Home › Forums › Perso’s › Projecten › Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)
- Dit onderwerp bevat 1,766 reacties, 173 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2007 om 15:17 #272547
Hehe , vette velg die groene man 😛
Ik zie en hoor de verhalen vaak genoeg , komt wel goed als heuveltje ermee bezig is !Nog even over het proma gelul van een paar post hierboven.
Proma trekt veel harder door als de racing.
snelheid wat ik heb gereden is 80, de weg was toen afgelopen.
ik denk dat de max een kilometertje of 85 is met de proma.En op de meeting bij de driebond afgelopen week nog een yamaha tzr eruit getrokken/gereden 😛
haha , hij stond wel ff te kijken :lol24 juni 2007 om 15:19 #272548@Roel, klopt veel zijn bezig met schijf. maar wel voor (tonni, jij?, fred en yodipo)
Ik wil het daarom ook graag achter, omdat ik dat net ff wat vetter vind (voorvork vind ik altijd zo veel altijd bij een brommer..)@wouz, yip yip 😛
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 juni 2007 om 15:25 #272549
.-{2F4OV}-.Jij bent owk goed bezig thomas:D Zeer geile spullen allemaal.. dikke 27mm pijpen enz:lol
Schijfrem achter zal zeer vet staan.. En kben benieuwd hoe je brommer rijdt met je 21mm carb.set;)
Iig succes met je schijfrem achter.. dat is egt te bruut!
En die heuvel kan dur wel wat van
24 juni 2007 om 17:28 #272555Ik rij nu al met de 21mm kit, wel op standaard spruitstuk natuurlijk (die doorgang is wel 20mm dusja)
Alsnog blijft het niet een optimaal spruit, aangezien de breedte wel 19-20mm is maar de hoogte van de doorgang maar 12mm ofzo.
Toch loopt de 21mm iig beter als me 19mm (stationair en misschien wat doortrekvermogen) maar relatief weinig verschil.
klinkt natuurlijk wel vetter een 21mm dan 19mm hahah..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 juni 2007 om 17:35 #272556Nu maar hopen dat je wat meer in snelheid erop vooruit gaat 🙁
Dat gaat bij mij toch voor , in plaats van al die goodies erop en weer zon 21mm carb.
Wil dat ding nu toch wel eens 90 + zien gaan.
Schijfrem is wel erg vet ja thomas ik ga er ook schijfrem op zetten :pest nah geintje hoor gl
24 juni 2007 om 17:40 #272559Haha hans, ga jij je brommer eerst ff goed inelkaar zetten en niet allemaal half gebakken zoals nu:bier. Rammelbak eerste klas man:lol
24 juni 2007 om 17:46 #272562Hoezo wouz.. hij zit gewoon inelkaar behalve de kappen? alleen laatst knalde dat achterwiel boutje eruit ken ik toch niks aan doen.
Ik vind de snelheid gewoon weg bedroefend… maar 80km/h ging die laatst met zon dik blok. Ik ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over de reedvalve , maar misschien verbeterd het met de malossi vertanding , pinasco vliegwiel en volle wangen krukas.
Thomas zijn blok zit ong maximaal inelkaar er kan niet meer of anders aan worden toegevoegd , daarom moet hij toch makkelijk wel de 90km/h kunne hale
24 juni 2007 om 18:19 #272568Dan doe je dat toch hans, gewoon een vollebats erin leggen met malossi vertanding, dan moet je toch wel aardig snel kunnen gaan….
24 juni 2007 om 18:40 #272570R.oel ! :
dus iedereen gaat er nou een schijfrem opbouwen ?? 🙂 maarja komt vast goed, als ik zo die foto’s zie van wat heuvel al allemaal gemaakt heeft =) =) ben benieuwd naar de volgende update !Iedereen gaat schijfrem bouwen, klopt, komt nog wel vaker toe in de toekomst. Dus om iedereen een stap vooruit te blijven; dubbele schijfrem 😀
24 juni 2007 om 18:54 #272571Haha, nou dan blijf ik lekker bij mijn trommelrempjes hoor, die van mij remmen prima. Stoppies en slippen geen probleem.
24 juni 2007 om 18:56 #272572Ik zou die schijfrem achter wel losjes afstellen, dat je niet te snel gaat slippen:con
Op de voorvork is veel logischer maar goed, het zal sowieso vet staan, en lekker remmen hoop ik.
24 juni 2007 om 22:09 #272573hansieb :
Hoezo wouz.. hij zit gewoon inelkaar behalve de kappen? alleen laatst knalde dat achterwiel boutje eruit ken ik toch niks aan doen.Ik vind de snelheid gewoon weg bedroefend… maar 80km/h ging die laatst met zon dik blok. Ik ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over de reedvalve , maar misschien verbeterd het met de malossi vertanding , pinasco vliegwiel en volle wangen krukas.
Thomas zijn blok zit ong maximaal inelkaar er kan niet meer of anders aan worden toegevoegd , daarom moet hij toch makkelijk wel de 90km/h kunne hale
Ben het met je eens, Thomas test nou eens goed met wind stil + optimale condities (harde banden en een persoon van 50kg op je brommer) hoe hard hij dan loopt. Ik vind het idd teleurstellend dat een 19mm membraaminlaat, malovertanding, 46.5 mm cilinder dezelfde snelheid haalt als andere met een 70cc + speedengine 🙁
Dus ga nou eens echt testen wat max van brommer is, en niet zomaar ergens een klein stukje volgas geven maar gewoon lange weg + goedde omstandigheden !;)
Schijf ziet er mooi uit trouwens:) (nu de rest nog)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 juni 2007 om 00:24 #272576Mooie schijf.
De looks zijn voor mij ook de reden voor de schijfrem achter. De voorkant is eigenlijk qua remmerij veel interessanter, maar voor en achter lijkt gewoon cool.I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 juni 2007 om 00:29 #272577ArvidW :
hansieb :
Ben het met je eens, Thomas test nou eens goed met wind stil + optimale condities (harde banden en een persoon van 50kg op je brommer) hoe hard hij dan loopt. Ik vind het idd teleurstellend dat een 19mm membraaminlaat, malovertanding, 46.5 mm cilinder dezelfde snelheid haalt als andere met een 70cc + speedengine 🙁
Dus ga nou eens echt testen wat max van brommer is, en niet zomaar ergens een klein stukje volgas geven maar gewoon lange weg + goedde omstandigheden !;)
Schijf ziet er mooi uit trouwens:) (nu de rest nog)
Jup helemaal mee eens , btw die 87km/h op thomas puff had ik gehaald op de weg vlak bij me huis.
Je zou toch moeten zeggen dat je makkelijk over de 90km/h heen moet gaan met zon blok….
25 juni 2007 om 01:32 #272578Achter en voor is altijd mooier majah gaat wel goed komen. Majah zoals de meeste zeggen super dik setup en dan rijd een speedengine bijna even snel. Beun je zoveel geld aan een scooter vliegt hij. Andere utilaat en rijd al richting de 90. Majah het gevoel dat je 90 gaat op een vespa ciao of citta is gewoon 200x vetter dan scooter je denkt dat je gewoon vliegt:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.