Vespa-Ciao.NL
:: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

15 berichten aan het bekijken - 976 tot 990 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kay
    Bijdrager

Ik moet HansieB en Arvid ook 100% gelijk geven,ik denk dat het ligt aan je afstelling ( vermoed je vario ) , en ga eens proberen wat ie aan topsnelheid doet met poulie!Met poulie 65 of 55 moet ie zonder moeite over die 90km/u heen gaan.

Je schijf op je Ciao zal ook ongetwijfeld super vet worden,net als de rest van je brommer.

Succes!

Herr Flick
      Topic starter

ik ga van zoiets geen how to maken, je moet maar gewoon logisch na denken hoe en wat, het liefst nemen mensen het maar klakkeloos over..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

ciaoracer
        Bijdrager

Maar waarom zegt iedereen dat een schijfrem vanvor logischer is? Wat is hier nu zo logischer aan dan vanachter ik vind juist dat vanachter logischer is. Vanvoor vind ik juist zoiets als je die te hard in duwt lig je over de kop met vanachter glijd je dan weg en heb je de kans op recht houden op de baan nog.

Trouwens vette schijfrem!:thumb

Crullie
          Donateur

Tof Flick, wel een heel grote schijf vind ik maar zal zeker ruig staan.
            En wat het abrupte remmen betreft, de remdruk is af te stellen toch ??

TICKLING BARN

Fredzzz
            Moderator

ciaoracer :
              Maar waarom zegt iedereen dat een schijfrem vanvor logischer is? Wat is hier nu zo logischer aan dan vanachter ik vind juist dat vanachter logischer is. Vanvoor vind ik juist zoiets als je die te hard in duwt lig je over de kop met vanachter glijd je dan weg en heb je de kans op recht houden op de baan nog.

Trouwens vette schijfrem!:thumb

Naja je hoort altijd met je voor rem te remmen. Stel je rijdt op een motor en er kruist een auto over de weg en je moet vol in de remmen. Als je dan vol met je achterrem remt dan ben je er geweest; de achterrem slipt dan alleen maar omdat die zich helemaal vast zet en je dan slipt. Als je met de voorrem remt dan blijf je in een rechte lijn naar vooren remmen. Uiteraad moet je dan met je voor en achter rem remmen; 70% voor ofzo en de 30% achter.

Oh jah en op een Ciao is het lomp om een schijfrem voor te bouwen mits je dat debiele standard vork erin hebt. Dat wiebeld en gaat omhoog als je met je trommel voorrem al remt, ga eens na hoe dat zit met 80km/h en schijfrem op voorvelg.

EBR vork erin knallen en dan lekker dubbele schijfrem erin bouwen zou ik zeggen :).

timschilders
              Bijdrager

ik hou het nog maar even bij mijn trommels. lekker ABS op de ciao:D

Herr Flick
                Topic starter

Even een nieuw helmpje gescoord, me oude was gewoon lelijk geworden, en al zo vaak gevallen dat hij niet meer goed gekeurd zal worden.

let niet op de overbelichte foto..

is eens wat anders 😀 , zag het wel vaker en zit heel lekker deze helmpies :thumb

Gele Racefrikandel

timschilders
                  Bijdrager

heb ook zo’n soort cross helm:) van de lidl:)

hansieb
                    Moderator

Vet helmpie cross helmen ownen.

Ik ga nog een gekleurd visier kopen!

Crullie
                      Donateur

Dat vind ik nou een mooie helm, ik heb bijna de zelfde, zwart en cross, belangrijk een helm, zonder dat ding had ik allang een paar beste gaten in m’n kop.

TICKLING BARN

N!CKs

ik heb ook zon helm. van b-square van de lidl. het zijn goed helpjes.:thumb
                          rij er zelf al een jaartje mee rond. en lekker goeie koop.

von hirkebosj
                          Bijdrager

ik hoor er steeds vaker van.. van die helmen van de lidl
                            denk dat ik er zelf ook zo’n een ga kope!
                            die koste dacht k mer wat van 30 eu of niet dan?
                            nja
                            vette ciao & helm !! 😉
                            Ciao!!! 😀

N!CKs

jah, zijn echt fijne helmpjes:thumb ze zitten perfect en het zijn gewoon goede cross helmpjes:D
                              en ze zijn helemaal niet duur=)
                              ik heb er ook een crossbril van scott op gezet en die band zit achter over da merk b-square en over die nadere heb ik een airoh sticker geplakt en aan de zijkanten ook. net een echte airoh helm:D

Herr Flick
                              Topic starter

beetje wat gedaan, remklauw was ROOD is nu ZWART.
                                zuigertjes eruit, en alles is even schongespoelt,geblazen en alles (tnx heuvel)

ook heb ik me rempomp, hierbij kan ik nog me gewone kabel gebruiken maar toch hydrolisch (wil niet zo’n uberlomp lange kabel en ding op me stuur)

Gele Racefrikandel

LeMoN
                                Bijdrager

Whoei ziet er heel erg sexy uit om eerlijk te zijN 😀

15 berichten aan het bekijken - 976 tot 990 (van in totaal 1,767)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.