Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juni 2007 om 01:35 #272579
Ik moet HansieB en Arvid ook 100% gelijk geven,ik denk dat het ligt aan je afstelling ( vermoed je vario ) , en ga eens proberen wat ie aan topsnelheid doet met poulie!Met poulie 65 of 55 moet ie zonder moeite over die 90km/u heen gaan.
Je schijf op je Ciao zal ook ongetwijfeld super vet worden,net als de rest van je brommer.
Succes!
25 juni 2007 om 07:49 #272582ik ga van zoiets geen how to maken, je moet maar gewoon logisch na denken hoe en wat, het liefst nemen mensen het maar klakkeloos over..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel25 juni 2007 om 10:52 #272583Maar waarom zegt iedereen dat een schijfrem vanvor logischer is? Wat is hier nu zo logischer aan dan vanachter ik vind juist dat vanachter logischer is. Vanvoor vind ik juist zoiets als je die te hard in duwt lig je over de kop met vanachter glijd je dan weg en heb je de kans op recht houden op de baan nog.
Trouwens vette schijfrem!
25 juni 2007 om 11:04 #272584Tof Flick, wel een heel grote schijf vind ik maar zal zeker ruig staan.
En wat het abrupte remmen betreft, de remdruk is af te stellen toch ??TICKLING BARN25 juni 2007 om 14:19 #272586ciaoracer :
Maar waarom zegt iedereen dat een schijfrem vanvor logischer is? Wat is hier nu zo logischer aan dan vanachter ik vind juist dat vanachter logischer is. Vanvoor vind ik juist zoiets als je die te hard in duwt lig je over de kop met vanachter glijd je dan weg en heb je de kans op recht houden op de baan nog.Trouwens vette schijfrem!
Naja je hoort altijd met je voor rem te remmen. Stel je rijdt op een motor en er kruist een auto over de weg en je moet vol in de remmen. Als je dan vol met je achterrem remt dan ben je er geweest; de achterrem slipt dan alleen maar omdat die zich helemaal vast zet en je dan slipt. Als je met de voorrem remt dan blijf je in een rechte lijn naar vooren remmen. Uiteraad moet je dan met je voor en achter rem remmen; 70% voor ofzo en de 30% achter.
Oh jah en op een Ciao is het lomp om een schijfrem voor te bouwen mits je dat debiele standard vork erin hebt. Dat wiebeld en gaat omhoog als je met je trommel voorrem al remt, ga eens na hoe dat zit met 80km/h en schijfrem op voorvelg.
EBR vork erin knallen en dan lekker dubbele schijfrem erin bouwen zou ik zeggen :).
25 juni 2007 om 14:35 #272587ik hou het nog maar even bij mijn trommels. lekker ABS op de ciao:D
5 juli 2007 om 15:57 #272717Even een nieuw helmpje gescoord, me oude was gewoon lelijk geworden, en al zo vaak gevallen dat hij niet meer goed gekeurd zal worden.
let niet op de overbelichte foto..

is eens wat anders 😀 , zag het wel vaker en zit heel lekker deze helmpies
Gele Racefrikandel5 juli 2007 om 16:14 #272718heb ook zo’n soort cross helm:) van de lidl:)
5 juli 2007 om 17:12 #272719Vet helmpie cross helmen ownen.
Ik ga nog een gekleurd visier kopen!
5 juli 2007 om 17:16 #272720Dat vind ik nou een mooie helm, ik heb bijna de zelfde, zwart en cross, belangrijk een helm, zonder dat ding had ik allang een paar beste gaten in m’n kop.
TICKLING BARN5 juli 2007 om 18:07 #272721
N!CKsik heb ook zon helm. van b-square van de lidl. het zijn goed helpjes.

rij er zelf al een jaartje mee rond. en lekker goeie koop.5 juli 2007 om 18:14 #272722ik hoor er steeds vaker van.. van die helmen van de lidl
denk dat ik er zelf ook zo’n een ga kope!
die koste dacht k mer wat van 30 eu of niet dan?
nja
vette ciao & helm !! 😉
Ciao!!! 😀5 juli 2007 om 18:15 #272723
N!CKsjah, zijn echt fijne helmpjes
ze zitten perfect en het zijn gewoon goede cross helmpjes:D
en ze zijn helemaal niet duur=)
ik heb er ook een crossbril van scott op gezet en die band zit achter over da merk b-square en over die nadere heb ik een airoh sticker geplakt en aan de zijkanten ook. net een echte airoh helm:D9 juli 2007 om 19:45 #272754beetje wat gedaan, remklauw was ROOD is nu ZWART.
zuigertjes eruit, en alles is even schongespoelt,geblazen en alles (tnx heuvel)ook heb ik me rempomp, hierbij kan ik nog me gewone kabel gebruiken maar toch hydrolisch (wil niet zo’n uberlomp lange kabel en ding op me stuur)

Gele Racefrikandel9 juli 2007 om 19:51 #272755Whoei ziet er heel erg sexy uit om eerlijk te zijN 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.