (roest roest roest)

Toen maar zwart gemaakt en vind t heel vetjes..

tot gauw.. als t blok eronder zit en rijd

Gele Racefrikandel

Baz
        Bijdrager

Ckerz heel erg vet!
          Hoop dat et allemaal lukt
          suc6

timschilders
          Bijdrager

leuk die speedengine, heb ik nu ook:P

vind die cc nu wel heel lelijk!

Herr Flick
            Topic starter

die speedengine heb jij niet ? jij hebt een contactpunt onsteking carter.. en mijne is nieuw 😉

Gele Racefrikandel

Herr Flick
              Topic starter

d8 zet m ook al in elkaar..

morgen maar ff met hansje erop zetten en dan maar kijken of ie aangaat 🙂 vast wel 😛

Gele Racefrikandel

erwinko
                Bijdrager

wat een kutding :pest haha geintje

moet je niet ff je ontsteking schoonmaken?
                  bij mij komen er naast de ontstekings draden NOG 3 draden uit 🙂 dus ik zal wel nieuwe versie hebben ofzo voor remlicht E.D.

hansieb
                  Moderator

He dat is mijn ontsteking gvd !

woe
                    Bijdrager

vetjes die elec speedengine

als ik mn 5carters heb verkocht ga ik ook wel speedengine halen:d

maareh jouw elec ontsteking heeft geen licht ofzo???. jouwes heeft maar 2 spoelen.
                      ik heb er 1 met 3spoelen das dan zonder remlicht
                      en heb r 2 met 4spoelen das het volledige pakketje met alles erop en eraan:d

timschilders
                      Bijdrager

nee oke, ik heb geen elec ontseking op de speed, maar speedengine ziet er wel lekker snel uit;) in de zomer zet ik ook de kleine kick carter op de speed, denk ik, moet ik nog even zien.
                        vind het alleen niet mooi dat je je proma zwart heb gespoten. vind het een beetje zonde

erwinko
                        Bijdrager

maar jij vind alles jammer haha :pest

timschilders
                          Bijdrager

vind je het dan mooi die zwarte cc? ik zou hem polijsten en met hittebestendige blanke lak

hansieb
                            Moderator

timschilders :
                              vind je het dan mooi die zwarte cc? ik zou hem polijsten en met hittebestendige blanke lak

Mooi is anders, ik heb zelf ongeveer 1.30 uur aan herr flick zijn uitlaat gewerkt om hem kaal te maken.
                              Doordat die kut proma een bocht enzo heeft is het erg moeilijk maarja zo roest die iniedergeval niet meer.

Herr Flick
                              Topic starter

zo, blok eronder en liep na 3 x kicken..

liep wat hoog stationair maar loopt nu prima voor mijn gevoel.

Trekt goed op en gaat ook hard door! verder niet egt gejankt ofzo. heb even in de buurt rustig 30-40 gereden ofzo.

Jammer van t zware vliegwiel want ik merk t wel, late gasreactie dus die laat ik nog afdraaien (voor 20 eu).

Ik heb al op me tellertje 101 gereden maar dit klopt natuurlijk nie :P, denk dat ie t dubbele telt ofzo (moet m ff resetten) maar heb ook niet egt op top gereden gelijk.

hansieb had ff filmpje gemaakt van de 1ste run maar die komt zo wel.

verder geen nieuws, fototje binnenkort wel

Gele Racefrikandel

November Rain
                                Bijdrager

damn ik had indertijd totaal geen last van dat zware vleigwiel.. ik merk alleen ewl met 19mm carb dat het een stukje beter is tuurlijk

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.